Nádražní hlášení

Co se nikam nevešlo, neni pro to téma apod.

Moderátoři: milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Nádražní hlášení

Příspěvekod vvitty » úte 31 říj, 2017 10:20 am

Svratka píše:... O pohodlí vlaku "pohřebák", který jste zmínil mám důvodné pochybnosti. Nepochopím, jak může někoho nadchnout namísto klidného pohodlí v coupé jízda pod svítící zářivkou v pohodlí tramvaje... Nedovedu si představit, že bych tím měl cestovat třeba z Prahy do Košic 8,5 hodiny v kuse, potažmo přes noc. Jsem totiž zvyklý si ve vlaku odpočinout a nabrat nových sil, proto moje averze k velkoprostorovému uspořádání. Také jeden z důvodů, proč nechat auto doma a jet vlakem... Ovšem tendence obecně všude napříč dopravci v celé Evropě tento fenomén železniční dopravy úspěšně ženou do záhuby...


Sakra, proc jen to Japoncum nekdo nevysvetlil kdyz staveli Shinkansen?
Ty 2h20 ve velkoprostorovem vagonu na 500km trase byly pomerne prijemne :lol:
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2622
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: Nádražní hlášení

Příspěvekod JanoH0e » úte 31 říj, 2017 12:01 pm

Svratka píše:. Nedovedu si představit, že bych tím měl cestovat třeba z Prahy do Košic 8,5 hodiny v kuse, potažmo přes noc. Jsem totiž zvyklý si ve vlaku odpočinout a nabrat nových sil, proto moje averze k velkoprostorovému uspořádání. Také jeden z důvodů, proč nechat auto doma a jet vlakem... Ovšem tendence obecně všude napříč dopravci v celé Evropě tento fenomén železniční dopravy úspěšně ženou do záhuby...



Veľkopriestorové vozne v nočných vlakoch sú určené pre chudinu - študákov a pre tích, ktorý idú iba časť cesty. My ostatný si kupujeme lehátka a lôžka. Síce tiež nič moc, napr. s porovnaní s luxusnými vlakmi v Rusku, Indii, JAR atď. ale ujde to. :D
JanoH0e
 
Příspěvky: 1408
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Nádražní hlášení

Příspěvekod Svratka » úte 31 říj, 2017 12:02 pm

HonzaM:

Omluvte prosím, že jsem neodhadnul Váš věk, soudil jsem dle názorů a celkového projevu... Názorů lidí Vašeho věku si totiž většinou vážím a potažmo se s nimi většinou i ztotožňuji. Se stoupajícím věkem totiž většinou i stoupá touha po pohodlí i zdravý konzervatismus. Jak vidno, nemusí to platit u každého.

Ještě se pokusím uvésti jeden příklad aspektu pohodlí při cestování. Když se před pár lety testoval prototyp nové tramvaje pro hlavní město (Škoda 15T), byly do každého ze tří článků vozu umístěna sedadla jiného typu. Současně probíhala anketa, která měla určit, který typ sedadel cestující nejvíce chtějí a ten se i posléze začal montovat do všech vyráběných vozů. A teď hádanka... Zvítězila ta nejpohodlnější sedadla? Nikoli, po Praze teď cestujeme na nepohodlné studené tvrdé překližce!!! Proč k tomu došlo? No protože anketa probíhala na internetu, čímž se drtivou většinou zapojili mládežníci nemající o nějakém pohodlí šajnu. Naopak, starší generace, kterou pohodlí jistě zajímá nejvíce, internet k životu až tak nepotřebuje a tak se vpodstatě ani zapojit nemohla. Analýza, kde se stala chyba je jednoduchá, ale důsledky odnesou všichni a to na hodně dlouho...

JanoHOe:

Bohužel, mánie velkoprostorových vozů už dosáhla toho, že jezdí už i Praha - Budapest (6h, 43 min.), Praha- Graz (6h, 41 min), ve vnitru třeba Praha - Luhačovice (4h, 23min) atd. Navíc reko vozy Bte používané na těchto ramenech jsou vhodné tak do spěšňáku, nechápu, jak si ČD vůbec dovolí toto nasadit do vlaku EC/IC ... Vzpomínaný pohřebák do Košic je asi zatím nejotřesnější případ...
Naposledy upravil Svratka dne úte 31 říj, 2017 12:13 pm, celkově upraveno 1
Svratka
 
Příspěvky: 269
Registrován: úte 08 dub, 2014 7:38 am

Re: Nádražní hlášení

Příspěvekod Edys » úte 31 říj, 2017 12:07 pm

Svratka píše:HonzaM:

Omluvte prosím, že jsem neodhadnul Váš věk, soudil jsem dle názorů a celkového projevu... Názorů lidí Vašeho věku si totiž většinou vážím a potažmo se s nimi většinou i ztotožňuji. Se stoupajícím věkem totiž většinou i stoupá touha po pohodlí i zdravý konzervatismus. Jak vidno, nemusí to platit u každého.

Ještě se pokusím uvésti jeden příklad aspektu pohodlí při cestování. Když se před pár lety testoval prototyp nové tramvaje pro hlavní město (Škoda 15T), byly do každého ze tří článků vozu umístěna sedadla jiného typu. Současně probíhala anketa, která měla určit, který typ sedadel cestující nejvíce chtějí a ten se i posléze začal montovat do všech vyráběných vozů. A teď hádanka... Zvítězila ta nejpohodlnější sedadla? Nikoli, po Praze teď cestujeme na nepohodlné studené tvrdé překližce!!! Proč k tomu došlo? No protože anketa probíhala na internetu, čímž se drtivou většinou zapojili mládežníci nemající o nějakém pohodlí šajnu. Naopak, starší generace, kterou pohodlí jistě zajímá nejvíce, internet k životu až tak nepotřebuje a tak se vpodstatě ani zapojit nemohla. Analýza, kde se stala chyba je jednoduchá, ale důsledky odnesou všichni a to na hodně dlouho...

Překližka vyhrála z důvodu hygieny. Nikdo nestál o sezení na polstrech po houmlesech smažkách a podobných idividuí.
Stavím pro zábavu ne pro 100% věrohodnost. Zábava je to oč tu běží.
http://www.moje-vlacky.cz
Uživatelský avatar
Edys
 
Příspěvky: 626
Registrován: sob 05 lis, 2016 9:24 pm
Bydliště: Slaný, práce Praha

Re: Nádražní hlášení

Příspěvekod HonzaM » úte 31 říj, 2017 12:19 pm

Tramvají člivěk jezdí protože se potřebuje někam dostat a ne aby si užíval pododlí domáci lenošky. A ve výběru typu sedadel není pohodlí na prvním místě. Jde především o hygienu a snadnost údržby. Dopravní podnik nyní našel řešení a nové vozy kterých už je nebo brzy bude většina již mají pohodlnější plastové sedačky s protiskluzovým povrchem.
Naposledy upravil HonzaM dne úte 31 říj, 2017 1:04 pm, celkově upraveno 1
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4042
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Nádražní hlášení

Příspěvekod Svratka » úte 31 říj, 2017 12:21 pm

Takže to odnesou opět Ti slušní... Společnost je už delší dobu nemocná, neumí si poradit s problémy, jako jsou bezdomovci, houmlesové, žebráci, cikáni apod., zato si však lehce poradí s tím, jak slušným lidem zlikvidovat pohodlí - kovové studené tvrdé lavičky, tvrdá sedadla prostá měkké výplně atd.

Do nových trolejbusů a autobusů se taky nešťastníkům podařilo nacpat nepohodlná studená plastová sedadla, která navíc ještě kloužou. No a teď se řeší, co s tím, když jsou na to pochopitelně stížnosti... Stále nechápu, proč se stále dokola v naší republice opouští něco, čeho už bylo dosaženo a nahrazuje se krokem zpět. Už major Terazky říkal: "Na všetko treba odborníkov"...
Svratka
 
Příspěvky: 269
Registrován: úte 08 dub, 2014 7:38 am

Re: Nádražní hlášení

Příspěvekod Martin70 » úte 31 říj, 2017 3:08 pm

Když jsem psal do tohoto vlákna druhý příspěvek, hned za autora HonzaM tam jsem měl pocit, že rušení názvů vlaků částečně souvisí i s nádražním hlášením. Autor však měl jiný názor a tak jsem poněkud lehčí formou psaný text smazal. Snad je nyní spokojen a má duši v peří.
Jelikož jak píše je starší než já (mě je zatím jen 47 let), tak mu jeho názor přeji a neberu. Prostě já jsem ve druhé polovině osmdesátých let jezdil do a z Prahy "Šohajem", nebo případně "Vsacanem", který pod tímto jménem jezdí zatím dodnes. Pokud vážený pan HonzaM chce jezdit 892 nebo vlakem pod jiným číslem s pravidelným odjezdem je to jeho volba a dojede do cíle stejně.
Za další, až jednou tiše v ústraní umřu tak chci mít na parte své jméno, nic neříkající číslo bude nalepeno až na urně kterou asi nikdo nevyzvedne z krematoria...
Když jdu na tyto stránky fóra tak to zadávám jako "diskuzi" a ne přímo číslo serveru. Pokud je pro někoho lepší zadávat a pamatovat si čísla, je to jeho svobodná volba. Tak bych mohl pokračovat do nekonečna. Prostě tradice je tradice a změna je život. Ovšem měla by to být změna k lepšímu. A to podle mě rušení a sjednocování názvů vlaků není. Tak se na mě nezlobte. Díky.
A nakonec si myslím, že téma nátěrů a uspořádání vozů apod. s názvem vlákna taky nějak zase moc nesouvisí. No mě to nevadí a pokud to nevadí ani Vám všem, tak je vše v pořádku a O.K. Přeji všem pohodový pracovní, rodinný a modelářský den a taky, aby se nestali jednou pro někoho jen pouhými čísly.
Začátečník a obdivovatel H0, nyní bez kolejiště. Hledám informace a uvidím zda se pustím do stavby.
Uživatelský avatar
Martin70
 
Příspěvky: 351
Registrován: sob 19 bře, 2016 9:07 am
Bydliště: Zlín

Re: Nádražní hlášení

Příspěvekod BohousP » úte 31 říj, 2017 4:13 pm

HonzaM píše:Tramvají člivěk jezdí protože se potřebuje někam dostat a ne aby si užíval pododlí domáci lenošky. A ve výběru typu sedadel není pohodlí na prvním místě. Jde především o hygienu a snadnost údržby. Dopravní podnik nyní našel řešení a nové vozy kterých už je nebo brzy bude většina již mají pohodlnější plastové sedačky s protiskluzovým povrchem.

Souhlas. Až na ty protiskluzové povrchy však okopíroval 60 let stará sedadla a to také jen na základě požadavků cestujících. Ale určitě nějaký Project and solution senior manager za to shrábl nemalý peníz.
TT, DCC, NanoX-2017, TC8, ... http://masinky.info
Uživatelský avatar
BohousP
 
Příspěvky: 2921
Registrován: stř 12 kvě, 2010 9:17 am
Bydliště: Praha - Malešice

Re: Nádražní hlášení

Příspěvekod Brejla » úte 31 říj, 2017 5:27 pm

sidlo píše:
Svratka píše:Ačkoli můj příspěvek je samozřejmě mimo úzce vyhraněné téma celého diskusního fóra, pokusil jsem se pro případné třeba začínající modeláře poodhalit pár souvislostí skutečné železnice...

Opravdu těžko se čtenářům mf dnes a divákům tv barandov vysvětluje, jak velmi neefektivní je pro tuto společnost tzv. konkurence na železnici. Prostě jdeme britskou cestou a stejně jako v británii časem i my zjistíme že naše železnice se stanou nespolehlivými, nenavazujícími a velmi drahými.


Ono to ani nijak rozumně vysvětlit nejde. Čtenářům Rudého práva a divákům Československé televize ta zelená a později i rudá koženka možná i vyhovovala, ale doba přeci jen pokročila a z těch stromů jsme nakonec slezli.
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: Nádražní hlášení

Příspěvekod sidlo » úte 31 říj, 2017 7:11 pm

Zastáncům tzv. konkurence na železnici si dovolím připomenout:
Praha dotuje MHD asi 11 miliardami Kč ročně (což je 4 násobek dotace ministerstva dopravy pro ČD) a obsluhují 1 milion obyvatel (což je 10× méně než zbytek republiky).
Zastánci tzv. konkurence na železnici nechť ve své "pokrokovosti" ať zkusí navrhnout (nebo si aspoň představit):
1) Praha přestane dotovat MHD
2) Praha bude zabezpečovat perfektní stav tramvajové sítě a sítě metra a jejich další rozvoj
3) Radim Jančura, Leoš Novotný a Arriva DB company si rozdělí pražské linky metra, tramvají a autobusů
A všem bude dobře (tedy hlavně těm co si ty linky "vysoutěží").
Nepřipomíná vám to situaci s vodárnami ve většině českých měst?
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3590
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Nádražní hlášení

Příspěvekod MiG » úte 31 říj, 2017 7:18 pm

A proč by měla přestat dotovat MHD? Už nebude chtít, aby MHD jezdila podle jejího návrhu?
Nebo jinak, když přestane v současné době dotovat MHD tak se změní co?

Ne nepřipomíná.
MiG
 
Příspěvky: 1106
Registrován: sob 14 úno, 2015 11:55 pm

Re: Nádražní hlášení

Příspěvekod hummus » úte 31 říj, 2017 7:50 pm

sidlo píše:Zastáncům tzv. konkurence na železnici si dovolím připomenout:
Praha dotuje MHD asi 11 miliardami Kč ročně (což je 4 násobek dotace ministerstva dopravy pro ČD) a obsluhují 1 milion obyvatel (což je 10× méně než zbytek republiky).
Zastánci tzv. konkurence na železnici nechť ve své "pokrokovosti" ať zkusí navrhnout (nebo si aspoň představit):
1) Praha přestane dotovat MHD
2) Praha bude zabezpečovat perfektní stav tramvajové sítě a sítě metra a jejich další rozvoj
3) Radim Jančura, Leoš Novotný a Arriva DB company si rozdělí pražské linky metra, tramvají a autobusů
A všem bude dobře (tedy hlavně těm co si ty linky "vysoutěží").
Nepřipomíná vám to situaci s vodárnami ve většině českých měst?

No nevím, ale ty čísla nějak nesedí. Podle wikipedie (https://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Cesk%C3%A9_dr%C3%A1hy) platí MD jako úhradu ztráty cca. 11mld kč, tedy podobně jako dostává DPP od Prahy.MHD v Praze sice obsluhuje oblast s menším počtem obyvatel než České dráhy, ale přepraví denně cca. 1,2 miliónu cestujících. České Dráhy jen necelého půl miliónu.
A Pokud si ještě dobře pamatuju, tak jednotlivé tramvajové linky v Praze vznikaly jako soukromé dráhy a nepotřebovaly na to dotace.
Soukromým dopravcům hodně fandím. Všude kam přišli se snížila cena a výrazně zlepšily služby.
HO - DCC, IVb
Uživatelský avatar
hummus
 
Příspěvky: 574
Registrován: pon 04 pro, 2006 8:13 am
Bydliště: Praha 9

Re: Nádražní hlášení

Příspěvekod vvitty » úte 31 říj, 2017 9:05 pm

sidlo píše:Zastáncům tzv. konkurence na železnici si dovolím připomenout:
Praha dotuje MHD asi 11 miliardami Kč ročně (což je 4 násobek dotace ministerstva dopravy pro ČD) a obsluhují 1 milion obyvatel (což je 10× méně než zbytek republiky).


Ministerstvo dopravy v roce 2015 poslalo do zeleznicni dopravy 4.4 miliard, to by se zamhourenim vsech oci mohlo delat 1/4 dotace prazske MHD. Ale ten pomer dost zkazi kraje, ktere zeleznicni doprave (a hojne prave CD) poslaly dalsich 9.4 miliard.
Zdroj : http://www.mdcr.cz/Statistiky/Souhrnne- ... pravy-osob
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2622
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: Nádražní hlášení

Příspěvekod sidlo » stř 01 lis, 2017 7:50 am

Jo, vzal jsem první číslo z gůglu a to nebylo správně, příspěvek ČD je určitě vyšší. V každém případě reakce na příspěvek jsou charakteristické pro celou společnost (byť v tomto případě pozorované na velmi malém vzorku populace).

Každému přijde normální, že městská doprava je veřejná služba a do tohoto systému by se neměli pouštět soukromníci. Jenom na pitomejch jízdenkách vyinkasoval Rittig desítky milionů.
Každému přijde normální, že se v česku socializují náklady a privatizují zisky, viz. mnohé případy městských vodáren po celé republice.
Každému přijde normální, že socializace nákladů a privatizace zisků by měla masově proběhnout na české železnici.

Vůbec bych se nedivil, kdyby to u nás Okamura dotáhl až na Hrad.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3590
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Nádražní hlášení

Příspěvekod hummus » stř 01 lis, 2017 8:17 am

sidlo píše:Každému přijde normální, že městská doprava je veřejná služba a do tohoto systému by se neměli pouštět soukromníci. Jenom na pitomejch jízdenkách vyinkasoval Rittig desítky milionů.

Ne, každému určitě ne. To že Rittig vyinkasoval desitky milionů jen na jízdenkách je důsledkem toho, že DPP je městská firma. Nemyslím si, že v soukromé firmě by se tohle dělo v takové míře.
sidlo píše:Každému přijde normální, že se v česku socializují náklady a privatizují zisky, viz. mnohé případy městských vodáren po celé republice.

Opět ne, spoustě lidí to normální nepřijde.
sidlo píše:Každému přijde normální, že socializace nákladů a privatizace zisků by měla masově proběhnout na české železnici.

Tady nevím o čem mluvíš. Za dopravní cestu platí jak ČD, tak soukromí dopravci.[/quote]
HO - DCC, IVb
Uživatelský avatar
hummus
 
Příspěvky: 574
Registrován: pon 04 pro, 2006 8:13 am
Bydliště: Praha 9

PředchozíDalší

Zpět na Nezařazeno (off topic)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků