Moderátoři: milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.
hank píše:Zajímavá je i rychlost přepravy, neboť před více než 100 lety, podle telegramu byla zásilka odeslána v 9 hodin z Neubergu a. d. Mürz. Do Vídně na Jižní nádraží dorazila ve 13:55 hod. Ze stanice Vídeň Severní nádraží odjela v 16:50 hod. a již následující den v 9:24 hod byla očekávána v Malé Morávce.
Zlámalík píše:hank píše:Zajímavá je i rychlost přepravy, neboť před více než 100 lety, podle telegramu byla zásilka odeslána v 9 hodin z Neubergu a. d. Mürz. Do Vídně na Jižní nádraží dorazila ve 13:55 hod. Ze stanice Vídeň Severní nádraží odjela v 16:50 hod. a již následující den v 9:24 hod byla očekávána v Malé Morávce.
Je toto dnes, i přes vyšší rychlosti vlaků, stíhatelné? V praxi?
radeksindy píše:Někde bych ji měl doma mít, zapůjčení není problém. Jenom upozorňuji, že kniha je z dnešního pohledu úplně pasé. Fotky mizerný, výkresy skoro žádný, údaje odpovídající tehdejšímu poznání, resp. spíše tehdejší neznalosti. Není tam uvedeno o nic víc, než se nachází ve starším provedení Bekových atlasů.
Pokud jde o obecný přehled, tak lepší údaje a fotky jsou ve 4. knize "die k.k.St.B. Triebfahrzeuge, Band 4: Reihe 83-100 ...." , k vozům, které se po roce 1918 dostaly k ČSD jsou výrazně lepší materiály (včetně fotek a výkresů) v jednotlivých číslech časopisu Svět železnic. Určitě vyšel dvakrát Komárek M124.0, Kittel tam je, i parní motoráky z hodonínských lokálek tam snad byly.
Bw_Ig píše:Vážený pane "JenikPluto" jsem jedním z autorů odborných článků o parních vozech.
Ona se totiž kdysi dávno uvažovalo o vydání knihy o parních motorových vozech na území Československa. Téma dobré, ale rozsah by byl moc velký. Tak se to rozhodlo udělat z toho jednotlivé odborné články o jednotlivých řadách vozů.
Takže vám doporučuji vzít si časopis Svět železnice (SŽ) a najít si všechny již otištěné články o parních vozech, jak Serpolet, ta Komarek. Článek o voze Komárek 1401 / M 223.001 je rozpracován už též několik let a ještě není dokončen.
Komárků je hodně, já jsem dělal ty z Královopolské tedy pro lokálku Žďánice a závodní dráhu Vítkovice + pouliční dráha. V těchto článcích najde vše potřebné, ale ne velké výkresy.
Už se to též zde řešilo, podklady pro tvorbu modelů.
Jenom upozorním, že tovární - sestavné výkresy parních vozů z Královopolské - nejsou! (možná ve Vídni - ale to kolega Radek bude vědět lépe - tam jsme je při tvorbě těchto článků před 10 lety - nehledali), jenom to co se otisklo v odborných časopisech a v časopise SŽ.
Zpět na Nezařazeno (off topic)
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků