Plky a zas plky

Co se nikam nevešlo, neni pro to téma apod.

Moderátoři: milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Plky a zas plky

Příspěvekod Pavel-HP » čtv 26 dub, 2018 11:56 am

A kde to bylo, dej odkaz.
TT, epocha III. - V., U profil
www.vlakytt.cz
Uživatelský avatar
Pavel-HP
 
Příspěvky: 704
Registrován: čtv 11 pro, 2008 2:47 pm
Bydliště: Praha

Re: Seznam modelářských akcí a videa

Příspěvekod milostt » čtv 26 dub, 2018 1:48 pm

HonzaM píše:
milostt píše:Honzo, ty nezklameš.... Proč nesedíš v teple domova? Moduláři to dělají blbě, na výstavách jsou jen vlakodromy... Ty musíš na takovýchto akcích trpět jako zvíře. Víš kolikrát se mohl tvůj osmivozový RailJet prohnat po tvém kolejišti?

Vždyť jsem na to již odpověděl, tak proč to opakuješ?



já to neopakuji, jen poukazuju kde bylo od Sandy napsáno že podle tebe to i modulři dělají špatně .. to nebyli moje slova
TT moje hobby http://www.mancicke-vlaky.wz.cz/
milostt
 
Příspěvky: 660
Registrován: úte 29 črc, 2008 4:01 pm
Bydliště: Kolín

Re: Plky a zas plky

Příspěvekod hank » čtv 26 dub, 2018 2:16 pm

sidlo píše:Takže dělat staniční koleje delší než zmenšení měřítkem a to celé děleno dvěma, tak to vypadá blbě.


No vida. Takže tu máme interval zkrácení oproti měřítku 1:2 až 1:5. Z toho už si snad vybere každý. :mrgreen:

Samozřejmě dolní mez bude dána délkou vlaků, které chci provozovat.

Před časem jsem tady dával přehled nejkratších normálně rozchodných stanic u SŽDC. Kratších než 100 m jich bylo asi 20. Stometrovou stanici krátit 1:5 je pochopitelně hovadina (dopravní koleje dlouhé 167 mm jsou pro normální provoz v TT nepoužitelné), ale redukce 1:2 (417 mm) už leccos umožňuje. Ale jestli se někdo chce držet reality přesně, tak například 72 000 : 120 = 600 mm. Takže nejkratší stanice lze na moduly přenést v přesném měřítku.

Tyhle nezničitelné diskuse se periodicky vracejí, co pamatuju, a zřejmě se budou opakovat i tehdy, až už tady nebudu. :mrgreen:
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 2450
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Plky a zas plky

Příspěvekod Akatsuki » čtv 26 dub, 2018 7:09 pm

Toto téma bude pro můj dotaz asi nejvhodnější:
Jak se pánové vypořádáváte s kompromisem délka kolejiště X délka vlaků? U původního japonského kolejiště jsme narazili poté, co jsem přivezl nezkrácenou soupravu lůžkového rychlíku Akatsuki (loko + 13 vozů v měřítku N) a na kolejišti o rozměrech 120 x 220 cm to opravdu nevypadalo moc dobře. Proto se udělalo nové kolejiště o rozměrech 300 x 120 cm s užitnou délkou kolejí 200 cm (320m v N), a to již vypadá lépe viz zde: https://www.youtube.com/watch?v=pLRZYiuBwVM

Jakou maximální délku soupravy byste na takovémto kolejišti volily vy?
GO GO NIPPON!
Uživatelský avatar
Akatsuki
 
Příspěvky: 7
Registrován: čtv 26 dub, 2018 2:21 pm

Re: Plky a zas plky

Příspěvekod Dan Buchtela » čtv 26 dub, 2018 8:30 pm

Akatsuki píše:Toto téma bude pro můj dotaz asi nejvhodnější:
Jak se pánové vypořádáváte s kompromisem délka kolejiště X délka vlaků? U původního japonského kolejiště jsme narazili poté, co jsem přivezl nezkrácenou soupravu lůžkového rychlíku Akatsuki (loko + 13 vozů v měřítku N) a na kolejišti o rozměrech 120 x 220 cm to opravdu nevypadalo moc dobře. Proto se udělalo nové kolejiště o rozměrech 300 x 120 cm s užitnou délkou kolejí 200 cm (320m v N), a to již vypadá lépe viz zde: https://www.youtube.com/watch?v=pLRZYiuBwVM

Jakou maximální délku soupravy byste na takovémto kolejišti volily vy?
Jedna věc je teorie a druhá prostorové možnosti. Tu otázku teorie tu již myslím dosti detailně (i když rozporuplně) rozebrala spousta předřečníků, otázku prostorových možností si musí každý stavitel kolejiště zhodnotit sám.

Já osobně nejsem příliš příznivcem krácení čehokoliv (vozidla, veksle, koleje). To bych si raději při omezených prostorových možnostech zvolil odpovídající námět (třeba i jen depo či vlečku), než se snažit za každou cenu na omezený prostor vměstnat kde co...
Uživatelský avatar
Dan Buchtela
 
Příspěvky: 1005
Registrován: pon 13 srp, 2007 9:21 pm
Bydliště: Praha 6

Re: Plky a zas plky

Příspěvekod sidlo » pát 27 dub, 2018 6:47 am

Pavel-HP píše:A kde to bylo, dej odkaz.

Příklad moc pěkné modulovky s délkami staničních kolejí podle skutečnosti. Poctivá modelářská práce. Při běžném provozu se na jednu staniční kolej vejdou dva vlaky za sebe. Běžný pozorovatel se ale nemůže ubránit dojmu, že i dlouhý vlak se v té stanici ztrácí.
Obrázek
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 1640
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Plky a zas plky

Příspěvekod Pavel-HP » pát 27 dub, 2018 11:09 am

Tak tady tý "modelařiny" zrovna moc není.
TT, epocha III. - V., U profil
www.vlakytt.cz
Uživatelský avatar
Pavel-HP
 
Příspěvky: 704
Registrován: čtv 11 pro, 2008 2:47 pm
Bydliště: Praha

Re: Plky a zas plky

Příspěvekod sidlo » pát 27 dub, 2018 11:25 am

Moje chyba, nenašel jsem mladší fotku.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 1640
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Plky a zas plky

Příspěvekod MiG » pát 27 dub, 2018 3:40 pm

Pavel-HP píše:Tak tady tý "modelařiny" zrovna moc není.

Šak tu stanici znáš.
Heslo zní: Česká Skalice. Anebo elektroesk
:-)
MiG
 
Příspěvky: 653
Registrován: sob 14 úno, 2015 11:55 pm

Re: Plky a zas plky

Příspěvekod Pavel-HP » pát 27 dub, 2018 8:37 pm

No právě ... .
TT, epocha III. - V., U profil
www.vlakytt.cz
Uživatelský avatar
Pavel-HP
 
Příspěvky: 704
Registrován: čtv 11 pro, 2008 2:47 pm
Bydliště: Praha

Re: Plky a zas plky

Příspěvekod Vladimír_B » čtv 17 kvě, 2018 1:17 pm

Další klenot z říše pohádek, tenkráte od Brawy: http://www.happymodel.cz/download/produ ... w49744.jpg
Vadí mi celá ta kombinace. Škodovy závody je sice vžité a dosud používané označení, ale ono se oficiálně moc nepoužívalo ani když platilo. Spíš to bylo Skoda werke ( R.-U.), posléze Akciová spol. dř. Š.z., Plzeň (1. rep.), H.G.W. (2.sv.v.), potom nejsou vyloučené ony Š.Z. či jen Škoda - byly hned znárodněny a pak ZVIL a pak zase Škoda...
Různé teorie: 1. Pokud by si "Škoda" koupila od ČSD starší zetku hned po druhé válce, tak si ji nechá spíš pro vnitro oběh a nebude na ni patlat reklamu...
2. pokud by Š. opravdu zatoužila koupiti si zetku, tak by ji národní hospodářství rádo, ale bolestivě dodalo nové Zsr. Ostatně vnitro "Vtr", Zsa, Pao, dumcary (...) měla...
3. samozřejmě forma reklamy na voze není vyloučena (viz. Orlen)...
4. např. pokud dráha vyčlenila třeba soupravu 4n vysokostěnů pro dopravu hnědouhelného bláta pro nenasytné pece škodovácké, tak to stačilo na vůz napsat (+/- kyvadlová doprava Sokolov - Plz)...

Kdyby Brawa radši vyráběla více vlnitých a tuze drahých Gasů, než nějaké pohádky...
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 880
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: předělání analog na digi jak řešit návěstidla?

Příspěvekod HonzaM » sob 22 zář, 2018 8:03 pm

okoun píše:no a jak je to s lenz a češtinou? jsou alepoň české návody? co rozhodně chci je komunikace s pc a ovládání s PC...

Bezdrátové ovládání také nechceš?
N, epocha 5,6, DR5000, TC9 Gold
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 1609
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: předělání analog na digi jak řešit návěstidla?

Příspěvekod okoun » sob 22 zář, 2018 9:07 pm

hodilo by se ale mám pocit že jsem to tam viděl...
okoun
 
Příspěvky: 16
Registrován: pát 21 zář, 2018 9:23 am

Re: předělání analog na digi jak řešit návěstidla?

Příspěvekod sidlo » ned 23 zář, 2018 7:44 am

Tak koukám do manuálu LZV100 a vidím, že centrála umí pouze funkce 0 - 13. Vyšší čísla funkcí 14 - 28 neumí, to jsem nevěděl. To může být dost problém pro zvukové dekodéry. A nejlepší zvuky má jacek http://www.jacek-modely.cz/zvukovy-projekt-771/.
PS - když jsem znovu začínal s mašinkama, tak jsem si taky říkal, že do zvukových dekodérů nepůjdu. Ale poslechnout si Barču a nebo ventilátory dvouproudovky to stojí za příplatek.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 1640
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: předělání analog na digi jak řešit návěstidla?

Příspěvekod mpinta » ned 23 zář, 2018 8:03 am

A takto se šíří panika ... :D

Koukáš nejspíš na manuál nějaké starší verze (asi 3.5 a 3.0 LH100).
Momentálně se už několik let prodává verze 3.6 (LZV100 i LH100), která "umí" fce do 28.
Starší verze lze u výrobce nebo přes Marathon upgradovat.
Martin (LokoPin)
Uživatelský avatar
mpinta
 
Příspěvky: 611
Registrován: úte 08 led, 2008 11:55 am
Bydliště: Písek

PředchozíDalší

Zpět na Nezařazeno (off topic)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků