Stránka 1 z 2

V. a VI. epocha na modelovém kolejišti

PříspěvekNapsal: pát 16 bře, 2018 12:29 pm
od HonzaM
Při sledování diskuze a pohledem na příspěvky i na návštěvy výstav a setkání modulářských uskupení mi připadá, jako by skoro všichni modeláři ustrnuli na III. a IV. epoše. Jako milovníka soudobé železnice mne proto potěšila společná akce modeláŕů OstraMo a modelářů z Chrudimi: http://ostramo.parostroj.net/oa/2017_Ko ... _2017.html
Zajímalo by mne, kolik je modelářů a případně modulářů, kteří také preferují nebo alespoň akceptují epochy V. a VI. a zda by bylo reálné uspořádání podobné akce v N-ku. Kolik vlastně je českých modelářů, kteří vozidla V. a VI. epochy provozují? Při pohledu na produkci výrobců na západ od našich hranic je asi modelářů zaměřených na soudobou železnici dost. Jaká je situace v ČR?

Re: V. a VI. epocha na modelovém kolejišti

PříspěvekNapsal: ned 18 bře, 2018 11:00 pm
od czhunter
Mně se třeba V a VI epocha líbí - je taková pestrobarevná a rozmanitá (i když někdo by řekl, že vlastně rozmanitá není, protože v ní nejsou Pn vlaky a smíšené soupravy a pára a kdovíco ještě) - ale mně se líbí, že v ní jezdí vozidla v rozsahu nějakých 50-60 let (a lokomotivy z té slavné IV epochy běžně jezdí i dnes), a tak třeba za žabotlamem jede Panter nebo nějaký soukromý Vectron a vypadá to docela patřičně. Protože dnes není 50 let staré vozidlo tak zoufale zastaralé, jako bylo 50 let staré vozidlo třeba v 80. letech.
A ať si kdo chce co chce říká, tak si mi Brejlovec (ten s bílými čely) nebo 371 líbí v Najbrtu nevíc ze všech zbarvení, co kdy měly (ale zase ČD Cargo je hrozné).
Vyloženě nemám rád "tmavozelené Ypsilony" (asi protože si pamatuju z dětství, jak byly už tehdy staré, hnusné a smrděly - a ty odporné popelníčky v područkách :? ) a tak bych je asi nechtěl ani v modelu.

V N-ku toho samozřejmě moc není - pro hlavní tratě Railjet, teď bude doufám Porta Bohemica (jakožto obecný zástupce ECček) snad i s ČD Vectronem, ale pro lokálky ČD z velkosériové výroby v podstatě nic.
Chybí úplně základní Ypsilony (ať už zeleno-bílé, kterých Trix pár udělal, ale už dávno nejsou, nebo v Najbrtu) a ... vlastně všechno.

Re: V. a VI. epocha na modelovém kolejišti

PříspěvekNapsal: pon 19 bře, 2018 8:43 am
od HonzaM
czhunter píše:V N-ku toho samozřejmě moc není - pro hlavní tratě Railjet, teď bude doufám Porta Bohemica (jakožto obecný zástupce ECček) snad i s ČD Vectronem, ale pro lokálky ČD z velkosériové výroby v podstatě nic.
Chybí úplně základní Ypsilony (ať už zeleno-bílé, kterých Trix pár udělal, ale už dávno nejsou, nebo v Najbrtu) a ... vlastně všechno.

Ještě jsou tu Brejlovce od MTB v Najbrtu, Bastard od Kühna a velice hezký Vectron ČD Cargo od Hobbytrainu. LS Models udělal precizní vozy EuroNight, chystají lůžkové a lehátkové vozy (podívej se na stránku Menzels Lokschuppen). Hobbytrain udělal zelenobílého Vectrona ELL (https://www.itvlaky.cz/N-Elektricka-lok ... d24720.htm) jakého si ČD pronajímjí pro nákladní vlaky. Do Liberce zajíždějí Desira DB Regio a Vogtlandbahn. Dost se toho dá udělat přestříkánim továrních výrobků (840 ze Stadlera RS, LeoExpress, Vectron RegioExpress, 845 Arriva, vozy Y RegioExpress).
Lze očekávat, že výrobce začne český trh více zajímat, když uvidí jak rychle se vyprodaly Y od Minitrixu a EuroNight od LS Models.

Re: V. a VI. epocha na modelovém kolejišti

PříspěvekNapsal: pon 19 bře, 2018 8:29 pm
od czhunter
Já jsem si určitě nedělal ambici vyjmenova všechna vozidla na našich tratích v Nku, co se vyrábí - nakonec od toho je tu jistě jiné vlákno.

Jde spíš o to, že skoro všechno, co se vyrábí, jsou vozidla pro hlavní tratě a dálkovou dopravu.
To je samozřejmě logické, protože prakticky celé železniční modelářství na starém kontinentu je o Německém trhu - a na hlavních tratích těch německých vozidel dnes jezdí nejvíc (vyjma výjimek jako třeba Bmto - proto ho od Kuehnu máme - škoda že ne v Najbrtu - i deálně II., I. verze se moc nepovedla).
Samozřejmě je fajn, že jsou i Brejlovci (snad brzo i Kuehn) a zamračená a i 742 od MTB ... jen za tím není moc co tahat (pro ty méně odvážné, co nestaví vlastní modely).

Re: V. a VI. epocha na modelovém kolejišti

PříspěvekNapsal: pon 19 bře, 2018 10:46 pm
od HonzaM
czhunter píše:Já jsem si určitě nedělal ambici vyjmenova všechna vozidla na našich tratích v Nku, co se vyrábí - nakonec od toho je tu jistě jiné vlákno.

Jde spíš o to, že skoro všechno, co se vyrábí, jsou vozidla pro hlavní tratě a dálkovou dopravu.
To je samozřejmě logické, protože prakticky celé železniční modelářství na starém kontinentu je o Německém trhu - a na hlavních tratích těch německých vozidel dnes jezdí nejvíc (vyjma výjimek jako třeba Bmto - proto ho od Kuehnu máme - škoda že ne v Najbrtu - i deálně II., I. verze se moc nepovedla).
Samozřejmě je fajn, že jsou i Brejlovci (snad brzo i Kuehn) a zamračená a i 742 od MTB ... jen za tím není moc co tahat (pro ty méně odvážné, co nestaví vlastní modely).

Brejlovec od Kühna bohužel nebude, mluvil jsem s ním v Norimberku a na můj dotaz odpověděl že se rozhodl ho nedělat, když už je na trhu od Trixe a od MTB. Bylo by dobré ho přesvědčit aby udělal Bmto v Najbrtu, bylo by ovšem nutné mu dodat předlohu.
Pro vedlejší tratě lze použít 840 a 845, prima by byla 810, obávám se ale, že tu žádný průmyslový výrobce dělat nebude.
Proč k využití toho co je na trhu a co výrobci připravují nestavět kolejiště s více hlavními tratěmi? V reálu význam vleček upadá, poměr osobní k nákladní dopravě se mění ve prospěch osobní dopravy.

Re: V. a VI. epocha na modelovém kolejišti

PříspěvekNapsal: pon 26 bře, 2018 7:50 am
od HonzaM
V čánku na https://www.1ku160.cz/technika/vozidla/honzova-vozidla/ jsou obrázky vozidel jezdících na českých drahách, vzniklé na základě průmyslově vyráběných modelů, s uvedením výrobce a katalogového čísla výchozího modelu.

Re: V. a VI. epocha na modelovém kolejišti

PříspěvekNapsal: pon 26 bře, 2018 8:15 am
od milan ferdián
HonzaM píše:Při sledování diskuze a pohledem na příspěvky i na návštěvy výstav a setkání modulářských uskupení mi připadá, jako by skoro všichni modeláři ustrnuli na III. a IV. epoše. Jako milovníka soudobé železnice mne proto potěšila společná akce modeláŕů OstraMo a modelářů z Chrudimi: http://ostramo.parostroj.net/oa/2017_Ko ... _2017.html
Zajímalo by mne, kolik je modelářů a případně modulářů, kteří také preferují nebo alespoň akceptují epochy V. a VI. a zda by bylo reálné uspořádání podobné akce v N-ku. Kolik vlastně je českých modelářů, kteří vozidla V. a VI. epochy provozují? Při pohledu na produkci výrobců na západ od našich hranic je asi modelářů zaměřených na soudobou železnici dost. Jaká je situace v ČR?

Ale ona V. a VI.epocha se jezdí v N-ku,ale na setkáních FREMA v Německu s kombinací plnohodnotné nákladní dopravy.U nás poskrovnu,protože je provozně nezajímavá.
Milan

Re: V. a VI. epocha na modelovém kolejišti

PříspěvekNapsal: pon 26 bře, 2018 11:33 am
od HonzaM
milan ferdián píše:Ale ona V. a VI.epocha se jezdí v N-ku, ale na setkáních FREMA v Německu s kombinací plnohodnotné nákladní dopravy.U nás poskrovnu,protože je provozně nezajímavá.
Milan

Jak vysvětlíš že pro Němce zjevně zajímavá je a pro Čechy ne?

Re: V. a VI. epocha na modelovém kolejišti

PříspěvekNapsal: pon 26 bře, 2018 12:44 pm
od milan ferdián
HonzaM píše:
milan ferdián píše:Ale ona V. a VI.epocha se jezdí v N-ku, ale na setkáních FREMA v Německu s kombinací plnohodnotné nákladní dopravy.U nás poskrovnu,protože je provozně nezajímavá.
Milan

Jak vysvětlíš že pro Němce zjevně zajímavá je a pro Čechy ne?

Protože v Česko+Slovensko se sešla a dala dohromady parta lidí,co mají rádi III. a IV.epochu.Vyznavači V. a VI.epochy jsou u nás v drtivé menšině.Je možné dle fotek,že "Bystřická" jezdí V.epochu,ale já to jistě nevím.Jenomže pro tebe nezbude nic jiného než to FREMO,protože ty máš takové možnosti:
"Bystřická" - trvalá stopka
"MODULY N" - trvalá stopka
"N-ČSD" - trvalá stopka
"N scale" - volno,možnost setkání V. a VI.epochy
"FREMO" - volno,možnost setkání V. a VI.epochy
Zde tě musím ale upozornit,že nemáš šanci u německých kolegů ve své stanici Sklené vyloučit nákladní provoz spojený s posunem ve stanici.V případě absence tvých staničních modulů,si nebudeš moci vybírat jen sešiťáky s osobními soupravy,
ale jezdit i s manipuláky.

Kde zmizel zbytek N-kařů a jakou oni upřednostňují epochu,to nevím.

Vím,že se ti nelíbí co ti píše Michal na tvoji adresu o setkáních,ale budeš muset skutečně to vzít do svých rukou,aby se ti naplnilo přání jezdit v V. a VI. epoše.
Milan

Re: V. a VI. epocha na modelovém kolejišti

PříspěvekNapsal: pon 26 bře, 2018 3:23 pm
od HonzaM
Miane, všechno co jsi tady napsal vím, opravdu není nutné abys mne poučoval. Postupně jsem si uvědomil, že mne na modulovce nejvíc zajímá sledovat provoz na velkém kolejišti, jezdit s osobními vlaky mne nijak nebaví a manipuláky nezvládám. Byl jsem na pár setkáních jiných společenství a nabídku k aktivní účasti jsem s díky odmítl. Bavilo mne stavět moduly a stanice a myslím že nebyly špatné, ale stačí mi vidět je využité v provozu.

Re: V. a VI. epocha na modelovém kolejišti

PříspěvekNapsal: pon 26 bře, 2018 3:41 pm
od milan ferdián
HonzaM píše:Miane, všechno co jsi tady napsal vím, opravdu není nutné abys mne poučoval. Postupně jsem si uvědomil, že mne na modulovce nejvíc zajímá sledovat provoz na velkém kolejišti, jezdit s osobními vlaky mne nijak nebaví a manipuláky nezvládám. Byl jsem na pár setkáních jiných společenství a nabídku k aktivní účasti jsem s díky odmítl. Bavilo mne stavět moduly a stanice a myslím že nebyly špatné, ale stačí mi vidět je využité v provozu. Na nějaké setkání FREMO se pojedu podívat, ale bez aktivní účasti. Nemusíš se o mne starat, zvládnu to sám.

Tak proč jsi se ptal?Já se nestarám o tebe,ani tě nepoučuji.Jsou to jen holé fakta :wink: .Je to prostě ve tvých rukou.Milan

Re: V. a VI. epocha na modelovém kolejišti

PříspěvekNapsal: pon 26 bře, 2018 9:51 pm
od HonzaM
milan ferdián píše:Tak proč jsi se ptal?Já se nestarám o tebe,ani tě nepoučuji.Jsou to jen holá fakta. Je to prostě ve tvých rukou.Milan

Přečti si prosím první příspěvek tohoto vlákna. Ty a Michal (a možná i další) mi doporučujete ať si uspořádáme setkání v V.a VI. epoše. V mých rukách sice je možnost setkání uspořádat, ale v mých rukách není si jeho účastníky vytvořit. Tohle vlákno jsem založil právě proto abych zjistil, zda je pro koho takové setkání pořádat. Už jsi pochopil proč a na co se ptám? Podle dosavadních výsledků této diskuze je situace jasná a je zřejmé, že nemá smysl v diskuzi na toto téma pokračovat.

Re: V. a VI. epocha na modelovém kolejišti

PříspěvekNapsal: pon 26 bře, 2018 10:30 pm
od Michal Vaniš
HonzaM píše:Přečti si prosím první příspěvek tohoto vlákna. Ty a Michal (a možná i další) mi doporučujete ať si uspořádáme setkání v V.a VI. epoše. V mých rukách sice je možnost setkání uspořádat, ale v mých rukách není si jeho účastníky vytvořit. Tohle vlákno jsem založil právě proto abych zjistil, zda je pro koho takové setkání pořádat. Už jsi pochopil proč a na co se ptám? Podle dosavadních výsledků této diskuze je situace jasná a je zřejmé, že nemá smysl v diskuzi na toto téma pokračovat.


Já nechápu, proč se na účastníky TVÉHO vlákna urážíš, zvlášť když ho přiživuješ vlastními úvahami a dotazy :roll: Poctivě Ti odpověděli dle svých zkušeností a přesto takové jedůvky a jízlivosti :cry:

Re: V. a VI. epocha na modelovém kolejišti

PříspěvekNapsal: úte 27 bře, 2018 8:00 am
od milan ferdián
HonzaM píše:
milan ferdián píše:Tak proč jsi se ptal?Já se nestarám o tebe,ani tě nepoučuji.Jsou to jen holá fakta. Je to prostě ve tvých rukou.Milan

Přečti si prosím první příspěvek tohoto vlákna. Ty a Michal (a možná i další) mi doporučujete ať si uspořádáme setkání v V.a VI. epoše. V mých rukách sice je možnost setkání uspořádat, ale v mých rukách není si jeho účastníky vytvořit. Tohle vlákno jsem založil právě proto abych zjistil, zda je pro koho takové setkání pořádat. Už jsi pochopil proč a na co se ptám? Podle dosavadních výsledků této diskuze je situace jasná a je zřejmé, že nemá smysl v diskuzi na toto téma pokračovat.

Pochopil,ty prostě chceš vědět,kdo z N-kařů do toho s tebou půjde (V.a VI.epocha).Když si projdeme všechny tvé vyjádření na tomto diskusním fóru okolo těchto námětů,tak je to jasné.
99% N-kařů modulařů do toho s tebou prostě nepůjdou.A důvod?Bohatě stačí i tento tvůj poslední příspěvek na adresu "Bystřické",jen jsem zvýraznil určitá tvá slova v příspěvku:

HonzaM píše:Elektrifikace mne vždy zajímala, dokonce jsem postavil jedno ne docela malé N-kové kolejiště - viz obrázek, který je bohužel ve velmi špatné kvalitě. Provozní zkušenosti ale byly špatné, zejména problémy s čištěním, a tak jsem na dalších kolejištích vrchní vedení zatím neinstaloval. Na loňském pražském setkání FREMO byla jedna elektrifikovaná trať s nádherným nádražím, když jsem se ale majitele ptal na čištění kolejí, řekl že je modul nádraží úplně nový a čištění zatím nepotřeboval a neuvažoval jak ho bude řešit. Pokud by byl zájem, mohu přes FREMO zajistit kontakt na majitele, myslím že výměna zkušeností je vždy užitečná. Ptal jsem se také na výrobce použitého vrchního vedení, je to Sommerfeld, což je pokud vím nejlepší německý výrobce. Před časem jsem nějaký materiál od této firmy nakoupil, ale neodhodlal jsem se k jeho praktickému využití ani vyzkoušení. Pokud by byl zájem, mohl bych ho poskytnout pro praktické seznámení. Škoda jsou naše vztahy (z Vaší strany) negativní, rád bych nějaký elektrifikovaný modul postavil a dal ho k dispozici, třeba i bez nároku na účast při jeho použití. Určitě je Váš modul postaven podle normy NEM, takže by poloha vedení nebyla problémem,

Všichni dle tebe jsou vinni za nynější stav,jen ty ne.Pak se nediv,proč ti všichni mají takový postoj vůči tvé osobě.

A máš pravdu,diskuse v tomto vláknu nikam nevede,protože je už dávno odpovězena.

Milan

Re: V. a VI. epocha na modelovém kolejišti

PříspěvekNapsal: pon 02 dub, 2018 8:08 pm
od Colonel32
částečně off topic, ale když už se tu hádáte...

http://colonel32.rajce.idnes.cz/Beroun%2C_Kraluv_Dvur/

třeba by se mohla někomu z VI.epochářů hodit moje záliba ve focení nákladního nádraží ve Dvoře Králové