Onehdá jse se zde v diskuzi rozplýval nad funkcí BBT v RocRail, ale dopustil jsem se trochu chyby v tom, že jsem si lokomotivy nezkalibroval. Jelikož jsem chtěl, aby lokomotivy na trati do koncového nádraží jezdili max šedesátkou a na hlavní trati osmdesátkou, bylo nutno kalibraci podstoupit. Jelikož jsem ji nikdy v RocRail nedělal (ani mimo něj), hledal jsem postup, jak ji v RocRail provést. Moc jsem toho nenašel, tak jsem se do toho pustil po svém. Aby vše fungovalo, nejdříve je nutno si zvolit měřící kolej. Mám k dispozici následující kolej, která je osazena senzory S120, S118 a S115 viz schéma.
- kolej-pro-mereni-rychlosti-schema.jpg (18.73 KiB) Zobrazeno 6211 krát
Definici koleje pro měření vyvoláte volbou v menu "Seznamy" -> "Kolej pro měření rychlosti". Její definici v závislosti na schématu je vidět na přiloženém obrázku. V této chvíli ale neativujte vlastní kalibraci.
- kolej-pro-mereni-rychlosti.jpg (31.91 KiB) Zobrazeno 6211 krát
Dalším krokem je doplnění informací ve vlastnostech lokomotivy na záložce "Kalibrace". Zde je asi nejdůležitější zadání maximální konstrukční rychlosti lokomotivy, viz další obrázek. Tuto rychlost lze najít na internetu u popisu skutečné lokomotivy. Dále je zde možno definovat, jaké procento z CV5 (maximální rychlost) se přepíše do CV6 (rychlost při natavení ovladače na 50%). Doporučovaná hodnota je od 30% po 50%. Ještě jedna skutečnost je důležitá. Než začnete kalibrovat, zkontrolujte si, že u lokomotivy na záložce "Rychlosti" máte u maximální rychlosti nastaveno "100%", viz obrázek.
V tuto chvíli je možno začít kalibrovat. V okně pro definici koleje pro měření rychlosti zatrhneme možnost "Aktivovat" a vybereme lokomotivu, kterou chceme kalibrovat a dáme "Ok". Poté rozjedeme lokomotivu na maximální rychlost a lokomotivu necháme kroužit tak, aby opakovaně projížděla přes měřící kolej. Je potřeba jí nechat projet mnohokrát, dokud se hodnota CV5 nestabilizuje pro požadovanou maximální rychlost. Zde snad jen jedna poznámka. U jedné lokomotivy se mi stalo, že nastavení CV5 skákalo pořád nahoru a dolů. U této lokomotivy jsem nakonec musel CV5 nastavit ručně pomocí centrály.
P.S: Po kalibraci lokomotivy pak nutno nastavit jednotlivé rychlostí lokomotivy na záložce "Rychlosti" ve vlastnostech lokomotivy.
TT, panel 2520x1010 mm, epocha V, centrála DR5000, sběrnice LocoNet, sw RocRail, TC, MP1