Stránka 3 z 3

Re: Firmy vyrábějící nejrealističtější modely.

PříspěvekNapsal: pon 18 led, 2021 8:47 pm
od chameleon
Jirka Černý píše:...zbývá trošku doladit dílnu kde bych se mohl dostat na kolejiště cca 1x5 metrů, vím že obvzlasť ten metr je dost slabota ale pro začátek asi dobré.

:) pro začátek? :D podle mě to je pro začátek naprosto ideální prostor na pěkné nádraží, kam se vejde 2-metrový vlak, cca 4m dlouhou viditelnou trať a vespod rozumný skryťák. H0 naprosto OK. To by se mi moc líbilo...
No, manželka je rozumná, že tě z obýváku vyhodila, to staveniště co bys tam zřídil by asi nedala :P

Re: Firmy vyrábějící nejrealističtější modely.

PříspěvekNapsal: úte 19 led, 2021 6:41 am
od Stanin
Jirka Černý píše:...Nezamrznout na jedné epoše a lokalitě je myšlenka hodná zvážení, nebudu lhát že se mi nelíbí spousta jiných kousků co mi nezapadají do předlohy.

Já epochu přestal řešit před časem. Beru, co se mi líbí. Žijeme jen jednou, tak proč si zakazovat mít více epoch. :) A H0 je dobrá volba. Jen je potřeba ji citlivě zasadit do daného prostoru, aby to nepůsobilo blbě.

Re: Firmy vyrábějící nejrealističtější modely.

PříspěvekNapsal: úte 19 led, 2021 10:16 am
od milan ferdián
Jak bych vám to řek. Byl jsem hanulkář, tetečkař a skončil jsem u enka. A ikdyž pomalu vidím prd, tato modelová velikost mě nejvíce oslovila a zůstávám ji i nadále věrný. Že není k dostání vhodný vozový park, na to kašlu. Prostě si buduji své lokomotivy, své osobní/nákladní vozy, pro některé jak by řekli, přes mikroskop. Vozové skříně nebudou na profesionální úrovni jak v H0 z výrobního pásu, ale to mi nevadí. A epocha? Jsem nostalgik :mrgreen: :wink: .
-m-

Re: Firmy vyrábějící nejrealističtější modely.

PříspěvekNapsal: úte 19 led, 2021 2:44 pm
od jirkan
Milane, Ty jsi zcela netypický případ, který je ve srovnání s normálními lidmi obdařen jednak úžasnou trpělivostí, jednak příkladnou "jemnou motorikou". A když se tak dívám na ty Tvoje vypiplané plánky, tak i s těma očima se dokážeš porovnat.
A jinak zpět k tématu. Jediný problém je, že díky té malé hloubce bude třeba to otočit na malém poloměru, což bude vhodné šikovně zamaskovat. Ale zase jak už bylo řečeno, těch 5 m délky je prima, a pokud tam nebude zrovna nádraží, kde se kříží dvě dvojkolejky, tak tam půjde napasovat realisticky vyhlížející stanici, a ani to nemusí být zrovna lokálka.

Re: Firmy vyrábějící nejrealističtější modely.

PříspěvekNapsal: úte 19 led, 2021 4:40 pm
od Myšpulín
Nikde se netvrdí, že kolejiště musí být obdélník. Pokud to půjde, konce trošku rozšiř, naopak uprostřed zase trošku zuž, třeba to bude vycházet v prostoru lépe.

Re: Firmy vyrábějící nejrealističtější modely.

PříspěvekNapsal: stř 20 led, 2021 7:43 am
od Dovi
 
Ahoj Jirko, jako bych před časem slyšel sám sebe...

Jirka Černý píše:návrat k modelům mi v plné kráse odhalil, že můj zrak není co býval, a myslím, že jako argument pro volbu měřítka je zde poměrně často.

Je to tak, ale nic si z toho nedělej, s přibývajícími lety je to normální.

 
Jirka Černý píše:neuniklo mi, že spousta modelářů dělá dvě měřítka, což problém nezmenšuje, protože je nutné vybrat "to druhé".

Je to pak už o trochu jednodušší - u dalšího (doplňkového) měřítka je počet možností o 1 menší :-) než na začátku...

Ale teď už vážně - u druhé nebo dokonce třetí současně využívané velikosti (např. 0/0m/0e/0f, H0/H0m/H0e/H0f, TT/TTm/TTe, N/Nm) je ten finální výběr už opravdu snazší. Po zvážení celkových možností, oblíbenosti a ceny daného systému, prostorových nároků a dostupnosti i šíře sortimentu použitelného úzkorozchodného kolejiva a vozidel v jednotlivých měřítkách, je zbývající počet "stupňů volnosti" snížen na skoro úplné minimum.

Takže zvolená kombinace jednoho modelového měřítka a jeho dvou či tří různých rozchodových velikostí (reálně dokonce i čtyř až pěti možných) je potom už dosti jednoznačná.

 
Jirka Černý píše:zbývá trošku doladit dílnu, kde bych se mohl dostat na kolejiště cca 1x5 metrů, vím, že obzvlášť ten metr je dost slabota, ale pro začátek asi dobré.

V případě potřeby se na jednom metru i v hánule otočíš prakticky s čímkoliv (kromě některých kusově nebo malosériově zhotovených drahých specialit).
A těch 5 metrů čtverečních je až dost na pohlcení volného času a financí na pár let dopředu.

Taky jsem měl nejdřív trochu obavy z jen metrové hloubky svého stacionárního H0 kolejiště - a to byl původně k dispozici prostor 3x1 m zredukovaný nakonec na 2x1 m. Ale po hraní si s geometrií kolejiva (na papíře a na PC) jsem pro vnoučata a pro lepší prostorovou představu poskládal na stole pár jednoduchých námětů, a dalo se u toho krásně vyblbnout celé hodiny.

Přikládám výřez z fotky pokusného/pracovního H0 rychlo-kolejiště 2x1 metr...

H0_(TRIX_C_Track)_a_H0e_(Roco)_vyrez.jpg
H0_(TRIX_C_Track)_a_H0e_(Roco)_vyrez.jpg (16.94 KiB) Zobrazeno 1878 krát

Uvnitř je navíc měřítkově kompatibilní úzkokolejka ve velikosti H0e - čili rovněž v měřítku 1:87 jako u H0, ale na úzkorozchodném 9mm kolejivu (obdobném jako ve velikosti N s normálním rozchodem 1435 mm v měřítku 1:160) představujícím typicky "náš český" (tzv. bosenský --> rakousko-uherský --> československý) rozchod 760 mm nebo třeba 750mm rozchod "německý" apod.

Až vyšetřím trochu času, pár fotek celého tohoto H0 + H0e pokusu o kolejiště 2x1 metr a nějaké povídání k tomu bych dal do svého vlákna "H0 srdcem, TT/N rozumem (?)" viewtopic.php?f=43&t=12775&start=105