Všehochuť, plky a podobné ...

Co se nikam nevešlo, neni pro to téma apod.

Moderátoři: milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: RocRail

Příspěvekod HonzaM » pát 05 říj, 2018 7:44 pm

Znalci a uživatelé Rocrailu: umožňuje tento software programem řízený provoz, podle nějakého scénáře nebo jízdního řádu, podobně jako TrainController? Co vše na rozdíl od TrainControlleru neumí? Tento dotaz mi položil nováček v digitálu a já o tomto softwaru vím jen úplné minimum. Je tady nějaký odborník - znalec nebo alespoň poučený uživatel? Já jsem si vyzkoušel jen úplný základ, líbilo se mi na tom že funguje na MacOS (což zajímá mne) a Linuxu (což zajímá toho zájemce). Pokud sahají moje znalosti, TrainController je určen pouze pro Windows, což představuje určité omezení.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4041
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: RocRail

Příspěvekod HonzaM » sob 06 říj, 2018 12:19 pm

Open source produkt je výborný pro toho, kdo má znalost programování, jenže to zdaleka není každý. Pravděpodobně většina populace, zejména ve vyšším věku, potřebnou znalostí programování nedisponuje. Pokud by se člověk, který by se programování teprve musel učit,strávil by na tom spoustu času, který by mu chyběl na činnost, kterou si vydělává. A ve výsledku je tedy pro něj levnější si koupit hotový produkt a ne polotovar.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4041
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Plky a zas plky

Příspěvekod trainzjohny » čtv 18 říj, 2018 7:06 pm

Měl bych na znalé dotaz ohledně provozování dvojic kocourů.
V reálu jsem snad neviděl jiné řazení než krátkýma představkama k sobě, je pro to nějaký vážný důvod ? Nebo jen aby to měl fíra blízko ? Nebo tomu brání nějaká podstatná věc ?
A dá se spojit víc kocourů s tím, že by se daly centrálně ovládat ?

Díky moc
Jsem začátečník,mám TT ovládané z21 a mobilem.Flotila čítá 6 lokomotiv-377.0,749,750,753,754 a BR18.
trainzjohny
 
Příspěvky: 83
Registrován: pát 17 dub, 2015 10:19 am

Re: Plky a zas plky

Příspěvekod Petr S. » čtv 18 říj, 2018 7:39 pm

Čau , tuším až od čísla 60 měly kabel DVOJČLENÉHO řízení ( tedy jen DVĚ spojené lokomotivy společně ovládané ) . Zásuvky byly jen na krátkém představku . Při dílenských opravách bylo časem dvojčlenné řízení dodáno i na nízká čísla a zásuvka dosazeny na oba představky .
Petr
Petr S.
 
Příspěvky: 536
Registrován: úte 16 pro, 2008 8:42 pm

Re: Plky a zas plky

Příspěvekod look23 » čtv 18 říj, 2018 9:27 pm

Něco podobného se řešilo u zamračených zde odkaz
Informace platí i pro řadu 742.
TT/H0, ČSD epocha IV, V - z21+MM
look23
 
Příspěvky: 1177
Registrován: ned 17 lis, 2013 2:20 pm

Re: Plky a zas plky

Příspěvekod jipol57 » pát 19 říj, 2018 9:33 am

trainzjohny píše:A dá se spojit víc kocourů s tím, že by se daly centrálně ovládat ?

Elektrické zapojení umožňuje jen 2.
A v praxi se stávalo, že se taky nedali spojit libovolné. Po rekonstrukci na elektronickou regulaci, záleželo jak byla provedena. Na některých zůstal systém jízdních stupňů v původním binárním kódu, na některých ale byly předělány do grayova kódu.
A tak se stalo, že když byly spojeny 2 různě zrekonstruované, tak např. když jedna jela na 8. stupeň, druhá jen na 5.
jipol57
 
Příspěvky: 1174
Registrován: pát 06 dub, 2018 5:18 pm

Re: Plky a zas plky

Příspěvekod hank » pát 19 říj, 2018 10:06 am

Petr S. píše:Čau , tuším až od čísla 60 měly kabel DVOJČLENÉHO řízení ( tedy jen DVĚ spojené lokomotivy společně ovládané ) . Zásuvky byly jen na krátkém představku . Při dílenských opravách bylo časem dvojčlenné řízení dodáno i na nízká čísla a zásuvka dosazeny na oba představky .
Petr


Z výroby od začátku 2. výrobní série, tj. od 61 včetně. Ale úplně první byly v r. 1978 děčínské T 466.2047 a 48. A využívalo se to dost, už na přelomu 70. a 80. let bylo pravidelným provozem dvojčat známé například depo Liberec, kde dvojčata na výkonech úspěšně vystřídala poslední parní lokomotivy 556.0.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6073
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Plky a zas plky

Příspěvekod trainzjohny » sob 20 říj, 2018 7:28 am

Díky za vyčerpávající info, šlo mi hlavně o V. epochu, tedy spojit by mělo jít i opačně, aniž by to byla úplná blbost :-)
Jsem začátečník,mám TT ovládané z21 a mobilem.Flotila čítá 6 lokomotiv-377.0,749,750,753,754 a BR18.
trainzjohny
 
Příspěvky: 83
Registrován: pát 17 dub, 2015 10:19 am

Re: DCC nebo analog

Příspěvekod MiG » sob 20 říj, 2018 8:53 pm

belgarat píše:Hlavne kdyz mu to funguje - to je dulezite.

A nebo taky nefunuje
belgarat píše:Ja bych to takto nemel odvahu zapojit, zas az tolik elektronice nerozumim.

To je nejspíš hlavní důvod, proč jste dostal důvěru a schema.

No co, někdo musí vyplnit mezeru v trollingu, když to Jirka_US už nedělá.
MiG
 
Příspěvky: 1106
Registrován: sob 14 úno, 2015 11:55 pm

Re: Plky a zas plky

Příspěvekod pekl024 » pon 22 říj, 2018 9:53 am

Ahoj,

je tu někdo, kdo by věděl jakou má výhodu souběžné přistání nebo proč se tak děje?
https://tv.idnes.cz/letadlo-pristani-sa ... webtv_rejs

Vím že je to úplně mimo, ale zajímá ně to, tak SoRy
Uživatelský avatar
pekl024
 
Příspěvky: 900
Registrován: čtv 11 lis, 2010 2:40 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Plky a zas plky

Příspěvekod vvitty » pon 22 říj, 2018 10:03 am

Vzdusne viry za brzdicim/startujicim strojem. Napr. za A380 musi byt oproti mensim strojum az dvounasobna prodleva prave z tohoto duvodu.
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2622
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: Plky a zas plky

Příspěvekod pekl024 » pon 22 říj, 2018 10:06 am

Díky
Uživatelský avatar
pekl024
 
Příspěvky: 900
Registrován: čtv 11 lis, 2010 2:40 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Plky a zas plky

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 22 říj, 2018 1:19 pm

Tuším se tomu odborně říká turbulence v úplavu. Obří Airbus A380 je na to specialista, zkus si zagooglit jak smetl letadlo v lednu 2017.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2379
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Plky a zas plky

Příspěvekod pekl024 » pon 22 říj, 2018 3:46 pm

Michal Šuhajda píše:Tuším se tomu odborně říká turbulence v úplavu. Obří Airbus A380 je na to specialista, zkus si zagooglit jak smetl letadlo v lednu 2017.


Díky , už chápu. pro ostatní :
https://technet.idnes.cz/a380-airbus-ca ... 6_veda_kuz
Uživatelský avatar
pekl024
 
Příspěvky: 900
Registrován: čtv 11 lis, 2010 2:40 pm
Bydliště: Plzeň

Re: DCC nebo analog

Příspěvekod belgarat » pon 22 říj, 2018 6:35 pm

Offtopic: ted jsem zazil zajimave deja-vu. Offline jsem prosil @tondakladno o osvetleni kde jsem udelal chybu v uvaze o jeho schematu. Kdyz jsem se totiz snazil vydumat jak to muze fungovat snazil jsem se dopocitat relativnich napeti (potencialu) vzhledem k tomu jak ma (@tondakladno) propojene +5V SS a trakci ... a dostal jsem nicnerikajici a nesouvisejici odpoved typu "domysli si sam, ulohu nechavam laskavemu ctenari". Takze panove, Jirka_US se ma reinkarnaci, tentokrat ne s DCC++, ale s PICAXE.

/sign off
TT ep. IVa-b; analog + NanoX, DR5000. Pseudoprogramator, pindac nesmyslu
http://modelwiki.klfree.net
belgarat
 
Příspěvky: 2367
Registrován: čtv 27 pro, 2012 9:36 pm
Bydliště: Hřebeč u Kladna

PředchozíDalší

Zpět na Nezařazeno (off topic)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků