Moderátoři: milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.
czhunter píše:V N-ku toho samozřejmě moc není - pro hlavní tratě Railjet, teď bude doufám Porta Bohemica (jakožto obecný zástupce ECček) snad i s ČD Vectronem, ale pro lokálky ČD z velkosériové výroby v podstatě nic.
Chybí úplně základní Ypsilony (ať už zeleno-bílé, kterých Trix pár udělal, ale už dávno nejsou, nebo v Najbrtu) a ... vlastně všechno.
czhunter píše:Já jsem si určitě nedělal ambici vyjmenova všechna vozidla na našich tratích v Nku, co se vyrábí - nakonec od toho je tu jistě jiné vlákno.
Jde spíš o to, že skoro všechno, co se vyrábí, jsou vozidla pro hlavní tratě a dálkovou dopravu.
To je samozřejmě logické, protože prakticky celé železniční modelářství na starém kontinentu je o Německém trhu - a na hlavních tratích těch německých vozidel dnes jezdí nejvíc (vyjma výjimek jako třeba Bmto - proto ho od Kuehnu máme - škoda že ne v Najbrtu - i deálně II., I. verze se moc nepovedla).
Samozřejmě je fajn, že jsou i Brejlovci (snad brzo i Kuehn) a zamračená a i 742 od MTB ... jen za tím není moc co tahat (pro ty méně odvážné, co nestaví vlastní modely).
HonzaM píše:Při sledování diskuze a pohledem na příspěvky i na návštěvy výstav a setkání modulářských uskupení mi připadá, jako by skoro všichni modeláři ustrnuli na III. a IV. epoše. Jako milovníka soudobé železnice mne proto potěšila společná akce modeláŕů OstraMo a modelářů z Chrudimi: http://ostramo.parostroj.net/oa/2017_Ko ... _2017.html
Zajímalo by mne, kolik je modelářů a případně modulářů, kteří také preferují nebo alespoň akceptují epochy V. a VI. a zda by bylo reálné uspořádání podobné akce v N-ku. Kolik vlastně je českých modelářů, kteří vozidla V. a VI. epochy provozují? Při pohledu na produkci výrobců na západ od našich hranic je asi modelářů zaměřených na soudobou železnici dost. Jaká je situace v ČR?
milan ferdián píše:Ale ona V. a VI.epocha se jezdí v N-ku, ale na setkáních FREMA v Německu s kombinací plnohodnotné nákladní dopravy.U nás poskrovnu,protože je provozně nezajímavá.
Milan
HonzaM píše:milan ferdián píše:Ale ona V. a VI.epocha se jezdí v N-ku, ale na setkáních FREMA v Německu s kombinací plnohodnotné nákladní dopravy.U nás poskrovnu,protože je provozně nezajímavá.
Milan
Jak vysvětlíš že pro Němce zjevně zajímavá je a pro Čechy ne?
HonzaM píše:Miane, všechno co jsi tady napsal vím, opravdu není nutné abys mne poučoval. Postupně jsem si uvědomil, že mne na modulovce nejvíc zajímá sledovat provoz na velkém kolejišti, jezdit s osobními vlaky mne nijak nebaví a manipuláky nezvládám. Byl jsem na pár setkáních jiných společenství a nabídku k aktivní účasti jsem s díky odmítl. Bavilo mne stavět moduly a stanice a myslím že nebyly špatné, ale stačí mi vidět je využité v provozu. Na nějaké setkání FREMO se pojedu podívat, ale bez aktivní účasti. Nemusíš se o mne starat, zvládnu to sám.
milan ferdián píše:Tak proč jsi se ptal?Já se nestarám o tebe,ani tě nepoučuji.Jsou to jen holá fakta. Je to prostě ve tvých rukou.Milan
HonzaM píše:Přečti si prosím první příspěvek tohoto vlákna. Ty a Michal (a možná i další) mi doporučujete ať si uspořádáme setkání v V.a VI. epoše. V mých rukách sice je možnost setkání uspořádat, ale v mých rukách není si jeho účastníky vytvořit. Tohle vlákno jsem založil právě proto abych zjistil, zda je pro koho takové setkání pořádat. Už jsi pochopil proč a na co se ptám? Podle dosavadních výsledků této diskuze je situace jasná a je zřejmé, že nemá smysl v diskuzi na toto téma pokračovat.
HonzaM píše:milan ferdián píše:Tak proč jsi se ptal?Já se nestarám o tebe,ani tě nepoučuji.Jsou to jen holá fakta. Je to prostě ve tvých rukou.Milan
Přečti si prosím první příspěvek tohoto vlákna. Ty a Michal (a možná i další) mi doporučujete ať si uspořádáme setkání v V.a VI. epoše. V mých rukách sice je možnost setkání uspořádat, ale v mých rukách není si jeho účastníky vytvořit. Tohle vlákno jsem založil právě proto abych zjistil, zda je pro koho takové setkání pořádat. Už jsi pochopil proč a na co se ptám? Podle dosavadních výsledků této diskuze je situace jasná a je zřejmé, že nemá smysl v diskuzi na toto téma pokračovat.
HonzaM píše:Elektrifikace mne vždy zajímala, dokonce jsem postavil jedno ne docela malé N-kové kolejiště - viz obrázek, který je bohužel ve velmi špatné kvalitě. Provozní zkušenosti ale byly špatné, zejména problémy s čištěním, a tak jsem na dalších kolejištích vrchní vedení zatím neinstaloval. Na loňském pražském setkání FREMO byla jedna elektrifikovaná trať s nádherným nádražím, když jsem se ale majitele ptal na čištění kolejí, řekl že je modul nádraží úplně nový a čištění zatím nepotřeboval a neuvažoval jak ho bude řešit. Pokud by byl zájem, mohu přes FREMO zajistit kontakt na majitele, myslím že výměna zkušeností je vždy užitečná. Ptal jsem se také na výrobce použitého vrchního vedení, je to Sommerfeld, což je pokud vím nejlepší německý výrobce. Před časem jsem nějaký materiál od této firmy nakoupil, ale neodhodlal jsem se k jeho praktickému využití ani vyzkoušení. Pokud by byl zájem, mohl bych ho poskytnout pro praktické seznámení. Škoda jsou naše vztahy (z Vaší strany) negativní, rád bych nějaký elektrifikovaný modul postavil a dal ho k dispozici, třeba i bez nároku na účast při jeho použití. Určitě je Váš modul postaven podle normy NEM, takže by poloha vedení nebyla problémem,
Zpět na Nezařazeno (off topic)
Uživatelé procházející toto fórum: proky1 a 25 návštevníků