Stránka 1 z 2

pojazd M152

PříspěvekNapsal: stř 06 úno, 2008 12:12 pm
od juroH0
tu je moj predosly pokus o pojazd pod M152 ktory nevysiel-hnana 1 os motor je nejaky z cd-romky no proste nic moc...je tam aj foto pojazdu pod pirpojak a ten je celkom v pohode (ten so zavazim :lol: ) uz sa pracuje na dalsom pojazde na baze cuprexitu-hnane obe osi ale motor je povodny a po prvych skuskach na kolajisku je to asi tak ze najprv to vazilo malo a poskakolavo to a po dovazeni uz mal motor problemy to potiahnut :cry: foto nemam lebo nemam asni dig. fotak :cry: cize to chce motor vymenit za nieco lepsie (to Zdenek V.:kolko stoja asi mashimy?) alebo by ste poradili nieaky iny motor? iank je to uz asi 4. pokus o pojazd no ale stale zo nieje to prave orechove...dvojkolia su roco-vagonove a su ulozene v maskach podvozkov(masky prevrtane 1mm) ocenim aj kritiku a napady na vylespenia popr. ukazku pojazdu z "dielne" niekoho ineho nie pletich a spol. ale homemade dik :D

a este foto :lol: : http://juroh0.rajce.idnes.cz/M152/#album

PříspěvekNapsal: stř 06 úno, 2008 12:40 pm
od sco_27
Ano, Ten pojazd mal asi hrozne jazdne vlastnosti.
Ad Mashima : Z. Valter, asi ta predbehnem ale stoja cca 550,-KČ nikeotre 600,-KČ aspon takuto som mal informaciu... Inak na modelbazari sa objavil ja motor Roco za 700,- KČ a este tam bol aj jeden PIKO zo zotrvacnikom za 550,-KČ (http://inzerce.modelbazar.cz/inzerat/mo ... le/154946/)
.

PříspěvekNapsal: stř 06 úno, 2008 12:45 pm
od sco_27
A este som zabudol ten link na ten motor Roco : http://inzerce.modelbazar.cz/inzerat/vh ... 3A/149114/ .

PříspěvekNapsal: stř 06 úno, 2008 12:45 pm
od Tomáš
jjo tak ten motorek by mě zajímal taky...mám pojezd od p.Vilingera k 753..a jeden motorek mi na něm umřel :cry: ...teda přesněji můj malej synovec tomu v nestřežené chvíly pomohl když ho šel vykoupat...motor sice jede,ale nedává dostatečný výkon..prostě se přidírá a brutálně páchne..řekl bych,že shořelo jedno vynutí...takže se chystám na výměnu,jenže netuším co koupit :?:

PříspěvekNapsal: stř 06 úno, 2008 12:55 pm
od juroH0
sco_27 píše:Ano, Ten pojazd mal asi hrozne jazdne vlastnosti.
Ad Mashima : Z. Valter, asi ta predbehnem ale stoja cca 550,-KČ nikeotre 600,-KČ aspon takuto som mal informaciu... Inak na modelbazari sa objavil ja motor Roco za 700,- KČ a este tam bol aj jeden PIKO zo zotrvacnikom za 550,-KČ (http://inzerce.modelbazar.cz/inzerat/mo ... le/154946/)
.


no az take hrozne to nebolo ale to ze bola hnana jedna os bolo dost obmedzujuce...ale hybalo sa to :lol: etse som uvazovla pouzit motory 2 a mensie...ale newem...boli by to nowe motory ale ako by to bolo s pripadnou digitalizaciou??

PříspěvekNapsal: stř 06 úno, 2008 1:27 pm
od sco_27
Digitalizacia by problem nebola, bud pripajet rovno na kontakty motora, ale spravit "domaci plosnak" do koreho osadis niaky konektor, popripade svorky WAGO.

PříspěvekNapsal: stř 06 úno, 2008 1:40 pm
od juroH0
ci by nebol problem s tym ze su tam 2 motory.....

PříspěvekNapsal: stř 06 úno, 2008 6:18 pm
od sco_27
Jaj, no asi nie ak by si vymeslel niaku spojku ktora by tie motory spojila do 2 drotov. Ale osobne by som odporucel radsej ten motor Roco,Mashima alebo ten Piko zo zotrvacnikom.

PříspěvekNapsal: čtv 07 úno, 2008 8:50 am
od Myšpulín
O podobném řešení taky uvažuji, zatím nad tím jen přemýšlím, testovat budu později.
Můj návrh. Motorky většinou nejsou na 12V, ale na 3V s tím, že vydrží nějaké přepětí. Nutné tedy použít dva a zapojit do série. Zpětnou vazbu zajistí kolejnice a v případě poruchy (vykolejení) vozidlo sundáš dříve, než odejde motorek. Pokusil bych se o to dát na hřídel motorku šnek a položit z vrchu na šnekové kolo na nápravě. Zatím ale přemýšlím nad tím, jak takto udělat jednu nápravu kyvnou, snad větší vůle ve vedení dvojkolí ve svislém směru a váhu položit přes šnek na motor. Pokud by byl rozvor větší než ony dva motory, pak podobné řešení, co udělal Houmr.
Pokud budeš nějak pokračovat, informuj.

PříspěvekNapsal: čtv 07 úno, 2008 2:26 pm
od juroH0
Myšpulín píše:O podobném řešení taky uvažuji, zatím nad tím jen přemýšlím, testovat budu později.
Můj návrh. Motorky většinou nejsou na 12V, ale na 3V s tím, že vydrží nějaké přepětí. Nutné tedy použít dva a zapojit do série. Zpětnou vazbu zajistí kolejnice a v případě poruchy (vykolejení) vozidlo sundáš dříve, než odejde motorek. Pokusil bych se o to dát na hřídel motorku šnek a položit z vrchu na šnekové kolo na nápravě. Zatím ale přemýšlím nad tím, jak takto udělat jednu nápravu kyvnou, snad větší vůle ve vedení dvojkolí ve svislém směru a váhu položit přes šnek na motor. Pokud by byl rozvor větší než ony dva motory, pak podobné řešení, co udělal Houmr.
Pokud budeš nějak pokračovat, informuj.


no informovat budem to urcite no a nwm ako s timy dvoma motormi...bolo by to lepsie do serie? ja som uvazoval nad paralelnym zapojenim...ako napr dvojmotorove piko vraky...inak tie motory myslim ze sun su dost male niekdo to pouzil na remotorizaciu TT hektora ale nwm kto...ale etse nwm ako to spravim teraz to mam tak ze obe sneky su spojene do jednej osi a na nej je ozubene kolo ktore je pohanane ozubenym kolom na motore nad tym celym....jeden problem je ze v H0 to zabera asi 2 (stredne) okna kde vidno motor...este tam skusim dostat tie 2 motory a potom dam vediet ale neveiem ci to bude tak skoro... :cry:

PříspěvekNapsal: čtv 07 úno, 2008 6:59 pm
od Myšpulín
Problém je, že nejsou k dispozici datasheety těch motorků. Výrobci (Mabuchi, Mitsumi, Minebea) mají na svých stránkách jen aktuální produkci a starší typy tam už nemají. Použity jsou motory dvou rozměrů, válcové průměru 24,3 x 13 a sploštělý válec průměr 15,5 - 12 x 27. Ty válcové jsem použil v H0 do V118 a V200 zapojené v serii a je to bez problémů, analogový provoz, rozjezd někde kolem 3 - 4 V. Po delší jízdě se jen lehce zahřejí, rychlost je asi stejná jako u původních modelů, tažná síla asi taktéž stejná. Proto bych je paralelně nezapojoval (aspoň ty, co jsem použil).

K umístění motorků. Snad by šlo dát na hřídel motorku pastorek a protikolo spolu se šnekem na samostatnou hřídel. Tím bude motor umístěn níž o osovou vzdálenost tohoto převodu. Taky by se tím mohl vyřešit problém naklápěcí nápravy. Ale to jen teoretizuji, testovat budu až někdy časem.

PříspěvekNapsal: čtv 07 úno, 2008 7:47 pm
od tragedcz
Když bys chtěl zapojit ty dva motorky ksobě tak ti doporučuju do serie. napětí se rozloží stejnoměrně mezi oba, ciste teoreticky, nedavej šnek z motorku jako přímý náhon na kolečka. nebude ti to jezdit vubec pomalu, skus mezi šneka z motorku vložit nějaké redukční soukolí minimálně jedno, já už skoušel tři různy druhy pohonua zatím byl nejlepší ten co měl nezredukovanější převodovku. Taky se ti sníží hlučnost

PříspěvekNapsal: pát 08 úno, 2008 8:18 am
od Zdenek Valter
tragedcz píše:Když bys chtěl zapojit ty dva motorky ksobě tak ti doporučuju do serie. napětí se rozloží stejnoměrně mezi oba, ciste teoreticky, nedavej šnek z motorku jako přímý náhon na kolečka. nebude ti to jezdit vubec pomalu, skus mezi šneka z motorku vložit nějaké redukční soukolí minimálně jedno, já už skoušel tři různy druhy pohonua zatím byl nejlepší ten co měl nezredukovanější převodovku. Taky se ti sníží hlučnost


Dopručení je dobré, ale :wink: ten převod je však dobré spočítat.
Psal to do fóra kdysi Zdeněk Čermák.
U šnekového je to celkem jednoduché.

Nápravu je z hlediska mechanických sil lépe hnát čelním ozubením - umožňuje axiální vůli, další mezikolo ale zásadně převod již nezmění.

PříspěvekNapsal: pát 08 úno, 2008 2:42 pm
od juroH0
ake je celne ozubenie?? :lol: to je ako napr roco??

PříspěvekNapsal: pát 08 úno, 2008 3:04 pm
od Zdenek Valter
juroH0 píše:ake je celne ozubenie?? :lol: to je ako napr roco??


Ano.