Vyhybka Tillig TT EW1 - kovova srdcovka

Co se nikam nevešlo, neni pro to téma apod.

Moderátoři: milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Vyhybka Tillig TT EW1 - kovova srdcovka

Příspěvekod belgarat » pát 01 zář, 2017 8:21 pm

Pouzil uz to nekdo ? Nenastava zkrat pri prejezdu kolecka mezi srdcovkou a nepojizdenou kolejnici jazyka (nahodny dotyk atd) ?
TT ep. IVa-b; analog + NanoX, DR5000. Pseudoprogramator, pindac nesmyslu
http://modelwiki.klfree.net
belgarat
 
Příspěvky: 2367
Registrován: čtv 27 pro, 2012 9:36 pm
Bydliště: Hřebeč u Kladna

Re: Vyhybka Tillig TT EW1 - kovova srdcovka

Příspěvekod dudlifuk » pát 01 zář, 2017 8:35 pm

mam jednu a bez problemov. skus si zkontrolovat rozchod napravy. U MTB som upravoval vsetky napravy, neboli dolisovane a vykolajovali. Ty budes mat pravdepodobne opacny problem, su prilis blizko.
dudlifuk
 
Příspěvky: 485
Registrován: ned 15 led, 2017 9:40 pm
Bydliště: TT

Re: Vyhybka Tillig TT EW1 - kovova srdcovka

Příspěvekod belgarat » pát 01 zář, 2017 9:44 pm

tak ja se ptam spis proto, ze mam zapocatou stavbu kolejiste se "starymi" EW1, u kterych jsem frezoval plast ze srdcovky ... a ted zjistuju ze mi par vyhybek chybi. Kdybych mel opracovavat kovove casti, tak by se asi pos* ... a porad je jeste moznost koupit nekde v doprodeji "stare" EW1.
TT ep. IVa-b; analog + NanoX, DR5000. Pseudoprogramator, pindac nesmyslu
http://modelwiki.klfree.net
belgarat
 
Příspěvky: 2367
Registrován: čtv 27 pro, 2012 9:36 pm
Bydliště: Hřebeč u Kladna

Re: Vyhybka Tillig TT EW1 - kovova srdcovka

Příspěvekod dudlifuk » pát 01 zář, 2017 9:54 pm

Jasné, pokiaľ ide o to demontovať kovovú srdcovku, tak to by malo ísť , tá moja už je zastrkovana takže to neviem pozrieť , srdcovka vypadá ako samostatný diel.
dudlifuk
 
Příspěvky: 485
Registrován: ned 15 led, 2017 9:40 pm
Bydliště: TT

Re: Vyhybka Tillig TT EW1 - kovova srdcovka

Příspěvekod Fox » sob 02 zář, 2017 12:32 pm

v novém kolejišti jsem jich pár použil. Funkčně dobré, ale: u dvou z šesti kusů se uvolnilo očko k napájení srdcovky, což jsem zjistil až po instalaci a zalepení (jak jinak :D ). Musel jsem připájet zboku drátek - snad to nebude po zabarvení a štěrkování vidět. tzn. zmetkovitost 30% jestli se nepletu.
DSC03447.JPG
TT, DR5000, Z21, iTrain...
Uživatelský avatar
Fox
 
Příspěvky: 1297
Registrován: stř 02 bře, 2016 12:50 pm
Bydliště: kousek od Prahy

Re: Vyhybka Tillig TT EW1 - kovova srdcovka

Příspěvekod belgarat » sob 02 zář, 2017 1:37 pm

Fox: zadne potize pri prejezdu nepozorujes ? Mel jsem obavy zejm. ze zkratu mezi srdcovkou a jazykem (tim "druhym") nez na ktere kolecko najizdi.
TT ep. IVa-b; analog + NanoX, DR5000. Pseudoprogramator, pindac nesmyslu
http://modelwiki.klfree.net
belgarat
 
Příspěvky: 2367
Registrován: čtv 27 pro, 2012 9:36 pm
Bydliště: Hřebeč u Kladna

Re: Vyhybka Tillig TT EW1 - kovova srdcovka

Příspěvekod Fox » sob 02 zář, 2017 1:47 pm

Zatím ne, ale popravdě zatím jsem to podrobně netestoval. Projížděl jsem kocourem, dvounapravovym motorakem a rosničkou. Nezkoušel jsem velkou páru s tendrem. Kolejiště mám pořád ve stádiu stavby. Kdyby něco, napíšu.
TT, DR5000, Z21, iTrain...
Uživatelský avatar
Fox
 
Příspěvky: 1297
Registrován: stř 02 bře, 2016 12:50 pm
Bydliště: kousek od Prahy

Re: Vyhybka Tillig TT EW1 - kovova srdcovka

Příspěvekod trainzjohny » úte 12 zář, 2017 6:04 pm

Mám jednu a zkušebně jí projelo ROCO brejlovec (3 kusy), Brejlovec Kuehn, BR 18 ROCO, kuehnův herkules a vše bez problému jak přímo tak do odbočky.
Jsem začátečník,mám TT ovládané z21 a mobilem.Flotila čítá 6 lokomotiv-377.0,749,750,753,754 a BR18.
trainzjohny
 
Příspěvky: 83
Registrován: pát 17 dub, 2015 10:19 am

Re: Vyhybka Tillig TT EW1 - kovova srdcovka

Příspěvekod belgarat » úte 27 bře, 2018 8:40 pm

Tak jsme pouzili masove na krouzkovem kolejisti, a zkusenosti jsou rozpacite. Predpokladam, ze dost toho je vadnyma rukama, ale stejne:
- ocko plisku pro srdcovku se rado ulamuje (2 z 8 kusu)
- kdyz se neulomi, tak ma se srdcovkou pofiderni kontakt (2 z 8 kusu). Vycisteni lihem prilis nepomohlo, neni tam necistota, mechanicky srdcovka nedoleha dokonale.
- 1 z 8 srdcovek nesedela vyskove (+ 0.1mm ?). Start rosnicka (jen 2 napravy) s tim ma trochu problem, zvedne napravu, zastavi. Obrousit plast, usadit lepe.

nevim proc, ale pri pajeni privodu na jazyky/srdcovkove kolejnice se mi podarilo nekolikrat protavit podlozi - upevnovadla ... pricemz u predchozich EW1 jsem z 15 vyhybek prehnal teplotu jen u jedine. Stejna pajeci stanice, stejny postup, stejne vadne ruce. Nebo jiny plast.
TT ep. IVa-b; analog + NanoX, DR5000. Pseudoprogramator, pindac nesmyslu
http://modelwiki.klfree.net
belgarat
 
Příspěvky: 2367
Registrován: čtv 27 pro, 2012 9:36 pm
Bydliště: Hřebeč u Kladna

Re: Vyhybka Tillig TT EW1 - kovova srdcovka

Příspěvekod Charlie » stř 28 bře, 2018 6:38 am

Jsou mnohem lepší než původní EW1. Hezký vzhled. Dobře udělané jazyky, není potřeba jazyky rovnat nebo ohýbat jako u těch starých výhybek. Stavím je ze stavebnic postavil jsem jich už 40 a není nejmenší problém. Dokonce nemusím ani napájet kovovou srdcovku a i dvounápravové lokomotivy nemají nejmenší problém. Jediné co je potřeba pohlídat je návaznost koleje od jazyků. Tam je schůdek, do strany takže je potřeba kolej trošičku plochými kleštičkami přiohnout do oblouku,aby plynule navazovala. Stačí malinko. Na co jsou háklivé je ale špatný rozchod dvojkolí. Pokud jsou ale správně seřízená dvojkolí jezdí všechno jako po másle. Soupravy nevykolejují a to ani při sunutí metr dlouhého nákladního vlaku se spřáhly BTTB. Elektricky je to bez problémů. Čekám ještě na nové obloukové, které by se měly teď někdy objevit. Ještě jich pár bude potřeba, jestli budou tak dobře udělané jako EW1 s kovovou srdcovkou, tak to bude paráda.
Naposledy upravil Charlie dne stř 28 bře, 2018 9:47 pm, celkově upraveno 1
ČSD, H0, H0e, DCC LENZ LZV200 z ovládacího pultu a ještě trochu BTTB
Uživatelský avatar
Charlie
 
Příspěvky: 392
Registrován: čtv 15 led, 2009 7:24 pm
Bydliště: Luka nad Jihlavou

Re: Vyhybka Tillig TT EW1 - kovova srdcovka

Příspěvekod Tomas Lebeda » stř 28 bře, 2018 11:18 am

To je dobrá zpráva, že se mají objevit obloukové s kovovou srdcovkou.
Mám jednu obloukovou na špatně přístupném místě a je to kámen úrazu celého kolejiště.
I když problém nemám při malé rychlosti (protože přes ní pomalu nejezdím),
ale v případě dvounápravového motoráku, který mi občas na výhybce zkratuje.
Zatím jsem nepřišel na to proč. Brejlovec na stejném místě mi to neudělal ani jednou.
Tomas Lebeda
 
Příspěvky: 282
Registrován: úte 24 led, 2017 12:41 pm
Bydliště: Praha 6

Re: Vyhybka Tillig TT EW1 - kovova srdcovka

Příspěvekod belgarat » stř 28 bře, 2018 9:25 pm

Charlie píše:Jsou mnohem lepší než původní EW1.


Zapomnel jsem rict, ze srovnavam sice s EW1, ale s odfrezovanou plast srdcovkou, nahrazenou kolejovymi pruty. Za tip na jazyky dik - nedokonalosti jsem si nevsiml - az po upozorneni.
TT ep. IVa-b; analog + NanoX, DR5000. Pseudoprogramator, pindac nesmyslu
http://modelwiki.klfree.net
belgarat
 
Příspěvky: 2367
Registrován: čtv 27 pro, 2012 9:36 pm
Bydliště: Hřebeč u Kladna

Re: Vyhybka Tillig TT EW1 - kovova srdcovka

Příspěvekod Charlie » stř 28 bře, 2018 9:43 pm

Je tam schůdek do strany a při jízdě proti hrotům na něj naráží okolek, proto je třeba kolejnici stranově přihnout aby oblouk jazyků a následné kolejnice nad čepy jazyků hladce navazovala. Krásně to jde zjistit přejetím prstem od jazyku směrem k pevné části jazyku. Ve svém minulém příspěvku jsem to napsal, že to možná vypadá jako výškový rozdíl, ale to jsem jen nešikovně napsal. Kolejnice vybočuje do strany.
ČSD, H0, H0e, DCC LENZ LZV200 z ovládacího pultu a ještě trochu BTTB
Uživatelský avatar
Charlie
 
Příspěvky: 392
Registrován: čtv 15 led, 2009 7:24 pm
Bydliště: Luka nad Jihlavou

Re: Vyhybka Tillig TT EW1 - kovova srdcovka

Příspěvekod Charlie » stř 28 bře, 2018 9:57 pm

Tomáš Lebeda.

Tipuji to na špatný rozchod dvojkolí u motoráku. Brejlovec má malý rozvor podvozku, tam se kola vejdou snadno. U motoráku se kola staví v oblouku víc šikmo, proto špatná vnitřní vzdálenost okolků může způsobovat zkraty. Zkusit přeměřit dvojkolí a nastavit ho 10,3mm.
ČSD, H0, H0e, DCC LENZ LZV200 z ovládacího pultu a ještě trochu BTTB
Uživatelský avatar
Charlie
 
Příspěvky: 392
Registrován: čtv 15 led, 2009 7:24 pm
Bydliště: Luka nad Jihlavou

Re: Vyhybka Tillig TT EW1 - kovova srdcovka

Příspěvekod Fox » čtv 29 bře, 2018 4:30 am

Ibw s kovovou srdcovkou mají už v nabídce itvlaky
TT, DR5000, Z21, iTrain...
Uživatelský avatar
Fox
 
Příspěvky: 1297
Registrován: stř 02 bře, 2016 12:50 pm
Bydliště: kousek od Prahy

Další

Zpět na Nezařazeno (off topic)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot], Petr Barchánek a 7 návštevníků