Taky přidám jeden pohled na věc. Jelkož nejsem odborníkem a zabezpečovačku a ani nemám v úmyslu nějakou konkrétní modelovat, tak jsem k tomu přistupoval způsobem, udělat kolejiště co možná nejvíc blbovzdorné. To je myslím i v reálu smysl zabezpečovačky. Tu blbovzdornost myslím jednak v rovině reálných situací, kdy hrozí vykolejení nebo srážka a jednak, aby jsem co nejvíce zjednodušil ovládání. Eliminovat úkony, které se mohou dít automaticky. Zatím jsem došel na tuto úroveň:
- nelze postavit odjezd z koleje, pokud z ní není postavená cesta
- při posunu nelze postavit vjezd do stanice
- cesta se ruší postupně průjezdem vlaku (návěstidla shazuje na stůj)
- napřed stavím cestu a v následném kroku návěstidla
- na návěstidlech svítí to co odpovídá postavené cestě
- ve skryťácích používám stavění cesty jedním tlačítkem a indikací obsazení kolejí
K dokonalosti to má samozřejmě hodně daleko, ale když jezdí nezaškolená obsluha, tak to funguje
. Často pak slyším otázku:" Proč to nejede? Proč to nejde zmáčknout?"
.
Vše jsem v rámcí možností a schopností realizoval doposud v analogu. Po nedávném přechodu trakce na DCC sice některé z věcí už nefungují jako dříve, ale zase je do budoucna co dělat. Takže v další fázi přijde na řadu i digitalizace ovládání příslušenství. Nechci automatický provoz, ale pouze stavění cest, návěstidel a zabezpečení řešit přes vhodný soft. Tam by se dalo realizovat daleko víc věcí. Baví mě jízda na ruku a posun.