Nová kolečka...

Také se vám někdy něco nepovedlo? Podělte se s ostatními a napište o tom.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Nová kolečka...

Příspěvekod George V. » pon 10 bře, 2008 10:35 am

Protože jsem nebyl příliš nadšen, jak mi jezdí staré vagónky PIKO na nových kolejích (PIKO A-Gleis), rozhodl jsem se, že je přezuju na nová kolečka. Přes internet jsem objednal asi 50 dvojkolí Bramos, jednostranně izolované. Vyměnil. Asi dvakrát jsem jezdil s několika vybranými vagonky a v pohodě. Až teď v neděli... Zapojím vlak, otočím ovladačem a ... nic. Tak začnu prohlížet vagony, jsetli jsem náhodou u některých neotočil nápravy (plíšky, ve kterých jsou uloženy hroty jsou spojeny přes závaží, to jsem věděl...). Vše v pohodě. Když byl vlak rozpojený, tak lokomotiva jela... No nebudu vás dlouho napínat, zjistil jsem, že u některých vagonů jsou propojena spřáhla skrz závaží s uložením dvojkolí... Jezdit se s nima dá jedině za předpokladu, že jsou v celém takto "postiženém" vlaku dvojkolí orientována jedním směrem, nebo pokud jsou staré vozy navzájem oddělené vozy novými s izolovanými spřáhly.

Takže kdyby toto napadlo ještě někoho z vás, pro informaci: problematické jsou všechny dvounápravové otevřené, uzavřené a klanicové vozy z produkce mateřského závodu PIKO Sonnenberg (5/xxxxx), dále čtyřnápravové otevřené vozy typu OO a čtyřnápravové uzavřené vozy GG. Naopak bez problémů jsou všechny čtyřnápravové vozy s "viklavými" podvozky - kotlové, WAP-ky, mrazáky atd., dvounápravové cisterny, vůz na přepravu žiravin, osobní vozy ř. Bi, atd. Je třeba to vyzkoušet multimetrem. Vozy Schicht jsou z výroby opatřeny jednostranně izolovanými dvojkolími, takže tady problém také nebude.

Bohužel vhodná oboustranně izolovaná dvojkolí dodává jenom PIKO (za 76,- 2ks), takže pokud tento můj příspěvek čte p. Dalecký, nechť je mu inspirací. Bylo by dobré najít a zařadit do sortimentu i oboustranně izolovaná dvojkolí za slušnější cenu (do 25,-). Určitě budu první horlivý zákazník...
Naposledy upravil George V. dne úte 11 bře, 2008 5:33 am, celkově upraveno 1
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod Houmr » pon 10 bře, 2008 11:38 am

Jo tak to někdy je, hlavně že ti pěkně jezdí :lol: :twisted:
"HO" - DCC - III - IV
Uživatelský avatar
Houmr
 
Příspěvky: 1324
Registrován: sob 07 říj, 2006 5:44 pm
Bydliště: Bukovice

Příspěvekod George V. » úte 11 bře, 2008 5:30 am

Ještě jeden dotaz - nevíte někdo, jak šetrně rozebrat staré dvounápravové vagony PIKO?

Řešením výše uvedeného problému by mohlo být odizolování závaží třeba izolepou...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod StandaR » úte 11 bře, 2008 6:18 am

Většina mi šla rozebra,tak že sem povolil ten šroubek na dooní straně ale nevím jak je to u tvých
StandaR
 
Příspěvky: 635
Registrován: stř 18 říj, 2006 4:15 pm
Bydliště: Brno-Jih

Příspěvekod Myšpulín » úte 11 bře, 2008 7:47 am

Abe Simpson píše:Většina mi šla rozebra,tak že sem povolil ten šroubek na dooní straně ale nevím jak je to u tvých


Pokud v místě, co bývá ten šroubek, nic není, pak výrobce v jeho místě vytvořil na podvozku čep, který zalepil do sloupku v kastli tam, co se onen šroubek zašroubovával. V tomto případě nezbývá než:

1) použít hrubé násilí, až něco praskne (ne vždy lepený spoj, často se uthne onen sloupek)
2) pokusit se zjistit, kde ten čep je (někdy je na spodku vidět drobný důlek, který vznikne při tuhnutí plastu ve formě v místě, kde je více materiálu) a postupným odvrtáváním se pokusit onen čep odvrtat. Pak lze na jeho místo (pokud se trefilo) použít původní uchycení šroubkem.

Postupem doby totiž výrobce změnil tvar pojezdu (častěji používaná forma pro více typů vozů) a technologii montáže při zachování původních kastlí. Pokud máš stejné podvozky jednou se šroubkem a jednou bez, můžeš polohu čepu odměřit podle polohy šroubku na druhém podvozku.
Myšpulín
 
Příspěvky: 1506
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Příspěvekod Zdenek Valter » úte 11 bře, 2008 8:09 am

George V. píše:Ještě jeden dotaz - nevíte někdo, jak šetrně rozebrat staré dvounápravové vagony PIKO?

Řešením výše uvedeného problému by mohlo být odizolování závaží třeba izolepou...


Ano nejlépe dát mezi rozsochu a závaží izolaci.

Abe Simpson píše:Většina mi šla rozebra,tak že sem povolil ten šroubek na dooní straně ale nevím jak je to u tvých


No šroubek je jen u těch nejstarších :cry: :cry:

U těch novějších je to trošku problém. Většinou rozebírám staré PIKO abych je předělal včetně spřáhla. Tehdy vezmu do kombinaček plíšek spřáhla a do ruky model a pak silně zatáhnu.
Je to metoda kterou to rozebrat lze, ale je to značné riziko.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2647
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod George V. » stř 12 bře, 2008 5:23 am

Rozebrání úspěšné! Díky, Zdeňku.

Dají se dobře rozebírat i otevřené vozy, takřka beze škod. Vozy nejsou slepené, "karoserie" drží na dvou sloupcích, do kterých zapadají dva "trny", které jsou součástí spodku v místě rozsoch. Zatím jsem zkušebně rozebral tři vagony a jedinou škodou bylo utržení jednoho trnu (zůstal "viset" v karoserii).

Bohužel, tohle jednoduché řešení lze použít jenom u dvouosých vozů, čtyřosáky mají podvozky "celokovové", takže tam jedině oboustranně izolovaná dvojkolí. ..
Naposledy upravil George V. dne čtv 13 bře, 2008 10:33 am, celkově upraveno 1
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod Zdenek Valter » stř 12 bře, 2008 9:00 pm

George V. píše:Rozebrání úspěšné! Díky, Zdeňku.

Dají se dobře rozevírat i otevřené vozy, takřka beze škod. Vozy nejsou slepené, "karoserie" drží na dvou sloupcích, do kterých zapadají dva "trny", které jsou součástí spodku v místě rozsoch. Zatím jsem zkušebně rozebral tři vagony a jedinou škodou bylo utržení jednoho trnu (zůstal "viset" v karoserii).

Bohužel, tohle jednoduché řešení lze použít jenom u dvouosých vozů, čtyřosáky mají podvozky "celokovové", takže tam jedině oboustranně izolovaná dvojkolí. ..


Když je otočíš všechny stejně = izolace na jedné straně - tak by to mělo jít i na ně. :wink:
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2647
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod George V. » čtv 13 bře, 2008 10:32 am

To jsem udělal jako první, ale je to nepraktické, protože pak musíš hlídat řazení vozů ve vlaku a to se občas nepovede, takže riskuješ odpravení napáječe. Pár oboustranně izolovaných náprav stejně objednám, protože zatím stejně nemám vykryté všechny vozy novýmí nápravami...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň


Zpět na Naše chyby, omyly a nerealizované projekty

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků