Časté chyby modelových kolejišť

Také se vám někdy něco nepovedlo? Podělte se s ostatními a napište o tom.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Časté chyby modelových kolejišť

Příspěvekod Truck Thor » čtv 29 bře, 2018 3:02 pm

MirekTT píše:Se zájmem sleduju tuhle debatu. Pokud se ohlédnu za svými zdejšími postoji (od roku 2008), prošel jsem řadou názorových změn. V Thorově postoji spatřuju vývojový stupeň, který jsem v určitém období pozoroval i u sebe. Nyní po zkušenostech i uplynulém čase bych konstatoval, že vše je na rozdíl od Thorovy správné teorie prakticky jinak.
Zkrátka nemá cenu nic vypisovat. Vše, co jsem, jsem vydyndal ze skalpelu, vteřiňáku, žilpilky, času stráveném s foťákem v terénu a s klukama v sokolovně.

Thore, přijmi pozvání na naše jezdící modulové setkání v červnu. Doplníš si rozhled a poznáš prima partu.


Děkuji Ti za tu poctu - pozvání na vaše setkání. Určitě bych to využil, kdyby mi v tom nebránil jeden závažný důvod a několik méně důležitých. Rozhodně se přiznávám, že vám tu vaši partu závidím a samozřejmě přeji. Před takovými 20 - 30 lety bych po tom skočil jako kos po žížale.
Modelaření, resp. technologie už jsou dávno jinde (já bohužel taky - však víš, kde :) ) a protože už strašně dávno nemodelařím, ztratil jsem kontakt a spíš bych vám tam překážel a kazil atmosféru. Myslím, že si chcete zajezdit a pokecat mezi starými přáteli. Ale stejně seš frajer - zvát cizího neznámého šťourala je odvaha. Díky za to!

Truck Thor
Truck Thor
 
Příspěvky: 10
Registrován: úte 27 bře, 2018 5:44 am

Re: Časté chyby modelových kolejišť

Příspěvekod Trainmaniak » čtv 29 bře, 2018 6:30 pm

Není šťoural jako šťoural. Kdyby každý šťoural zdvořile a věcně jako Ty, to by, panečku, byly diskuze! :D
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1278
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Časté chyby modelových kolejišť

Příspěvekod sidlo » pát 30 bře, 2018 9:39 am

Pohybující se figurky dovedou kolejiště pěkně oživit :lol:
https://www.youtube.com/watch?v=VcFyk-tcDqA
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3221
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Časté chyby modelových kolejišť

Příspěvekod Dan Buchtela » úte 03 dub, 2018 8:18 pm

milan ferdián píše:
Truck Thor píše: Ten strom kácený dřevorubcem jsem někde na videu viděl. Já se taky těším na ten funkční aktivní vulkán...

Strom kácený sice nebyl,ale jednalo se o drobný polom.Tato aktraktiva existuje na traťovém modulu.My účastnící jsme spadlé stromy na trať brali jako zpestření provozu a hlavně důvod,vyjetí nehodového vlaku. :wink: Padlé stromy se vrátili do původní polohy :lol: . Milan
Milane, Zababov není pupkem světa. Kácený strom existuje i se zvukem pily...viděl jsem to před časem na jednom kolejišti v Pečkách...
Uživatelský avatar
Dan Buchtela
 
Příspěvky: 1119
Registrován: pon 13 srp, 2007 9:21 pm
Bydliště: okres ÚL

Re: Časté chyby modelových kolejišť

Příspěvekod j p » sob 28 dub, 2018 12:43 am

Otevirani zavor po prujezdu posledniho vozu/lokomotivy se resilo "v praveku" magnetem zespoda na poslednim voze a jazyckovym kontaktem (reed) uprostred prejezdu. Na to nebyla potreba ani ta optika.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Časté chyby modelových kolejišť

Příspěvekod AlexD » pát 18 kvě, 2018 8:19 pm

K těm závorám, myslím, že to vyřešil Ing Seidl pomocí ovládání servopohonů viz. http://www.alchladice.cz/ukazkova-videa.html . Dokonce je prodává. Jinak doporučuji knížku Příručka pro modeláře "Železniční provoz v modelu" od Jiřího a Zdeňka Švába. Dá se ještě sehnat. Většinu uvedených nešvarů tam popisuje. Včetně modelové rychlosti, modelového času, nebo provozu souprav...
Uživatelský avatar
AlexD
 
Příspěvky: 47
Registrován: úte 26 led, 2016 7:53 pm
Bydliště: Dambořice

Re: Časté chyby modelových kolejišť

Příspěvekod lajblt » pát 21 pro, 2018 12:41 pm

Pánové, sice se tu už půl roku nic neděje, ale třeba ten funkční přejezd se signalizací je - obzvlášť, pokud provozujete digitál - poněkud triviální záležitostí. Stačí na to tři úseky se snímáním obsazení a jednoduchá logika, která zabezpečí správnou funkci včetně pozitivky (přibližovací úsek - přejezd - anulační úsek). Plánek jsem dával už před dávnou dobou na fórum a mám připravený prototyp, postavený na PR3B od MTB. Žádné optozávory, funkce pomocí kontaktu "ručního zavírání závor", který aktivuje logika.
lajblt
 
Příspěvky: 850
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Časté chyby modelových kolejišť

Příspěvekod adix » pát 07 srp, 2020 7:41 am

Možná by bylo zejména pro začínající užitečné, kdyby se zde modeláři "pochlubili" tím, co se jim nepovedlo, co by řešili jinak, hlavně co se projevilo až v provozu. Konkrétně třeba příliš velké stoupání, problematická spirála, špatně přístupný nebo zcela nepřístupný skryťák, výhybky v místech kam se nedá dostat, příliš široké kolejiště, přístupné jen z jedné strany, na němž nelze do zadní části dosáhnout.
adix
 
Příspěvky: 55
Registrován: pon 01 dub, 2019 11:30 am

Re: Časté chyby modelových kolejišť

Příspěvekod belgarat » ned 24 říj, 2021 12:45 pm

Diky prudici @adix jsem objevil toto tema ... rekl bych :) ze ve smeru zdejsiho tematu ma moje "sikovnost" hodne co nabidnout.

ZNACENI VODICU:
Nasledoval jsem DCC barevne schema: Cerna / Cervena = J / K. Hlavni rozvod (vetsi prurez), rozvod ke kolejim (mensi prurez). VELKA chyba.
- v miste detektoru (4x nebo 8x detekce) se sbihaji rude vodice jednotlivych koleji. Daji se stitkovat, ale sledovat vedeni ve svazku je horsi.
- pod zhlavim (typicky vice vyhybek) mam rude propoje mezi jednotlivymi vyhybkami. Neni na prvni pohled jasne ktere vsechny svorkovnice patri zhlavi a co je vedeni koleji.
Nakonec jde i hur rozlisit pater (tlustsi) vs. koleje/zhlavi (tenci), prece jen tloustka se urcuje hur nez barva. idealni zmateni nastava v pruchodech zebry, kde se vodice sbihaji do svazku.

Doporuceni: jak za starych casu, pouzivejte nejmene 8 (podle typu detektoru), spis vsak 10-12 ruznych barev. Planovat tak, aby se v jednom detektoru pouzivaly ruzne barvy, ba dokonce aby stejne barvy nebyly pouzite nikde blizko. Oznacovani kabelu je pak dobry bonus.

VEDENI VODICU:
Puvodne jsem mel u detektoru i rozvodnici spolecneho (J) vodice, od hnizda s 8x detektorem S88 pak vybihaly kroucene pary J-K k jednotlivym kolejim. Vysledek byl 'preslechy' na vodicich detektoru: i pouhe priblizeni prstu k trati znamenalo detekovane obsazeni.

Situace se zlepsila pote, co jsem predratoval tak, ze od detektoru vede paprskovite nebo ve svazcich "K" a rozvodnice "J" je jinde, vodice "J" nejsou v soubehu s "K".
TT ep. IVa-b; analog + NanoX, DR5000. Pseudoprogramator, pindac nesmyslu
http://modelwiki.klfree.net
belgarat
 
Příspěvky: 2100
Registrován: čtv 27 pro, 2012 9:36 pm
Bydliště: Hřebeč u Kladna

Předchozí

Zpět na Naše chyby, omyly a nerealizované projekty

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník