Stránka 1 z 2

Vyhybka Tillig TT EW1 - kovova srdcovka

PříspěvekNapsal: pát 01 zář, 2017 8:21 pm
od belgarat
Pouzil uz to nekdo ? Nenastava zkrat pri prejezdu kolecka mezi srdcovkou a nepojizdenou kolejnici jazyka (nahodny dotyk atd) ?

Re: Vyhybka Tillig TT EW1 - kovova srdcovka

PříspěvekNapsal: pát 01 zář, 2017 8:35 pm
od dudlifuk
mam jednu a bez problemov. skus si zkontrolovat rozchod napravy. U MTB som upravoval vsetky napravy, neboli dolisovane a vykolajovali. Ty budes mat pravdepodobne opacny problem, su prilis blizko.

Re: Vyhybka Tillig TT EW1 - kovova srdcovka

PříspěvekNapsal: pát 01 zář, 2017 9:44 pm
od belgarat
tak ja se ptam spis proto, ze mam zapocatou stavbu kolejiste se "starymi" EW1, u kterych jsem frezoval plast ze srdcovky ... a ted zjistuju ze mi par vyhybek chybi. Kdybych mel opracovavat kovove casti, tak by se asi pos* ... a porad je jeste moznost koupit nekde v doprodeji "stare" EW1.

Re: Vyhybka Tillig TT EW1 - kovova srdcovka

PříspěvekNapsal: pát 01 zář, 2017 9:54 pm
od dudlifuk
Jasné, pokiaľ ide o to demontovať kovovú srdcovku, tak to by malo ísť , tá moja už je zastrkovana takže to neviem pozrieť , srdcovka vypadá ako samostatný diel.

Re: Vyhybka Tillig TT EW1 - kovova srdcovka

PříspěvekNapsal: sob 02 zář, 2017 12:32 pm
od Fox
v novém kolejišti jsem jich pár použil. Funkčně dobré, ale: u dvou z šesti kusů se uvolnilo očko k napájení srdcovky, což jsem zjistil až po instalaci a zalepení (jak jinak :D ). Musel jsem připájet zboku drátek - snad to nebude po zabarvení a štěrkování vidět. tzn. zmetkovitost 30% jestli se nepletu.
DSC03447.JPG

Re: Vyhybka Tillig TT EW1 - kovova srdcovka

PříspěvekNapsal: sob 02 zář, 2017 1:37 pm
od belgarat
Fox: zadne potize pri prejezdu nepozorujes ? Mel jsem obavy zejm. ze zkratu mezi srdcovkou a jazykem (tim "druhym") nez na ktere kolecko najizdi.

Re: Vyhybka Tillig TT EW1 - kovova srdcovka

PříspěvekNapsal: sob 02 zář, 2017 1:47 pm
od Fox
Zatím ne, ale popravdě zatím jsem to podrobně netestoval. Projížděl jsem kocourem, dvounapravovym motorakem a rosničkou. Nezkoušel jsem velkou páru s tendrem. Kolejiště mám pořád ve stádiu stavby. Kdyby něco, napíšu.

Re: Vyhybka Tillig TT EW1 - kovova srdcovka

PříspěvekNapsal: úte 12 zář, 2017 6:04 pm
od trainzjohny
Mám jednu a zkušebně jí projelo ROCO brejlovec (3 kusy), Brejlovec Kuehn, BR 18 ROCO, kuehnův herkules a vše bez problému jak přímo tak do odbočky.

Re: Vyhybka Tillig TT EW1 - kovova srdcovka

PříspěvekNapsal: úte 27 bře, 2018 8:40 pm
od belgarat
Tak jsme pouzili masove na krouzkovem kolejisti, a zkusenosti jsou rozpacite. Predpokladam, ze dost toho je vadnyma rukama, ale stejne:
- ocko plisku pro srdcovku se rado ulamuje (2 z 8 kusu)
- kdyz se neulomi, tak ma se srdcovkou pofiderni kontakt (2 z 8 kusu). Vycisteni lihem prilis nepomohlo, neni tam necistota, mechanicky srdcovka nedoleha dokonale.
- 1 z 8 srdcovek nesedela vyskove (+ 0.1mm ?). Start rosnicka (jen 2 napravy) s tim ma trochu problem, zvedne napravu, zastavi. Obrousit plast, usadit lepe.

nevim proc, ale pri pajeni privodu na jazyky/srdcovkove kolejnice se mi podarilo nekolikrat protavit podlozi - upevnovadla ... pricemz u predchozich EW1 jsem z 15 vyhybek prehnal teplotu jen u jedine. Stejna pajeci stanice, stejny postup, stejne vadne ruce. Nebo jiny plast.

Re: Vyhybka Tillig TT EW1 - kovova srdcovka

PříspěvekNapsal: stř 28 bře, 2018 6:38 am
od Charlie
Jsou mnohem lepší než původní EW1. Hezký vzhled. Dobře udělané jazyky, není potřeba jazyky rovnat nebo ohýbat jako u těch starých výhybek. Stavím je ze stavebnic postavil jsem jich už 40 a není nejmenší problém. Dokonce nemusím ani napájet kovovou srdcovku a i dvounápravové lokomotivy nemají nejmenší problém. Jediné co je potřeba pohlídat je návaznost koleje od jazyků. Tam je schůdek, do strany takže je potřeba kolej trošičku plochými kleštičkami přiohnout do oblouku,aby plynule navazovala. Stačí malinko. Na co jsou háklivé je ale špatný rozchod dvojkolí. Pokud jsou ale správně seřízená dvojkolí jezdí všechno jako po másle. Soupravy nevykolejují a to ani při sunutí metr dlouhého nákladního vlaku se spřáhly BTTB. Elektricky je to bez problémů. Čekám ještě na nové obloukové, které by se měly teď někdy objevit. Ještě jich pár bude potřeba, jestli budou tak dobře udělané jako EW1 s kovovou srdcovkou, tak to bude paráda.

Re: Vyhybka Tillig TT EW1 - kovova srdcovka

PříspěvekNapsal: stř 28 bře, 2018 11:18 am
od Tomas Lebeda
To je dobrá zpráva, že se mají objevit obloukové s kovovou srdcovkou.
Mám jednu obloukovou na špatně přístupném místě a je to kámen úrazu celého kolejiště.
I když problém nemám při malé rychlosti (protože přes ní pomalu nejezdím),
ale v případě dvounápravového motoráku, který mi občas na výhybce zkratuje.
Zatím jsem nepřišel na to proč. Brejlovec na stejném místě mi to neudělal ani jednou.

Re: Vyhybka Tillig TT EW1 - kovova srdcovka

PříspěvekNapsal: stř 28 bře, 2018 9:25 pm
od belgarat
Charlie píše:Jsou mnohem lepší než původní EW1.


Zapomnel jsem rict, ze srovnavam sice s EW1, ale s odfrezovanou plast srdcovkou, nahrazenou kolejovymi pruty. Za tip na jazyky dik - nedokonalosti jsem si nevsiml - az po upozorneni.

Re: Vyhybka Tillig TT EW1 - kovova srdcovka

PříspěvekNapsal: stř 28 bře, 2018 9:43 pm
od Charlie
Je tam schůdek do strany a při jízdě proti hrotům na něj naráží okolek, proto je třeba kolejnici stranově přihnout aby oblouk jazyků a následné kolejnice nad čepy jazyků hladce navazovala. Krásně to jde zjistit přejetím prstem od jazyku směrem k pevné části jazyku. Ve svém minulém příspěvku jsem to napsal, že to možná vypadá jako výškový rozdíl, ale to jsem jen nešikovně napsal. Kolejnice vybočuje do strany.

Re: Vyhybka Tillig TT EW1 - kovova srdcovka

PříspěvekNapsal: stř 28 bře, 2018 9:57 pm
od Charlie
Tomáš Lebeda.

Tipuji to na špatný rozchod dvojkolí u motoráku. Brejlovec má malý rozvor podvozku, tam se kola vejdou snadno. U motoráku se kola staví v oblouku víc šikmo, proto špatná vnitřní vzdálenost okolků může způsobovat zkraty. Zkusit přeměřit dvojkolí a nastavit ho 10,3mm.

Re: Vyhybka Tillig TT EW1 - kovova srdcovka

PříspěvekNapsal: čtv 29 bře, 2018 4:30 am
od Fox
Ibw s kovovou srdcovkou mají už v nabídce itvlaky