Stránka 1 z 1

Lenost jako přirozená lidská slabost (a trest za ni)

PříspěvekNapsal: sob 03 led, 2009 10:57 pm
od Sandy
Celý natěšený jsem si pětadvacátého minulého měsíce zasedl ke kolejišti (když jsem předtím provedl pravidelnou údržbu v "hračkárně" - luxování, přerovnání nepořádku, očištění kolejnic apod.), abych mohl projet dárky. Ale mašiny jely jen k nejbližšímu vjezdovému návěstidlu a dál ani ťuk. Nejdříve jsem vyzkoušel trafo, pak regulaci a nic. Tak jsem otevřel ovládací pult a úplně jsem se lekl :cry: . Taková změť drátů a ani jeden označený!! :oops:
Sáhl jsem tedy do "dokumentace", ale ta byla psaná nějakým negramotou. :roll:
No co mám dál povídat. Skoro šest hodin jsem lezl pod, na i v kolejišti, než jsem našel jeden upadlý drátek (asi jsem ho utrhl při úklidu). A to jenom proto, že jsem před lety byl líný si všechno popsat. A to mám, prosím, pidikolejiště 2 x 1m.
A proto vzkaz všem začínajícím:
Nebuďte líní!
Všechny dráty si popište - na začátku i na konci.
Nenapojujte zelený kablík modrým (i když ho máte zrovna po ruce)
Dokumentaci si veďte přesně a srozumitelně. (Když budete mít u svorkovnic šipky modré, červené a černé bez dalšího popisu, tak nejpozději za týden nebudete vědět, která vede od tlačítka, která znamená napájení úseku a která vede k návěstidlu). :!:

PříspěvekNapsal: sob 03 led, 2009 11:09 pm
od dan
Tak to souhlasím, jak v analogu tak v digitálu (tam je kabelů podstatně méně) se vyplatí vše označit a používat různěbarevné kablíky jen na určité komponenty

PříspěvekNapsal: sob 03 led, 2009 11:46 pm
od Pavel Dryml
To tady nemá cenu psát, na to si musí každý přijít sám :D :D :D
ebo snad chceš říct, že kdyby ti to někdo před lety řekl, že bys mu dal za pravdu a všechno popisoval :?: :?: :?:
Nevím jak ty, ale já teda ne, bych si myslel, že je starý sklerózní debil, ale přeci si to bez problémů zapamatuju :twisted: :twisted:
P.S. už jsem se naštěstí taky vyléčíl :D :D

PříspěvekNapsal: ned 04 led, 2009 9:24 am
od Petr Zatrepalek
A týká se to nejen káblíků! Já na lenost dojíždím při nakupování knížek, časopisů i plastik modelů - jsem línej psát si databázi a tak čas od času doma narazím na dvojitý nebo dokonce trojitý kousek :? U vagonků to takový problém není - ale co se dvěma Leopardama nebo třema mig31 nebo dvojí knihou o Mig15?

PříspěvekNapsal: ned 04 led, 2009 10:07 pm
od Zippich
Omyl Sandy! Závěr neměl znít: nebuďte líní, ale nepřehánějte to s úklidem...
;-)

PříspěvekNapsal: ned 04 led, 2009 10:30 pm
od Pavel Dryml
Pánové Život je tak krátký, že není ani čas uklízet :!: :!!:

PříspěvekNapsal: pon 05 led, 2009 9:14 am
od PetrL
Pavel Dryml píše:To tady nemá cenu psát, na to si musí každý přijít sám :D :D :D
ebo snad chceš říct, že kdyby ti to někdo před lety řekl, že bys mu dal za pravdu a všechno popisoval :?: :?: :?:

Ale má to cenu a velkou! Zejména pokud je rada podložena trpkou zkušeností toho, kdo si nedal říct.
Mám poměrně složité zapojení, které se stále vylepšuje a mění. Dokumentaci mám vedenou tak, jak jsem kdysi vyčetl v chytrých knihách - ty dnes už ale bohužel chybí, takže buďme rádi, když někdo varuje a poradí.
Příklad: ke každému nádraží mám 6 listů dokumentace. 3 pro pravou a 3 pro levou část. Na všech je předkreslené schema kolejí dané části a na jednotlivých listech pak fixy odpovídajícími barvám vodičů dokreslené zapojení cestové (trakce a výhybky), na dalším návěstí a na posledním ostatních doplňků. Vyskytne-li se např problém na třetím nádraží s výhybkou v pravém zhlaví, vezmu list IIIP/c a obvody mohu snadno zkontrolovat a proměřit. Schéma je tak maximálně přehledné, protože není komplikováno momentálně nepotřebnými vodiči. Důležité je, zakreslovat všechny změny a to bezodkladně. To není tak snadné, jak se zdá - hledá se nejlepší řešení, jedna úprava vynucuje druhou a když se hned nezakreslí, je zaděláno na problémy. Přiznávám, že tady jsem to také několikrát podcenil a zpětné dohledávání a dokreslování dalo vždycky xnásobně větší práci.