Krolboys píše:... Dotaz zní, zda při zapnutí originálně nastavených hodnot akcelerace a decelerace CV3 a CV4 bude problém s přesným zastavováním v TK?
Jednoduchá odpověď zní: ANO.
Detailnější odpověď by možná zabrala celodenní školení, případně mnohastránkový elaborát.
Toto není zrovna jednoduché téma a ve hře je příliš mnoho proměnlivých parametrů, které ovšem v dotazu většinou chybí. Jedná se např. o LokoDekodér (výrobce, typ), zvukový projekt (autor, označení), nastavení TC (uvedené informace jsou neúplné a nepřesné) atd.
Protože tento problém se v dotazech kolegů vyskytuje opakovaně, uvedu alespoň nějaké základní údaje.
Týká se LD Zimo a zvukových projektů Petra Smutka (Jacek).
1. Akcelerace a decelerace (AKC, DEC) je ovlivňována na více různých místech (TC i LD), a to různými způsoby, vzájemně závisejícími.
AKC v TC se nastaví s ohledem na rozjíždění loko samotné a s největší zátěží připojených vozů tak, aby byla vyhovující, požadovaná.
Nastavení DEC v TC má jen okrajový vliv (např. při určitém typu změny rychlosti loko/vlaku. Při zastavení v bloku je DEC řízena Markery/Rampou.
2. Je nutno správně nastavit všechny parametry lokomotivy v TC (druh, délku, váhu, výkon ...).
AKC a DEC v LD zůstane nastavena původní, ze zvukového projektu, je na tom závislý např. zvuk brzd.
3. Pomocí funkce (např. F4) se momenty (AKC, DEC) vypnou. V tomto stavu se jezdí.
4. V tomto stavu se také kalibruje. Kompenzace brzd se nastavuje při rychlosti, která je při vjezdu do bloku, v kterém se zastavuje, nejobvyklejší. To je sice někdy dost problém, ale rychlost bloků lze jednoduše sjednotit. Často je nutno nastavit rychlost v blocích a kompenzaci zkusmo, kompromisně.
To je v základu vše. Platí to ovšem jen pro LD Zimo a ZP Jacek (a to si ještě nejsem jist nějakými staršími verzemi LD i ZP). U jiných LD a jiných ZP se něco bude nejspíš lišit, to nemohu ověřit.
Rád bych pomohl více, ale toto je tématika opravdu spíš na osobní, ústní kontakt.
Snad to pomůže aspoň trochu.
Pokud jste přišli na nějaké další fígly, rád se s nimi seznámím.