Lasoft píše:Jen nevím jak udělat jednu věc a to zvednout tu plochu tak přesně a kolmo nahoru.
Zvednout terén kolmo nahoru NELZE. I k tomu se dostanu ale postupně.
Zkus se podívat na obr.A02, je tam menu TOPOLOGY. Používám ho následovně. Tři horní tlačítka určitě používáš, ty dva "potenciometry" slouží pro určení "jak velká plocha" a "jak rychle". Ty jsou většinou tak jak je na obrázku. Nás zajímají ty další tři tlačítka co je mezi něma mezera. První tlačítko sejme výšku z místa kde je na mapě umístěn střed pohledu. Výška se zobrazí číslem na řádku mezi tlačítky. To číslo lze zadat i z klávesnice (tak to praktikuju já) Zmáčknutím středního tlačítka se hodnota zadá jako maximální. Na mapě po zmáčknutí myšítka se terén zvýší nebo sníží na zadaný rozměr.
VladikC píše:Mám však problém nějaký problém se software, neboť s angličtinou pracuje bez problémů, ale v češtině padá zrovna ve chvíly kdy chci nastavit pravítkem rozměr kolejiště. Ještě bych se rád zeptal zda existuje fígl na stavění oblouků, nebo je to jenom o zkoušení a praxi? A dále se mi vůbec nepodařilo postavit tunel.... Díky.
Můj TRS česky ani nepípne, už jsem si zvykl. Zadej novou mapu, a na papír si opiš z nabidky co potřebuješ a tvoř v anglické verzi. Pro oblouky jsou šablony, bohužel pro modely jsou nepoužitelné, pokud zrovna nestavíš oblouk o poloměru 500m a větším. Jinak se dá použít známé pravítko. Jak jsem už psal není to plánek takže to valím od ruky. Pohled kolmo na plochu aby zkreslení bylo co nejmenší a snažím se oblouk začít na rastru a potom počítám. JÓ TUNELY ty do plánků dokresluju. V TRS do přibližného místa tunelu postavím nějakou stěnu a když se neproháníš po kolejišti jako fíra tak to zamaskuješ vegetací.