Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.
Aleson píše:Nevím ,jestli to někoho dalšího příliš zajímá a jestli by nebylo vhodnější to řešit přes SZ a jestli můžu poprosit ještě o další rady ?
Aleson píše:To Rosik :
Tak jsem si "odposlouchal" všechny videonávody 1-8, to je skvele ! To tedy obdivuju. Věcné, srozumitelné, rozumně rychlé ... A muselo to zabrat fůru času. Ale je fakt, že nastavování návěstidel je tedy dost složité ... Zatím jsem se pustil do adresování (nastavování) výhybek včetně angličáka, což mám skoro hotovo. K jedné věci mně to ale moc nepomohlo - k vytváření těch izolovaných úseků. V celém tom povídání se vyskytuje několik podobných pojmů, o kterých si ale nejsem vůbec jistý, jestli vyjadřují totéž, nebo ne. Jsou to : ÚSEK, BLOK,SEKTOR, SENZOR (hlavně ten proudový). Taky jsem z toho moc nepochopil, jestli při ručním ježdění (pomocí Multimouse) by to stavění vlakových cest fungovalo stejně ? Měl jsem jakousi představu, že by se vlaková cesta stavěla pomocí tlačítek (snad používaných pro příslušenství ?) něco jako na réleovce.... Ale o tlačítkách a přepínačích tam byla jen letmá zmínka.
Nechci tě příliš zdržovat, ale zatím v tom dost tápu ... Nevím ,jestli to někoho dalšího příliš zajímá a jestli by nebylo vhodnější to řešit přes SZ a jestli můžu poprosit ještě o další rady ?
Aleson píše:Tak jsem si všechno vyposlechl, ale nevím jistě jestli taky přesně pochopil . Poprosím ještě o odezvu a odpověď na několik "doplňujících otázek :
1) Když jsou úseky rozděleny tak, jak je naznačeno ve videu (budu psát o staniční koleji), při automatickém provozu tedy slouží senzor (úsek připojený přes proudový snímač S88) projížděný lokomotivou při vjezdu na staniční kolej jako ENTER, pak následuje dlouhý úsek staniční koleje, který není připojen přes S88 (tam bude vlak v případě požadavku zastavení zpomalovat) a pak následuje druhý senzor IN(opět úsek připojený přes proudový snímač S88). Ten bude začínat kus před odjezdovým návěstidlem a lokomotiva na něm zastaví kdy ? Když na něj najede prvním vodivě propojeným dvojkolím a zastaví prakticky okamžitě ("na fleku") ? Pokud jsem to pochopil správně, stačí odpověď ANO
Aleson píše:2) Dá se obsazení traťového úseku (při daném řešení zřejmě jen těch krátkých úseků připojených přes S88) zobrazovat na grafickém plánu na monitoru (bez ohledu na to, jestli je používán automatický provoz, nebo ne) ?
Aleson píše:3)Dá se nastavit u výhybek základní postavení, do kterého se výhybky přehodí vždy po spuštění programu RocRail ? Zkoušel jsem zaškrtávat nějaká políčka nebo volit nastavení "rovně" i něco podobného (snad "zamčeno") v nastaveních výhybky, ale po restartování RocRailu se nic nestalo, ať byla výhybka přehozena kamkoliv. Pokud by to možné bylo, asi by se muselo dát nastavit nějaké zpoždění přehození, protože přehození většího počtu přestavníků současně by asi mohlo být vyhodnoceno jako zkrat.
Aleson píše:Omlouvám se za další a další dotazy, ale myslím si, že už jsem dost věcí pochopil. Prosím ještě o pár odpovědí, snad už to bude na nějaký čas všechno.
Děkuji.
Rosik píše:.... Spíš mě zarazilo, že napájíš přestavníky DCC signálem. To není úplně šťastné řešení. Zbytečně se tím zatěžuje centrála. Je lepší mít na přestavování extra zdroj. Aspoň já to tak vždy řeším.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků