Tak ještě jednu fotku s neopakovatelnou atmosférou.
Olejové lokomotivy DB 012.082 a 012.077 (ex 01.10-Öl) z depa Hamburg-Altona vezou dne 24. června 1972 spěšný vlak E 2109 z Westerlandu na ostrově Sylt po 12kilometrové hrázi Hindenburgdamm do Hamburku. (O historii hráze Hindenburgdamm více viz tady:
https://www.k-report.net/clanky/osmdesa ... nburgdamm/.) Pravidelné nasazení řady 012 na rychlíky z depa Altona, které trvalo 4 roky, se už ale blíží ke konci - poslední vlak odveze lok. 012.077 30. září téhož roku.
Nulajedničky se těší mezi německými příznivci páry podobné pověsti jako naše 498.1. Obdiv nad jejich výkony je na místě. Rychlíky o hmotnosti 600 - 650 tun dokázaly mezi Hamburkem a Westerlandem rozjet až na 135 km/h. Úsek dlouhý 237 km zvládaly
nulajedničky sólo za 2 hodiny 45 minut, zatímco motorové lokomotivy řady 218, které je na těchto výkonech vystřídaly, k tomu potřebovaly o půl hodiny víc a ještě k tomu přípřež. Rychlíky, které pokračovaly do Berlína, navíc v Hamburku přebíraly
nulajedničky východoněmecké správy DR, takže ještě v r. 1972 bylo možno v Německu absolvovat rychlíkem v parní trakci trasu dlouhou přes 500 km.
Zdroj fotografie: Bahn Epoche 4(4)2012, str. 81. Autorem snímku je Christian Eilers.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.