Kolejivo PECO je v oblibě u železničních modelářů u nás z důvodu ceny (?),ale u projektantů jako třeba já,ve velké neobli-
bě.Dostali se mi do rukou kolejové plánky PECA jak v modelové velikosti "H0",tak i "N".Jestli u německých kolegů známe jejich oblibu tzv.Betlému,tak u anglických kolegů je to "Z konce do konce" s kombinaci oválu a dvojkolejky.Zde se mohou "Milovníci dvojkolejek" přímo nadchnout a přijdou na to své co hledají.Hlavové stanice (viz.Jaro99) na obou koncích dvojkolejných tratích.
Koncové stanice na jednokolejné trati jsou většinou napojeny na vratné smyčky s propojením na ovál,různě propletené nebo na skryťáky v podobě boxů.
U "N" jsou zajímavý poloměry dvojkolejné tratě R225/R252,R230/R257,R250/R277 atd.dle prostorových možností.Bohužel nepoznáte,kde začínají a končí jednotlivé výhybky.Dalším skousnutím je pro mně stoupání/klesání trati.Na některých pláncích dost tvrdé,ale možná se mýlím.Nejsou výškově okotovány.
Autorem kolejových plánků je C.J.Freezer a mě se líbí i jeho decentnost zpracování.Pamatujte,kolejové plánky jsou zpra-
covány dle anglických modelových norem.
Něco by šlo přenést do českého prostředí,hlavně ty dvojkolejné tratě,jenomže v našich končinách přicházejí v úvahu jen Praha - střed,ex Praha-Těšňov nebo Opava vých.n. .Otázkou je zde to není nošení dříví do lesa,když brožury jsou k dostání u prodejců.
Jsem zvědavý na vaše reakce .
Milan