Vlaky Student Agency - Váš názor

Co se nikam nevešlo, neni pro to téma apod.

Moderátoři: milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Chtěli byste aby někdo soukromě provozoval vozidla pro osobní přepravu?

Ano
64
56%
Pouze za předpokladu mnohem lepší kultury cestování
28
25%
Pouze pokud by ten dotyčný spravoval i vozidla, i trať, i zabezpečovací zařízení apod.
8
7%
Je mi to jedno
5
4%
Ne protože by to znamenalo výdělek (Student Agency) na úkor druhých (SŽDC)
9
8%
 
Celkem hlasů : 114

Příspěvekod maayaa » pát 18 pro, 2009 4:25 pm

Zippich píše:
TTmili píše: A to s tou rychlostí je naprostá blbost, samotný Desiro ať je jak chce odpružený, výkoný a tak prostě nemůže jet nad limit a ten bohužel na většině tratí (ať už elektrifikovaných nebo ne) je okolo 70km/h.

Tys asi ještě nejel osmsetdesítkou, viď? Vždyť je to koncepce pojezdu z dvacátých let, která patří do muzea. Ale díky téhle frašce s nimi budeme jezdit pořád. Žlutý nátěr a informační panel to nespraví.
Nevím, jak u vás na Jihlavsku, ale v severních Čechách byla předmětem tendrů doprava na úsecích, kde je místy traťová rychlost 100. (V Plzeňském hejtmanství například i Plzeň-Mladotice (Žatec)). Jezdí ji tam ale jenom rakve nasazené jako spěšňáky. Normální osobáky jezdí řada 810, nebo Regiopříšera. Takže vibrace, skřípění v obloucích, latinskoamerické tance na výhybkách a to vše v maximálně 80km/h.

I přes to,že desiro nemůže jet větší než traťovou rychlostí,je dost podstatný jeho větší výkon a počet náprav,který ho přenášejí na koleje.V Čr kde je většina tratí do kopce je to dost podstatný.Např na trati Teplice-Lovosice se 810 s přívěšákem dost dlouho trápí do kopce tak max 20km/h a pochybuju,že je to normální traťová rychlost.Věřim tomu,že desiro by na takovýhle úsecích celkem bez problému krátilo jízdní doby
maayaa
 
Příspěvky: 372
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:15 pm
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod StaraPakna » pát 18 pro, 2009 5:58 pm

Děkuji za upřesnění cen a vlaků, jak již jsem psal nemám bohužel šanci vlaky využívat neb denní dojíždění z domu do Nymburka čí Jičína by bylo nesmyslem... :wink:
Začínám a každý začátek je těžký, mám to ale na koho svést mám tři syny.
Moduluju N-ko
StaraPakna
 
Příspěvky: 147
Registrován: ned 20 zář, 2009 2:41 pm
Bydliště: Vesnička pod Řípem

Příspěvekod maayaa » pát 18 pro, 2009 9:51 pm

StaraPakna píše:Děkuji za upřesnění cen a vlaků, jak již jsem psal nemám bohužel šanci vlaky využívat neb denní dojíždění z domu do Nymburka čí Jičína by bylo nesmyslem... :wink:

Tak to bohužel žádný soukromník neovlivní.Chyba je na straně kraje,kterej si neumí postavit jízdní řády tak aby celej dopravní systém fungoval jak má.A samozřejmě žádný dopravce nebude jezdit lokální linku na podnikatelský riziko a navíc s nejistym výsledkem.
maayaa
 
Příspěvky: 372
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:15 pm
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Martin HO » sob 19 pro, 2009 2:30 pm

Kolegové, nedá mi, abych se s Vámi podělil o zážitky z dnešní cesty na burzu do Prahy :

Od pokladny odcházím v 5,50 (vlak od Chebu má pravidelný příjezd 5,52).
Na informační tabuli spoždění 30 min.

Omluva - provozní důvody. Přitom jsou jízdní doby prodlouiženy s ohledem na rekonstrukci koridoru.

Venku - 15 st.C., nikde na nádraží nejsou lavičky (aby tam nebyli bezdomovci).

Bezdomovců plná čekárna pro cestující s platnou jízdenkou. Nikde nikdo, koho by to mělo zajímat.

Odjíždíme se spožděním 40 min.

Ve vlaku si jako správný modelář sednu k oknu. Za chvíli se musím odsunout - do vlaku sněží a již je všude na sedadle mokro.

Průvodčí se na mé upozornění jde přesvědčít, poděkuje, ale že by někde nahlásila k opravě pochybuji.

Na burzu přicházím o 50 minut později.

V 11,55 přicházím na hl. nádraží k odjezdu vlaku (12,04).
Vlak ale na žádné z tabulí v podchodu není napsán.

Ochotný železničář hledá informaci na panelu a sděluje mi - spoždění 10 min. odjezd neurčen.

Vracím se k odjezdové tabuli a spolu s dalšími napjatě sleduji, až naskočí odkud vlak a kdy pojede. Údaje na tabuli se nemění, spoždění stále 10 min. i když už je 12.18. Pak naskočí 3. nástupiště. (stále spoždění 10 min.).

Pospícháme všechni na třetí nástupiště s obavou, aby nám vlak nakonec neujel. Není tam - přijíždí asi za 10 min.

Po ranní zkušenosti si pro jistotu vybírám vagon čerstvě natřený v nové "in" modrobílé barvě ČD.

Ale ouha - opět na mně sněží. Průvodčí se ale nediví.

Pozoruji interiér "in" vygónu. Splátaný jak od amatéra v kůlně.

Nejlepší byl ale lakýrník. Vzal štětec, zřejmě starý a ne dobře vymytý, a s o odstín tmavší šedou barvou přetíral co se mu zlíbilo : část držáku na zavazadla, odpadkový košíček (ale na něm po něm zbyla kombinace slité barvy a rýh po špatném štětci, kterými prosvítala původní barva ), část páčky na regulaci topení (ale jenom část té vnější), ....

Na odkládací stolek se nedalo nic postavit, ani položit, protože prostě byl "s kopce".

Prostě Potěmkinova vesnice jak vyšitá.

Tak tohle my (stát) platíme.

Už vlakem nejedu. I kdyby to bylo zadarmo.
Martin HO
 

Příspěvekod JBr » sob 19 pro, 2009 3:31 pm

Zacinam si rikat, ze bud mate vy vsichni obrovskou smulu, nebo ja mam obrovske stesti, protoze na to, jak casto vlakem jezdim, se mi jeste nic takoveho nestalo...

Naposledy vcera kombinace R703 a pak nejaky Os z Usti nad Orlici do Lichkova. V rychliku kupe s preplysovanymi sedackami, uklizene, cista okna, na zachode tekouci voda, papirove rucniky. Co je hlavni - teplo, ktereho po ceste neubyvalo. Na odjezdu ze Smichova sice asi +5, ale z hlavniho jsme odjeli vcas. Na osobaku pak Bdmtee, opet teplo. Z Usti vcas, z Letohradu kde byl pobyt sice asi +5, ale osobak holt ceka na pripoje a od Zamberka prijel o chvilku pozdeji.

Podobnou zkusenost mam i s rychliky smer Brno pres Havlickuv Brod a osobaky v jizni casti 238, pripadne osobaky na Bustehradce, ktere mi mimochodem vychazi jako bezkonkurencne nejrychlejsi a nejpohodlnejsi zpusob dopravy z Ruzyne primo do centra.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Příspěvekod TTmili » sob 19 pro, 2009 3:44 pm

Mám stejné zkušenosti jako JBr. Zajímaé ale je že člověk jede rychlíkem z Prahy do Havl. Brodu, odjezd i příjezd na minutu přesně, ale v Havl. Brodě přestup na osobák do Jihlavy (má jet 3 minuty po rychlíku) a osobák 15 minut. Jediný na co bych si mohl stěžovat je že občas není vidět přes okna na těch Bmto co jezdí v okolí Jihlavy. Jinak co se týče rychlostí tak na vysočině celkově (kromě dvoukolejek a pár vyjímek) není rychlost vyšší než 80km/h a to je jen mezi Jihlavou a Havl. Brodem. Možná ještě někde na žďársku by se našla vyšší rychlost ale silně o tom pochybuji. Jinak někdo sem dával mapu rychlostí v celé ČR a musím říct že mimo dvoukolejek a koridorů je vyšší rychlost než 75km/h spíše vyjímka potvrzující pravidlo že se u nás jezdí po tratích na které už dlouho nebylo šáhnuto.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod mlha » sob 19 pro, 2009 4:09 pm

Jenom ať mají ČD konkurenci,je to velmi zdravé,vlak nepoužívám,ale pan Žaluda je placený i z mých daní.1/2 mega měsíčně mě pěkně točí,za to jaký je na dráze chaos bych ho vykopl i bez zlatého padáku,jenom víc student agency
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2692
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Příspěvekod hummus » sob 19 pro, 2009 6:15 pm

mlha píše:Jenom ať mají ČD konkurenci,je to velmi zdravé,vlak nepoužívám,ale pan Žaluda je placený i z mých daní.1/2 mega měsíčně mě pěkně točí,za to jaký je na dráze chaos bych ho vykopl i bez zlatého padáku,jenom víc student agency


Tech 500K je jen zaklad, jeho realny plat se blizi k 1M/mesicne :wink:
HO - DCC, IVb
Uživatelský avatar
hummus
 
Příspěvky: 597
Registrován: pon 04 pro, 2006 8:13 am
Bydliště: Praha 9

Příspěvekod Pavel Dryml » ned 20 pro, 2009 5:27 pm

No když tak nadáváte na ČD tak já budu na jiného dopravce

Ve čtvrtek Dopravní podnik města Pardubice, přijel trolejbus, který byl totálně nacpaný tak, že chtě nechtě jsem zústal na zastávce. Tak jsem si říkal, že nevadí, počkám na další, kterým bych měl přestup na vlak taky stihnout. Přijel teda další, opět nacpaný, ale protože jsem se víc cpal, tak jsem se vešel, leč na zastávce několik lidí zůstalo. Těšil jsem se, že i po tomto stihnu na hlavním nádraží přestoupit na vlak. Ale ouha, doprava začala houstnout a tak se k nádraží přijelo s 5 minutami. Já jsem samozřejmě viděl už jen konce vlaku. Domů jsem přijel o hodinu a půl pozděj a navíc jsem musel jít 2 km pěšky, protože tento vlak dle jizdního řádu nejede až do stanice, kam jsem potřeboval.
Toto je služba lidem ? Ještě stědře dotovaná městem Pardubice ? Myslím, že dopravní podnik by potřeboval konkurenci aby cestující začal brát jako lidi a ne jako otravný hmyz !
Navíc jsem se při talčenici o cosi otřel a mám na bundě čmouhu černé barvy strukturou asi mystnota a prách dohromady. Kdo mi zaplatí čistírnu ? Příště radši pujdu pěšky. Udělám něco pro svoje zdraví budu čistý a včas tam kde potřebuju a navíč ušetřím !!!
H0, DCC, V epocha, ale končím u vznniku Carga
Pavel Dryml
 
Příspěvky: 183
Registrován: úte 05 čer, 2007 12:13 pm

Příspěvekod radekkrupka » ned 11 dub, 2010 4:25 pm

Student agency ukáže žluté desiro v severních Čechách

http://ekonomika.idnes.cz/zlute-vlaky-v ... onomika_lf
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Příspěvekod diego.dan » ned 11 dub, 2010 5:01 pm

Zatím odloženo o týden,podle nejmenovaných zdrojů prý Jančura nemůže sehnat pronájem Desira.Tak abychom nakonec nejeli 810 :shock: .
Jinak jízdní řád už existuje.
HO ZATÍM PLÁNUJI,OD 28.8.2009 ZÁČÍNÁM STAVĚT
diegovaho.blog.cz
GOTHIC FOREVER
Uživatelský avatar
diego.dan
 
Příspěvky: 242
Registrován: stř 08 dub, 2009 9:32 am
Bydliště: Děčín

Příspěvekod diego.dan » ned 18 dub, 2010 12:24 pm

Takže se jede.Už se těším jak budu z okna koukat na Desira na kozině :shock:

Obrázek


Případným zájemcům pošlu e-mailem v pdf.
HO ZATÍM PLÁNUJI,OD 28.8.2009 ZÁČÍNÁM STAVĚT
diegovaho.blog.cz
GOTHIC FOREVER
Uživatelský avatar
diego.dan
 
Příspěvky: 242
Registrován: stř 08 dub, 2009 9:32 am
Bydliště: Děčín

Příspěvekod diego.dan » ned 25 dub, 2010 7:39 pm

Tak jsem dneska jel... :cry:

Uff, hurá už jsme tu,zpátky z výletu s RegioJebem.
Vlak 39634 Děčín-Bynov +2,docela plný,stálo se.Klimoška nefunkční,za Jílovým(+9) z vlakového interkomu óda na firmu RJ,k tomu dovětek-"že prý nejde klimaanlage ,ale nám to tady na počítači ukazuje klima ein".Na dotaz na "vlakušku" proč nejde kaféautomat - "hm nám to normálně v autobusech funguje ale asi není voda" šlus vypnuto!A to to jelo z Děčína,kde se určitě mohla voda doplnit.Na dotazy cestující veřejnosti proč je to tak narvaný,že měly jet dvě soupravy pohotová odpověď - "oni nám to nepovolili,jsou krátký nástupiště" - bez komentáře.Vystupovali jsme v Kamenci,pěkně se prošli po Českém Středohoří a v Jílovém si počkali na dnešní poslední spoj do Děčína(39637).Na příjezdu asi +25 a totálně narvaný.Vlakoušek se ani nenamáhal kontrolovat jízdenky a stále opakoval jak jsme odvážný,že s tím nepočítali a že příští víkend to bude lepší,že pojedou dvě soupravy a méněkrát tak,že si to užijem.
Sumasumárum:podle mého názoru zcela nezvládnuté jak organizačně(jízdní doba 55 minut na tomto úseku při dodržení všech předpisů se nedá ani s Desirem) tak technicky(i když to jsou stroje ale tak dvě selhání během dvou dnů).Možná kdyby pan Jančura neplival v prosinci po ČD tak bych tak kritické oko neměl ale jeho výroky a srovnávání jeho hypotetických vlaků s ČD(zpoždění,technické závady,kultura cestování) nyní ukázal i ve svých vlacích úplně stejně.Podotýkám,že nejsem zaměstnancem ČD.
PS: a v Martiněvsi na přejezdu asi chybí pískáček .
HO ZATÍM PLÁNUJI,OD 28.8.2009 ZÁČÍNÁM STAVĚT
diegovaho.blog.cz
GOTHIC FOREVER
Uživatelský avatar
diego.dan
 
Příspěvky: 242
Registrován: stř 08 dub, 2009 9:32 am
Bydliště: Děčín

Příspěvekod radekkrupka » ned 25 dub, 2010 8:01 pm

Těžko soudit, nejel jsem. Ale žádný start není bez komplikací. Vzpomeňme si na Pendolina ne? A to jsou taky moderní stroje. Uvidíme jak to půjde dál. Zájem byl asi opravdu větší než se čekalo. A jezdilo se po trati, která je poloviční ruina.

Zajímalo by mě - jízdu vlaku jako takového zajistil RegioJet. Ale kdo zajistil provoz trati? Myslím návěsti, výpravny, (sám tomu moc nerozumím co to všechno obnáší). SŽDC?
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Příspěvekod kubulak » pon 26 dub, 2010 10:00 am

http://www.novinky.cz/ekonomika/198562- ... zdeni.html

Nejel jsem, ale prijde mi, ze ten clanek popsane problemy zduvodnuje celkem logicky. (Zpozdeni, nevybirani jizdneho apod.)

Nechci delat SA/RJ obhajce, ale:
1) OK, amaterina, nemeli vodu v automatu na kafe - ale kterej vlak CD ma automat na kafe (nepocitam JLV kde kafe stoji 50 Kc) ?

2) OK, nefungovala klima, ale aspon komunikovali s cestujicima. Kterej vlak CD se snazi lidem vysvetlit ze neco nefunguje a proc ?

To je to co me na CD drti nejvic - cestujici je pro nas tupa ovce, kterou po zaplaceni nabereme v A a vyhodime v B, at je rada ze se sveze a ze vubec dojede (dojezd na cas je prilezitostny bonus), na nic vic nema narok, nejaky dotazy a pripominky at si strci za klobouk.

3) OK, vozili lidi zadarmo a jeste jim rozdavali darky = jasna promoakce, takhle by si nevydelali. Ale kdy CD udelaly nejakou podobnou promoakci?

Cely je to samozrejme hlavne divadlo, nastvanej Jancura chce lidem ukazat, co mohli mit (hned), kdyby se neudelal pakt kraju s CD na 10 let.
A tak je treba to cely brat.

Ale vzhledem k blizicim se volbam to neni spatne nacasovany.
HO, CSD epocha IV, DCC
kubulak
 
Příspěvky: 250
Registrován: stř 28 kvě, 2008 11:02 am

PředchozíDalší

Zpět na Nezařazeno (off topic)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků