Stránka 6 z 7

Re: český software pro řízení provozu kolejiště:modelJOP

PříspěvekNapsal: pát 13 bře, 2015 7:06 pm
od KE-pavuk
jali píše:asi ve ctvrtine je stanice Puchov od slovenskeho autora, to vypada hodne dobře, ModelJOP je 99% kopie skutecnosti. Otazka je, jak je to s ovladanim. Jde o princip staveni cest. Ale to asi vse zavisi na naprogramovani ovladacich prvku.

Ak sa niekto chce zblaznit tak moze prehadzovat kazdu vymenu zvlast, ak sa chce niekto hrat tak sa da naprogramovat cesta Odkial- Kam a doplnit vsetky zavislosti ktore ma tato cesta vykonat ako napriklad postqvenie vchodoveho navestidla pre vchod popripade pre prejazd, umoznuju to aj moduly MTbus ale netreba to, ak ma niekto dekodery na navestidla, da sa to naprogramovat j priamo v TC. ja to mam napriklad tak ze postavenie vchodoveho navestidla je odlozene o dobu spustenia zavor. Ja tym ovladam modulovu stanicu v TT

Re: český software pro řízení provozu kolejiště:modelJOP

PříspěvekNapsal: pát 13 bře, 2015 7:18 pm
od jali
TC vůbec neznam.
Vim jak to funguje ve skutecnosti. Znam releovky vcetne schemat i JOP. ModelJOP to fakt dobře simuluje.

Re: český software pro řízení provozu kolejiště:modelJOP

PříspěvekNapsal: pon 28 bře, 2016 4:15 pm
od Jacek
Po dvou letech vyšla aktualizace

Re: český software pro řízení provozu kolejiště:modelJOP

PříspěvekNapsal: pon 28 bře, 2016 4:55 pm
od HonzaM
Když jsem se rozhodoval o softwaru na ovládání modulové stanice, zajímal jsem se i o ModelJOP. Bohužel jsem ale zjistil, že je postaven pro kolejiště vybavené komponentami Lenz. Na TrainControlleru se ale simulace tohoto systému bohužel realizovat plnohodnotně nedá, některé funkce nebo zobrazení nelze realizovat ani v TC Gold. Kupříkladu nelze ( pokud se nepletu) zobrazit obsazené koleje nebo nastavené cesty plnou čarou. Nelze na vjezdu zadat číslo vlaku a nelze ho mít zobrazeno na koleji v nádraží. Leccos by simulovat šlo, ale dále jsem na tom nepokračoval, vzhledem k tomu, že v klubu provozujeme III. a IV. epochu, nasimuloval jsem reléovku. V některém vláknu v této konferenci jsem publikoval obrazovku.

Re: český software pro řízení provozu kolejiště:modelJOP

PříspěvekNapsal: pon 28 bře, 2016 5:28 pm
od jali
Ahoj

tak to je dobry, je to par dnu, co jsem na stranky po dlouhe době kouknul a nic tam ještě nebylo.
Podle popisu zmen tam zadne vyznamne rozdily nebudou. Bohuzel to ted nevyzkousim, demo uz mi vyprselo. Mame veskery vyvyjeny HW otestovany a funkcni, ale ještě není hotove kolejiste, tak zatím s plnou verzi vyckavam.

Re: český software pro řízení provozu kolejiště:modelJOP

PříspěvekNapsal: pon 28 bře, 2016 5:42 pm
od sidlo
HonzaM píše:vzhledem k tomu, že v klubu provozujeme III. a IV. epochu, nasimulovat jsem reléovku

A jaký sw tedy používáte?

Re: český software pro řízení provozu kolejiště:modelJOP

PříspěvekNapsal: pon 28 bře, 2016 5:44 pm
od mpinta
HonzaM píše:...Kupříkladu nelze ( pokud se nepletu) zobrazit obsazené koleje nebo nastavené cesty plnou čarou...

Myslíš třeba takto ?

Re: český software pro řízení provozu kolejiště:modelJOP

PříspěvekNapsal: pon 28 bře, 2016 8:10 pm
od HonzaM
sidlo píše:
HonzaM píše:vzhledem k tomu, že v klubu provozujeme III. a IV. epochu, nasimulovat jsem reléovku

A jaký sw tedy používáte?

TrainController 8 Gold

Re: český software pro řízení provozu kolejiště:modelJOP

PříspěvekNapsal: pon 28 bře, 2016 8:17 pm
od HonzaM
mpinta píše:
HonzaM píše:...Kupříkladu nelze (pokud se nepletu) zobrazit obsazené koleje nebo nastavené cesty plnou čarou...

Myslíš třeba takto ?

Já jsem napsal "pokud se nepletu", jak vidím se pletu. V každém případě dík za upozornění. Na pultu skutečné reléovky je ovšem cesta prosvětlená čárkovaně, takže jsem v mém případě plnou čáru nepotřeboval a ani nezkoumal možnost jejího zadání.

Honza

Re: český software pro řízení provozu kolejiště:modelJOP

PříspěvekNapsal: úte 19 zář, 2017 8:23 pm
od twiido
Caute,

Ozivim trocha temu JOP.
Moja otazka je, ci je tu niekto, kto pouziva JOP na ovladanie domaceho kolajiska?
Bolo tu popisane, ze je akokeby viac vyuzivany na moduly.

Pri poslednej navsteve ich webu som natrafil na info, ze vyvijaju novy JOP:
http://www.modeljop.cz/

Mate niekto info ze kedy to vypustia?

P.

Re: český software pro řízení provozu kolejiště:modelJOP

PříspěvekNapsal: stř 20 zář, 2017 5:47 am
od HonzaM
ModelJOP považuji za velmi dobrý a byl bych ho koupil, bohužel nebyl použitelný pro můj hardware, je totiž konstrován pro komponenty Lenz a podle vyjádření konstruktéra neuvažovali o doplnění možnosti aplikace jiného zařízení. Je otázkou zda se v nové verzi tohle změní. Nicméně já už zůstanu u Traincontrolleru, kterŷ je podle mého názoru všestrannější.

Re: český software pro řízení provozu kolejiště:modelJOP

PříspěvekNapsal: pát 03 srp, 2018 10:35 am
od Železnice 600
Zdravím diskutující. Dovolím si přdat mé zkušenosti s ModelJOP. Pogram používám asi 1 rok. Podle mého názoru je to vynikající program s obrovskými možnostmi konfigurace. Program je schopen vám udělat cokoliv v oblasti ovládání a řízení kolejiště (nebavím se o strojvedoucím - tedy ovládání vlaků - zde nemám zkušenosti). Hardware musí být LENZ, ale jinak už záleží na vás co k tomu připojíte - modulů jsem vyzkoušel mraky, ale 100% spolehlivost vstupů je dosažena zpětnovazebním modulem LDT 16, no a výstupy - návěstní moduly i samo domo. Výhybkové se mi osvědčily Kuehn ( původně i samo domo, ale po podhození výhybky již neriskuji ), na různé zvonky a ledky v panelech lze použít i samo domo-tam to není tak nebezpečné. Program je postaven tak, že si z podmínek a různých pravidel opravdu postavíte systém dle libosti. Velkým bonusem je to, že program vypadá a ovládá se jako skutečná JOPka, a super cena. Takže výsledek-samé plusy : plná konfigurovatelnost, vzhled skutečného JOP, spolehlivost ( nutný dobrý PC+ USB Lenz intf. a ústředny LVZ100), a cena.

OT

PříspěvekNapsal: pát 08 kvě, 2020 6:50 am
od sidlo
milan ferdián píše:Modulové zpracování nepřipadá v úvahu. Co znám nejdelší stanice v modulovém provedení, tak žst.Vratimov, žst Frýdlant nad Ostravici nebo Bohumín (skryťák) mají max. 10,0 m a to pro obsluhu těchto stanic bude pořádná honička.

To že na modulovce je obsluha stanic honička je pravda. Ale není to tím, že jsou veliké. Je to tím, že se nepoužívá vůbec žádné zabezpečovací zařízení. A přitom technické prostředky k dispozici jsou. Kdyby ve Žďáře http://www.mkzdar.cz/ nepoužívali JOP, tak se diváci nemají na co koukat. Bohužel modulovka zamrzla na telefonickém dorozumívání, místní obsluze výměn a žádná závislost návěstidel na výhybkách a obsazenosti kolejí.

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

PříspěvekNapsal: pát 08 kvě, 2020 6:56 am
od milan ferdián
O.T.
Petře máš pravdu, jenomže na tak vysoko postavenou laťku potřebuješ profi odborníka, který se v těchto věcech vyzná a ví kam sáhnout při jakékoliv poruše. Běžný modulář není specialista na DCC atd. a ty sám tyto podmínky znáš a víš o nich.
Tyto příspěvky patří do jiného vlákna. Omlouvám se za O.T.
Milan

Re: Moduly (původní téma)

PříspěvekNapsal: pát 08 kvě, 2020 7:11 am
od milan ferdián
O.T.
to sidlo
Petře, JOP je běžně používám u komunity N-kařů, Lipová, Podolí, N-koví moduláři určitě doplní seznam dalších stanic. Vybavení všech stanic JOP neznám. Mluvíme jen o JOP :!: :!: :!:
Milan