BohousP píše:Ano, je to tak. Jen bohužel, ten počet zákazníků neovlivní kvalita výrobku, ale stádo marketingových pracovníků a jiných zaklínačů hadů a lidských myslí. Dávno neplatí, že kvalita se prodává sama. Podívejte se kolem sebe, na jednoho dobrého technika připadá alespoň 10 managerů kvality, marketingu a průzkumu trhu. Nežijeme už ve století technického pokroku, ale ve století proplachovaných mozků.
Jako
pseudoekonom znám dvě základní ekonomické poučky:
1) Dlouhodobě může fungovat pouze takový ekonomický subjekt, který má větší příjmy než výdaje. Jinými slovy generuje zisk.
2) Jediný kdo do firmy přináší peníze je zákazník. Všichni ostatní peníze pouze berou.
Z běžného života vím, že každý zaměstnanec chce mít v den výplatního termínu na svém účtu co nejvíce peněz. Bohužel existují i firmy, které v den výplatního termínu na účty svých zaměstnanců nic nepošlou.
Řečnická otázka. Chcete pracovat ve firmě kterou
pseudomanažeři vedou takovým způsobem, že vám bezezbytku každý měsíc zaplatí vaši výplatu nebo chcete pracovat pro firmu která vám dluží a přivádí vás a vaši rodinu do existenčních problémů?