Stránka 3 z 4

PříspěvekNapsal: stř 07 led, 2009 9:40 pm
od Hellraiser17
TT a to z několika důvodů první je ten že už od mala jsem k tomu měl jakýs-takýs vztah a to v podobě mašinkářského dědy kterej mne do toho jaksi navezla já si koupil (resp. rodiče ) první start sadu (oranžová rosnička a 3 vagonky. A s tou jsem si hrál celé hodiny až se z ní skoro kouřilo...
každý výkend jsem jezdil k dědovi a rozložil v obýváku na hustym a vysokym koberci koleje a jezdil, sice pomalu na každym spoji kolejí mašinka vykolejila, ale byl to nevšední zážitek. Který se mi vybaví vždy, když se podívám na tu malou rosničku :lol:

PříspěvekNapsal: stř 07 led, 2009 10:47 pm
od Nomed
Kdysi dávno jsem coby malý kluk na prázdninách u dědy a babičky stavěl velký trojkolejný merkur s "párou" po tátovi a strýci. Byl nefunkční, ale já si sním hrál a hrál. Jednoho dne jsem viděl v hračkářství start set TT s parádní parní mašinkou. Nikdo mi ji nechtěl koupit. Bylo to za tehdy velké peníze - 120 Kčs... Denně jsem se na ni chodil koukat a byl smutný. Až to moje stará prateta nevydržela a ty peníze mi ze svého skrovného důchodu dala. Dodnes jsem ji vděčný a s láskou na ni vzpomínám.

TT je pro mne ta správná velikost, jednak je to srdeční záležitost, a jednak se mi ještě nelíbil žádný krajinářský panel v H0 velikosti, z těch, které jsem mohl vidět. H0 mi připadá taková moc robustní, málo přirozená, řekl bych. Ale modely jednotlivých mašin do vitríny - to jo, to se mi líbí H0. Stejně tak modely nebo diorámata dep jsou v H0 nepřekonatelná. Ale TT je univerzální, ze všech mých pohledů akceptovatelné.

PříspěvekNapsal: čtv 08 led, 2009 6:00 am
od dan
Já jsem už vyzkoušel H0, TT i N vše má něco do sebe, když si vspomenu na dětství měl jsem v TT dvě výhybky a br 86 a pár kolejí a také jednu Nkovou sadu s oválem, tenkrát jsme s tátou chtěli stavět Nkové kolejiště, ale PIKO je přestalo dělat takže nakonec první panel byl TT.
Na železničním modelářství mě nejvíc baví stavba kolejiště popřípadě vozidel, takže z mého pohledu na velikosti zas tak nezáleží a každá má něco do sebe.

PříspěvekNapsal: čtv 08 led, 2009 7:51 am
od radeksindy
Historicky hračky (TT), pak jsem si konečně pořídil modely (H0) :D

Našel jsem časopis Železniční fanda 1/96 (v půlce devadesátých let vyšlo asi pět čísel) a zde je výsledek ankety, která tedy reprezentuje dobu předtím:

TT - 51%
H0 - 38%
N - 15%

Zbytek je O, H0e, 1 atd. Bohužel chybí informace kolik lidí je v tom zahrnuto, takže to může být dost ujeté.

Poslední současnou anketu měl Michal Dalecký ve svém magazínu (teď 972 hlasů) a tam už je poměr opačný (zaokrouhleno nahoru):
H0 -51%
TT - 29%
N - 7%
H0e, Z, 1, 0 vždy mezi 3 až 4%.

Přeberte si to jak chcete :)

PříspěvekNapsal: čtv 08 led, 2009 8:53 am
od Dan Buchtela
radeksindy píše:Přeberte si to jak chcete :)

No Radku, je to nějaké ujeté, Žel. fandovi vyšlo přes 104% účastníků.
Naopak v té druhé anketě se někde skoro 10% "toulá"...

PříspěvekNapsal: čtv 08 led, 2009 9:28 am
od George V.
HO.

Proč? Historické důvody. Můj táta mi postavil panel ve velikosti HO, když mi bylo 4,5 roku. Ale úplně prvním impulsem byl startset PIKO s BR55, který nám přivezl můj děda ze zájezdu v SSSR. Já byl tehdy ještě hodně malej, tak si s tím hrál táta a nějak ho to chytlo a pak se jako elektrikář na tom panelu dosytosti vyřádil. Automatické závory, poloautomatické projíždění smyčky, automatické přehazování výhybek... A já jsem si pak s tím hrál celé dětství. Vloni jsem se k modelařině vrátil hlavně kvůli dětem. A začínám vlastně od znova, ale zůstávám věrný HO. Starý vozový park jsem odvezl k tátovi a ten se chystá zprovoznit můj starý panel pro vnoučata. A já budu stavět nový a nejspíš v digitálu. HO mi přijde navíc i ekonomicky výhodnější, víc muziky za stejně, nebo i méně peněz a hlavně více možností, ať už stavby vlastních modelů (hlavně hnacích) vozidel, nebo dalších užitečných vlastností - digitál, zvuk, generátory kouře, atd...

PříspěvekNapsal: čtv 08 led, 2009 10:10 am
od radeksindy
No Radku, je to nějaké ujeté, Žel. fandovi vyšlo přes 104% účastníků.

Je možný, že neumím opisovat. Ještě to ověřím. V každém případě jsem chtěl naznačit, že podíl TTčkařů byl výrazně větší, zřejmě byli největší skupinou.

Naopak v té druhé anketě se někde skoro 10% "toulá"...

Tady zase nejde sčítání tobě :D

51 + 29 + 7 + 4*3 = 99%, psal jsem to všechno zaokrouhleně. Přesně to máš v magazínu.

PříspěvekNapsal: čtv 08 led, 2009 11:05 am
od Dan Buchtela
radeksindy píše:51 + 29 + 7 + 4*3 = 99%, psal jsem to všechno zaokrouhleně. Přesně to máš v magazínu.

Aha, já myslel, že 3-4% připadají na celý ten zbytek, četl jsem nepozorně, už zase! :oops:

PříspěvekNapsal: čtv 08 led, 2009 2:25 pm
od Michal Šuhajda
Dan Buchtela píše:
radeksindy píše:51 + 29 + 7 + 4*3 = 99%, psal jsem to všechno zaokrouhleně. Přesně to máš v magazínu.

Aha, já myslel, že 3-4% připadají na celý ten zbytek, četl jsem nepozorně, už zase! :oops:

Nic si z toho nedělej pochopil jsem to stejně blbě.
K výsledkům podobných anket bych přistupoval s velkou rezervou. Vždy jsou ovlivněny zaměřením média, které je prezentuje. Přece jen modely. biz mají obsáhlejší sortiment H0 než ostatních velikostí, řekl bych, že z počátku byl ten rozdíl ještě výraznější a Michal Dalecký dělá taky H0, to může zkreslovat vzorek návštěvníků ještě před hlasováním.
Např. na stránkách http://www.trainmania.cz (autor je "Téčkař" a stránky jsou věnovány především TT) je výsledek podobné ankety výrazně nakloněn ve prospěch TT H0-37% TT-55% N-5% Z-1% zahradní 2% v době psaní tohoto příspěvku tam hlasovalo 1743 lidí.
-MiŠ-

PS: doufám, že zveřejnění výsledků ankety není zneužití cizích informací :)

PříspěvekNapsal: čtv 08 led, 2009 2:42 pm
od JBr
Michal Šuhajda píše:doufám, že zveřejnění výsledků ankety není zneužití cizích informací :)


Uvedl jsi zdroj, tudiz se jedna o citaci :)

PříspěvekNapsal: čtv 08 led, 2009 5:04 pm
od dan
Ano ankety bych také bral z rezervou tohle jsou výsledky té mojí modelovou velikost?
N 35
TT 415
HO 173
Jinou 19
Celkem hlasovalo: 642

Není to v procentech, ale počtu hlasů. A moje stránky jsou hlavně o TT.

PříspěvekNapsal: pát 09 led, 2009 3:35 pm
od marek kubík
Ahoj,tak já preferuji měřítko HO protože má největší sortiment.

PříspěvekNapsal: sob 10 led, 2009 12:34 pm
od kvasha
já jsem jako mrňavej kluk měl tátovo "TT". Ta fotka se tady na diskuzi taky někde toulá :-) Tam jsem také popisoval historii mého modelaření. Táta sám postavil 3 panely. Všechny v TT. Tím mě přivedl k modelařině. Když jsem se chtěl sám realizovat, bylo priorotou místo. Volba byla jasná. N-ko. To mi vydrželo nějakou dobu aktivního modelaření. Jak víte jsem trošku megaloman a N-ko mi poté nebylo schopno poskytnou ten patřičný výběr. Piko už N-ko nedělalo prakticky vůbec, zůstávalo trochu Roco a Trix se v N-ku začal teprve pořádně rozjíždět. Jediným, "pořádným" výrobcem byl Fleischmann. Přešel jsem tedy na H0. ... a to mi zůstalo a vzhledem k množství, už asi zůstane. Ale:
za 1/ nikdy neříkej nikdy,
za 2/ nevylučuji participaci na stavbě kolejišť jiných měřítek. To co mě zajímá, intenzivní moderní provoz, není moc odvislé od měřítka a
za 3/ mám ještě nějaké zbytky v N-ku, vč. flexi kolejiva, takže třeba diorámátko není vůbec vyloučeno.

PříspěvekNapsal: sob 10 led, 2009 12:57 pm
od Hekttor
radeksindy píše:Historicky hračky (TT), pak jsem si konečně pořídil modely (H0) :D
........
Přeberte si to jak chcete :)

No, já viděl v H0 hraček a přemalovánek až až :D
Toto anketní téma zase ukazuje ze 101 účastníků 40% TTčkářů, z toho opravdu vyplývá to, co zde bylo řečeno - anketa není směrodatná a maximálně může určit pořadí.
marek kubík píše:Ahoj,tak já preferuji měřítko HO protože má největší sortiment.

V absolutním měřítku ano, v regionálním (ČSD/ČD) bych to netvrdil. Tovární modely lokomotiv H0 - T334 už se nevyrábí, T435 už se nevyrábí, Zůstává Sergej, Ragulin, ještě možná něco. Vozy podobně. Pak tu jsou odlitky, lepty a malovýrobci. V TT je sortiment přinejmenším stejný, plus tovární model T435, co bude letos, a navíc tu jsou stavebničky od LPH.

Meritko

PříspěvekNapsal: sob 10 led, 2009 9:50 pm
od mariov8
Hmm, většinou každý chválí svoje a většinou se nejvíce ozýva menšina...

Já si vybral H0 (ano i z historických důvodů), kdybych uvažoval o kolejišti a ne jen o modelech do šuplíku bylo by ve hře i N (prostor, počet velikých výrobců aktivně se věnujících tomuto měřítku).