ČSD versus jiné železniční správy

Co se nikam nevešlo, neni pro to téma apod.

Moderátoři: milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: ČSD versus jiné železniční správy

Příspěvekod sidlo » pon 04 zář, 2017 7:42 pm

To je na trhu tolik ČSD vozů, že kvůli jedné číslici z dvanácti je důvod vůz prodat?
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 1162
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: ČSD versus jiné železniční správy

Příspěvekod Sandy » pon 11 zář, 2017 10:17 pm

Hele, dělej to tak, jako jsem to před časem dělal já.
Někdy před dvaceti lety jsem si postavil "cvičné" kolejiště v H0, kde je dopravní kolej právě tak dlouhá, aby se na ní vešel Brejlovec se třemi zkrácenými Ypsilony.
Tady na foru jsem se dočetl, že je to jedno z největších modelářských "zvěrstev". Tak jsem potom nějaký čas vždycky pečlivě zatemnil okna (jak ve druhý světový), zamknul dveře a potmě si pustil po kolejišti Brejlovce od ČS trainu a tři prastaré Ypsilony od PIKA. Doufám, že modelářský pán Bůh se zrovna díval jinam....
Teď už to tak neprožívám. Klidně se mi na kolejišti z III.epochy prohání RegioJet ( a to toho pána bytostně nesnáším) a spí se mi dost dobře :oops:
Sandy
 
Příspěvky: 746
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Re: ČSD versus jiné železniční správy

Příspěvekod Brejla » úte 12 zář, 2017 6:30 am

Sandy píše:Hele, dělej to tak, jako jsem to před časem dělal já.
Někdy před dvaceti lety jsem si postavil "cvičné" kolejiště v H0, kde je dopravní kolej právě tak dlouhá, aby se na ní vešel Brejlovec se třemi zkrácenými Ypsilony.
Tady na foru jsem se dočetl, že je to jedno z největších modelářských "zvěrstev". Tak jsem potom nějaký čas vždycky pečlivě zatemnil okna (jak ve druhý světový), zamknul dveře a potmě si pustil po kolejišti Brejlovce od ČS trainu a tři prastaré Ypsilony od PIKA. Doufám, že modelářský pán Bůh se zrovna díval jinam....
Teď už to tak neprožívám. Klidně se mi na kolejišti z III.epochy prohání RegioJet ( a to toho pána bytostně nesnáším) a spí se mi dost dobře :oops:


Tak to děláš tedy hrozně špatně. Lepší je mít epochu VI a pořádat nostalgické jízdy s modely z předchozích epoch. A když nádražní rozhlas pozve cestující na projížďku historickým vlakem, tak ani největší puritán nemůže nic namítat. :lol: :mrgreen:
Brejla
 
Příspěvky: 594
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: ČSD versus jiné železniční správy

Příspěvekod hank » úte 12 zář, 2017 7:23 am

:lol:

Řešením jsou taky cimrmanovské fikce typu hračkolejiště Únohy
https://www.k-report.net/presmerovani/? ... ek=3683268

Kleinbahn na fiktivním ostrově v Baltickém moři Tüünstedt
http://www.tuunstedt.de/Tuunstedter%20Kleinbahn.html

nebo kolejiště jednoho valonského lokálpatriota Mwinni
http://users.skynet.be/lorint/layout/index-en.html

V našich podmínkách by to mohly být třeba dráhy Valašského království, Svobodné republiky Kraví Hora nebo Spojených států žižkovských. Viz Rada&Žák - Bohatýrská trilogie: Z koleje určené původně k šíbování nákladních vlaků se stala hlavní dopravní tepna mladé žižkovské republiky. :lol:

Když si vymyslíš věrohodně znějící příběh (třeba i z blízké budoucnosti - nebude to trvat tak dlouho, kdy i štádlery nebo hydry spadnou do kategorie historických vozidel nebo kdy budou některé tratě zajišťující dnes dopravní obslužnost částečně nebo zcela "zmuzejněny" ), tak se dá zdůvodnit leccos.

Bohatou fantazii mají někteří tvůrci aktivit v MSTS:
http://jirik-tk.sweb.cz/index_msts.htm

Stejně tak lze v modelu oživit některé nerealizované projekty z období lokálkové horečky let 1893 - 1914. (Sám mám rozestavěnou trať Kladským sedlem.)

Ale byly i jiné zajímavé návrhy. Co třeba Rakovecký pacifik?
http://www.skrebi.wz.cz/vlak/rak.html
a fiktivně dotaženo do dneška:
http://jza.smerem.cz/index.php?stranka=trat.php

A byly i větší projekty - třeba trať Opava - Fulnek se v roce 1873 už začala stavět. Za zmínku stojí Baťova transversála v trase MZD. To se týkalo i období po r. 1939 - viz Trať mládeže z Vizovic nebo gemerské spojky.

Suma sumárum, námětů je víc než dost a hrát si lze i bez dogmat.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
hank
 
Příspěvky: 1832
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: ČSD versus jiné železniční správy

Příspěvekod Morris Zapp » úte 12 zář, 2017 8:14 am

hank píše:Stejně tak lze v modelu oživit některé nerealizované projekty z období lokálkové horečky let 1893 - 1914. (Sám mám rozestavěnou trať Kladským sedlem.)
Jj, to je velice sexy :wink:
Kdybych nebyl modulář, co si může dovolit jít do námětů z hlavních tratí, tak bych asi šel do freelancové lokálky Veselka - Votice město - Mladá Vožice. Zejména úsek Votice město - Větrov (buď ve 40 promile stoupání s vracečkou, nebo ve 20 promile s úvraťovou stanicí Votice-Amerika), kde ve Voticích městě by byla provozní základna dráhy i spousta drobných vleček, na Větrově zase vrcholová stanice (směrem od Votic by nákladní vlaky jezdily na dva díly, nebo by odstupovaly postrky, v opačném směru všechny nákladní vlaky ÚZB) by byla mňamka 8)
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 438
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: ČSD versus jiné železniční správy

Příspěvekod jihous » úte 12 zář, 2017 8:20 am

No, já sám mám myšlenku na fikci Nová Bystřice - Neu Nadelberg (protože dělám úzkou). Od pana Bartáka jsem předělal trafostanici na celnici na čáře, provoz TU47 či pára a náklad písek, dřevo, uhlí (v padesátých letech jsme ho vyvezli do Rakouska fůry), osobní doprava jen na čáru - PS nebo dělníci do lesa s propustkou. A protože se mi líbí i starý náklaďáky, tak na celnici budou stát. (a celník za oknem bude pozorovat pašující řidiče, kteří jsou nervozní. :lol:
jihous
 
Příspěvky: 180
Registrován: čtv 05 kvě, 2011 12:13 pm

Re: ČSD versus jiné železniční správy

Příspěvekod milan ferdián » úte 12 zář, 2017 2:50 pm

Všichni zde stavíme jen fiktivní tratě a třeba viz.jihous dle dané IV.epochy nereálné,ale dle volby modeláře,proč né.Ani moduláři se nevyhnou fiktivním layoutům,byť někteří mají stanice vybudované dle reálných podkladů.Když už padla zde zmínka o pohraničních stanicích na kolejištích,tak dávno v pravěku se o tento námět zajímalo,ba i stavělo.A poslední poznámka na "Sandyho" a jeho zmínka o brejlovci a třech "Y".Dnes je běžné v provozu brejlovec a dva "Y" jen je nesmíš cpát na modelové kolejiště představující lokálku :wink: kdy ti souprava trčí přes obě krajní výhybky stanice a "Y" jsou krásně lomená v obloucích tratě :P .
Stačí se mrknout na video z k-reportu
https://www.youtube.com/watch?v=XwDXX5Q ... fDldKUqk-z pzt2WLPg

Milan
"Kunčická ouzká" H0e/N-scale
Uživatelský avatar
milan ferdián
 
Příspěvky: 8839
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: ČSD versus jiné železniční správy

Příspěvekod milan ferdián » úte 12 zář, 2017 3:00 pm

Ještě doplním,velmi mě zajímala stanice Kořenov,ale zatrolejovaná s provozem do Reichu.Jenže narazil jsem,z důvodu epochy.Každý znalec ví,že provoz pod drátama skončil v roce 1945 .Přitom vím,že jeden borec má stanici Moldavu a normálně je zařazena v layoutu i s danou epochou,byť reálně časově je to nesmysl.Milan
"Kunčická ouzká" H0e/N-scale
Uživatelský avatar
milan ferdián
 
Příspěvky: 8839
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: ČSD versus jiné železniční správy

Příspěvekod Dusan » úte 12 zář, 2017 3:57 pm

a fiktivně dotaženo do dneška:
http://jza.smerem.cz/index.php?stranka=trat.php

Až by tomu člověk uvěřil :) Pěkně zpracováno, takové "What-if" v železničním modelářství. Ideální pro situace kdy se nechce moc řešit jestli má být něco tak nebo onak :D
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 547
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: ČSD versus jiné železniční správy

Příspěvekod Morris Zapp » úte 12 zář, 2017 5:10 pm

milan ferdián píše:Přitom vím,že jeden borec má stanici Moldavu a normálně je zařazena v layoutu i s danou epochou,byť reálně časově je to nesmysl.
Ono přílišné lpění na reáliích kazí hru. Jak sám, Milane, píšeš, v layoutu se vedle sebe sejdou sice modely reálných stanic, ale v nereálném pořadí, v nereálné souvislosti. To se pak stane, že se třeba ve Svoru nakládá řepa - pro účely konkrétního setkání je prostě Svor malebná stanice nikoliv na svazích Klíče, ale spíš Oškobrhu :wink:
Moldava má (stav 1944) skvělou kolejovou konfiguraci pro naše potřeby: zvládá být jak centrem osobní dopravy (na třech kolejích před výpravní budovou), tak i hlavním uzlem dopravy nákladní (2 koleje pro nákladní vlaky čekající na rozpuštění a 6 kolejí, které se dají použít jako směrové, k tomu všemu výtažná kolej, umožňující nerušený posun při jízdách vlaků). To prostě nemá chybu a stanice takovéhleho typu neodporuje žádným zvyklostem pozdějších epoch. Co na tom, že konkrétní předloha už byla v epochách III a IV žalostným torzem...
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 438
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: ČSD versus jiné železniční správy

Příspěvekod Brejla » stř 13 zář, 2017 1:47 pm

milan ferdián píše:Všichni zde stavíme jen fiktivní tratě a třeba viz.jihous dle dané IV.epochy nereálné,ale dle volby modeláře,proč né.Ani moduláři se nevyhnou fiktivním layoutům,byť někteří mají stanice vybudované dle reálných podkladů.Když už padla zde zmínka o pohraničních stanicích na kolejištích,tak dávno v pravěku se o tento námět zajímalo,ba i stavělo.A poslední poznámka na "Sandyho" a jeho zmínka o brejlovci a třech "Y".Dnes je běžné v provozu brejlovec a dva "Y" jen je nesmíš cpát na modelové kolejiště představující lokálku :wink: kdy ti souprava trčí přes obě krajní výhybky stanice a "Y" jsou krásně lomená v obloucích tratě :P .
Stačí se mrknout na video z k-reportu
https://www.youtube.com/watch?v=XwDXX5Q ... fDldKUqk-z pzt2WLPg
Milan


Provoz na těch kolejištích na výstavě musel zajišťovat nějaký masochista. Vrcholem byl ten zlomený Railjet ve zhlaví stanice. Ale někteří "modeláři" jsou pro zvýšení efektu schopni čehokoliv.
Brejla
 
Příspěvky: 594
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: ČSD versus jiné železniční správy

Příspěvekod Vladimír_B » stř 13 zář, 2017 9:03 pm

Jen tak na okraj: jaký má nejmenší poloměr oblouku rychlíková lokálka do Luhačovic?

Brejla píše:
milan ferdián píše:Všichni zde stavíme jen fiktivní tratě a třeba viz.jihous dle dané IV.epochy nereálné,ale dle volby modeláře,proč né.Ani moduláři se nevyhnou fiktivním layoutům,byť někteří mají stanice vybudované dle reálných podkladů.Když už padla zde zmínka o pohraničních stanicích na kolejištích,tak dávno v pravěku se o tento námět zajímalo,ba i stavělo.A poslední poznámka na "Sandyho" a jeho zmínka o brejlovci a třech "Y".Dnes je běžné v provozu brejlovec a dva "Y" jen je nesmíš cpát na modelové kolejiště představující lokálku :wink: kdy ti souprava trčí přes obě krajní výhybky stanice a "Y" jsou krásně lomená v obloucích tratě :P .
Stačí se mrknout na video z k-reportu
https://www.youtube.com/watch?v=XwDXX5Q ... fDldKUqk-z pzt2WLPg
Milan


Provoz na těch kolejištích na výstavě musel zajišťovat nějaký masochista. Vrcholem byl ten zlomený Railjet ve zhlaví stanice. Ale někteří "modeláři" jsou pro zvýšení efektu schopni čehokoliv.
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 795
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: ČSD versus jiné železniční správy

Příspěvekod hank » stř 13 zář, 2017 9:57 pm

Vladimír_B píše:Jen tak na okraj: jaký má nejmenší poloměr oblouku rychlíková lokálka do Luhačovic?


Asi to nebude žádný extrém. Směrové poměry tu nemám, ale platné TTP žádné omezení z tohoto důvodu neobsahují. Bodejť by taky jo, při traťové rychlosti 50 km/h a povolené délce vlaků dálkové dopravy 92 m = 1 x brejle + 3 x 4osák... Stejný parametr pro zastávkové vlaky je 60 m.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
hank
 
Příspěvky: 1832
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: ČSD versus jiné železniční správy

Příspěvekod Brejla » čtv 14 zář, 2017 3:01 pm

Vladimír_B píše:Jen tak na okraj: jaký má nejmenší poloměr oblouku rychlíková lokálka do Luhačovic?

Brejla píše:
milan ferdián píše:Všichni zde stavíme jen fiktivní tratě a třeba viz.jihous dle dané IV.epochy nereálné,ale dle volby modeláře,proč né.Ani moduláři se nevyhnou fiktivním layoutům,byť někteří mají stanice vybudované dle reálných podkladů.Když už padla zde zmínka o pohraničních stanicích na kolejištích,tak dávno v pravěku se o tento námět zajímalo,ba i stavělo.A poslední poznámka na "Sandyho" a jeho zmínka o brejlovci a třech "Y".Dnes je běžné v provozu brejlovec a dva "Y" jen je nesmíš cpát na modelové kolejiště představující lokálku :wink: kdy ti souprava trčí přes obě krajní výhybky stanice a "Y" jsou krásně lomená v obloucích tratě :P .
Stačí se mrknout na video z k-reportu
https://www.youtube.com/watch?v=XwDXX5Q ... fDldKUqk-z pzt2WLPg
Milan


Provoz na těch kolejištích na výstavě musel zajišťovat nějaký masochista. Vrcholem byl ten zlomený Railjet ve zhlaví stanice. Ale někteří "modeláři" jsou pro zvýšení efektu schopni čehokoliv.


Skoro bych se vsadil, že radius 31,32 m (0.366x87 )to nebude :mrgreen:
Brejla
 
Příspěvky: 594
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Předchozí

Zpět na Nezařazeno (off topic)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků