Novinky/nehody na železnici

Co se nikam nevešlo, neni pro to téma apod.

Moderátoři: milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod BohousP » čtv 12 led, 2017 12:17 pm

Zloději zkusili otevřít bankomat rozjetým vlakem. Po srážce vykolejil
Chytří hoši ...
http://zpravy.idnes.cz/bankomat-vlak-dinslaken-0st-/zahranicni.aspx?c=A170112_111651_zahranicni_neh
TT, DCC, NanoX-2017, TC8, ... http://masinky.info
Uživatelský avatar
BohousP
 
Příspěvky: 2931
Registrován: stř 12 kvě, 2010 9:17 am
Bydliště: Praha - Malešice

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod Pavel-HP » čtv 12 led, 2017 12:29 pm

Soudruzi z NDR udělali někde chybu... .
TT, epocha III. - V., U profil
www.vlakytt.cz
Uživatelský avatar
Pavel-HP
 
Příspěvky: 1024
Registrován: čtv 11 pro, 2008 2:47 pm
Bydliště: Praha

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod BohousP » čtv 12 led, 2017 12:35 pm

Pavel-HP píše:Soudruzi z NDR udělali někde chybu... .

poddimenzovaný vlak, Ragulin by to otevřel jako konzervu s párky ...
TT, DCC, NanoX-2017, TC8, ... http://masinky.info
Uživatelský avatar
BohousP
 
Příspěvky: 2931
Registrován: stř 12 kvě, 2010 9:17 am
Bydliště: Praha - Malešice

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod Pantograf » sob 14 led, 2017 2:54 pm

Pantograf
 
Příspěvky: 46
Registrován: sob 16 dub, 2016 3:21 pm
Bydliště: Calgary

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod D » čtv 19 led, 2017 7:26 am

Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1357
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod D » čtv 19 led, 2017 10:56 am

Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1357
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod BohousP » čtv 19 led, 2017 12:44 pm

To bude místo nového nádraží? (Ne hyperllop, ale ta studie ...)
V Bratislavě se také za několik miliard dvacet let posuzovalo, jestli stavět metro. Pak se postavila krátká tramvajová trať přes most a dost.
TT, DCC, NanoX-2017, TC8, ... http://masinky.info
Uživatelský avatar
BohousP
 
Příspěvky: 2931
Registrován: stř 12 kvě, 2010 9:17 am
Bydliště: Praha - Malešice

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod Pavel-HP » čtv 19 led, 2017 12:50 pm

Čím víc na východ, tím víc adidas.
TT, epocha III. - V., U profil
www.vlakytt.cz
Uživatelský avatar
Pavel-HP
 
Příspěvky: 1024
Registrován: čtv 11 pro, 2008 2:47 pm
Bydliště: Praha

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod rawen » čtv 19 led, 2017 5:06 pm

BohousP píše:To bude místo nového nádraží? (Ne hyperllop, ale ta studie ...)
V Bratislavě se také za několik miliard dvacet let posuzovalo, jestli stavět metro. Pak se postavila krátká tramvajová trať přes most a dost.

Na VŠ byl šéfem katedry člověk, co to metro řešil. Vlastně i s manželkou, ta na tom taky dělala. Oba statistici, vyhodnocovali podloží. Stranický úkol zněl jasně, ale naštěstí zvítězil zdravý rozum a nestavělo se.

Radek
rawen
 
Příspěvky: 1700
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod hank » čtv 19 led, 2017 7:15 pm

No jo... Před 200 lety taky zdravý selský rozum zcela jistě věděl, že při rychlostech vyšších než 20 mil za hodinu to cestující na železnici nemohou přežít... :lol:

Jenom nevěřím tomu, že ředitelé zeměkoule dopustí, aby se tím jezdilo zadarmo. A obávám se, že i když jde o technologii v rámci dnešního stavu vývoje techniky 100% řešitelnou, že se lidstvo zahubí nebo degraduje někam do raného středověku dřív, než ji stačí realizovat.

Nicméně předpokládám, že se jednoho ani druhého už nedožiju. :? A jak si to zařídíte vy mladí, to už bude na vás.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6110
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod Stanin » pát 20 led, 2017 6:16 am

Stanin
 
Příspěvky: 541
Registrován: ned 16 čer, 2013 8:48 pm
Bydliště: Brno

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod D » pát 20 led, 2017 7:25 am

Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1357
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod sidlo » pát 20 led, 2017 8:00 am


SUDOP stořil studii, jejíž závěry jsou následující:
  • když neprosadíme změnu napájecí soustavy na železnici, tak z toho nic mít nebudeme
  • když se nám podaří prosadit změnu napájecí soustavy na železnici, tak máme zajištěné objednávky na projekty na dalších 30 let

Vedlejším efektem této změny jsou výdaje státu 79 miliard Kč. A to se pouze bavíme o rekonstrukci stávajících tratí a stanic. Žádná vysokorychlostní železnice se z tohoto projektu nepostaví.

Žádný resort neměl ke zprávě připomínky. Tak doufám, že z těch miliard aspoň kápnou nějaké drobné našim stranám na volební kampaně.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3606
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod Brejla » pát 20 led, 2017 8:21 am

sidlo píše:

SUDOP stořil studii, jejíž závěry jsou následující:
  • když neprosadíme změnu napájecí soustavy na železnici, tak z toho nic mít nebudeme
  • když se nám podaří prosadit změnu napájecí soustavy na železnici, tak máme zajištěné objednávky na projekty na dalších 30 let

Vedlejším efektem této změny jsou výdaje státu 79 miliard Kč. A to se pouze bavíme o rekonstrukci stávajících tratí a stanic. Žádná vysokorychlostní železnice se z tohoto projektu nepostaví.

Žádný resort neměl ke zprávě připomínky. Tak doufám, že z těch miliard aspoň kápnou nějaké drobné našim stranám na volební kampaně.


Že z té sumy něco ukápne na ta "správná místa" je u nás téměř jisté, nicméně je minimálně stejně jisté, že ekonomicky výhodné to do budoucna určitě bude. Stejně jako v průmyslu vymizely stejnosměrné pohony, to samé čeká i železnici. A to, že někteří odborníci zamrzli se svými schopnostmi v dobách prvních Křižíkových pokusů na tom nic nezmění.
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod sidlo » pát 20 led, 2017 8:59 am

Brejla píše:nicméně je minimálně stejně jisté, že ekonomicky výhodné to do budoucna určitě bude


Bohužel to jisté není. Při tak vysoké investici a předpokládané době provozu zařízení je velký otazník, zdali to bude výdělečné nebo ztrátové. Opakuji, že nic nového nestavíme, pouze rekonstruujeme (Praha - České Budějovice, Praha - Plzeň, Česká Třebová - Olomouc, Havlíčkův Brod - Kolín, ...). Propustnost trati i rychlost na trati se rekonstrukcí nijak významně nezmění.

Kdybychom ty miliardy které šly na revitalizace koridorů dali na vysokorychlostní železnice, tak rychlost přepravy nákladů by zůstala stejná jako je dnes a rychlost a kvalita osobní dopravy by byla úplně někde jinde.

Brejla píše:Stejně jako v průmyslu vymizely stejnosměrné pohony, to samé čeká i železnici. A to, že někteří odborníci zamrzli se svými schopnostmi v dobách prvních Křižíkových pokusů na tom nic nezmění.


To je bohužel neprávně použitý příklad. V průmyslu se nedělaly rekonstrukce starých zařízení (výměna stejnosměrných pohonů za střídavé), ale stavěly se úplně nové technologie a staré technologie se opustily. Kdybychom se opravdu inspirovali průmyslem, tak bychom ty miliardy v zastaralých tratích neutápěli a ty obrovské peníze dali na tratě nové.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3606
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

PředchozíDalší

Zpět na Nezařazeno (off topic)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků