Stránka 2 z 2

PříspěvekNapsal: čtv 21 úno, 2008 8:12 am
od PetrL
kvasha v sekci elektrika píše:Navíc se mi zdá, že magnety (používám loušťku 3 mm a prům. 5 mm) mi při pomalé jízdě zpomalují loko na výhybkách, jelikož používám Fleischmann Profi, které mají zespodu plíšek, držící mechaniku přestavování.

Tak jsem si udělal pár pokusů a mohu říct, že brzdění nad čímkoliv plechovým nevěřím. A to jsem zkoušel magnety, které by se ani pod loko nevešly. :wink: Asi šlo opravdu jen o dojem.
Ještě doplním jeden poznatek. Psal jsem, že kulatý magnet např. prům.6mm x výška 3mm nalepený na plocho musí být umístěn excentricky, t.j. nad zataveným koncem kontaktu. Dodávají se však i magnety s dírou uprostřed (prstence) a ty naopak musí být uprostřed kontaktu. Citlivost je opět velmi dobrá. Doporučil bych proto před nákupem prohlédnout spodky lokomotiv a podle toho, jak je kde místo, zvolit typ magnetu. Vyhneme se tak mnohdy zbytečným úpravám a poškozování spodků.

Re: Umístění magnetu nad jazýčkovým kontaktem

PříspěvekNapsal: pát 22 dub, 2011 9:44 am
od rnekolny
Já používám měřítko TT 1:120 a pod mašinkou uprostřed mám jedem malý neodýmový magnet velikosti průměr 5mm x výška 1mm.
V kolejiští mám magnetický kontakt postavený v zatavení bancě na stojato uprostred pražců. Kontakty jsou v pražcích zabroušeny tak že jsou zároven s pražci a nevyčuhují. Po zaštěrkování je videt jen malý kousek banky nahoře. Vzdálenost magnetu od kontaktu při projetí je 4mm a kontakt sepne při projetí krátce 2x po sobě vždy spolehlivě. Kolejiště řídím mikroprocesorem takže procesor vezme vždy jen jedno sepnutí kontaktu.