Stránka 1 z 2
Spotřeba uhlí, vody, paliva u lokomotiv

Napsal:
pon 11 kvě, 2009 9:33 am
od Houmr
No po odzkoušení RailCa a zkušební použití (Resource simulation) umožňujícím simulaci spotřeby paliva a vody, či nafty. Jsem jaksi zjistil, že nevím co u které lokomotivy nastavit. Zásoba vody i uhlí se dá vyčíst na modelu. Ale kolik ji daná lokomotiva spotřebuje na 100km to tedy ani netuším? Třeba by stačilo i přibližné množství. Víte to někdo??
Re: Spotřeba uhlí, vody, paliva u lokomotiv

Napsal:
pon 11 kvě, 2009 9:41 am
od milan ferdián
Houmr píše:No po odzkoušení RailCa a zkušební použití (Resource simulation) umožňujícím simulaci spotřeby paliva a vody, či nafty. Jsem jaksi zjistil, že nevím co u které lokomotivy nastavit. Zásoba vody i uhlí se dá vyčíst na modelu. Ale kolik ji daná lokomotiva spotřebuje na 100km to tedy ani netuším? Třeba by stačilo i přibližné množství. Víte to někdo??
Víme,ale musíme najít odkazy....


Napsal:
pon 11 kvě, 2009 9:47 am
od Yarda
Třeba taková 475 šlechtična dobírá po 100km vozebním rameni cca 8-12 m3. Je to ale hodně proměnlivé, záleží na výkonu, ten zase závisí na zátěži a profilu trati, velkou roli hrajou i ztráty netěsnostmi. Menší mašina bude brát míň jednak s ohledem na nižší výkon tak i kvůli kratším vozebním ramenům lokálkových tratí. Snad ti to trochu pomůže...
Spotřeba uhlí

Napsal:
pon 11 kvě, 2009 5:29 pm
od milan ferdián
Nejmenší uhláky malých tendrových lokomotiv pojaly po 1,5 t uhlí (310.0-1,5 t /422.0-3,0 t /423.0-5,0 t),naše největší tendry až 14 t uhlí.Skutečná spotřeba závisela na druhu lokomotivy,traťovými poměry a stavem lokomotivy.Průměrná spotřeba asi 7 t uhlí na 100 km jízdy.Malá lokálková výtopna,která potřebovala denně vyzbrojit 3 lokomotivy např.310.0,vykazovala denní potřebu 4 až 5 t.Výtopna doplňující denně tendry a uhláky třeba 70 lokomotiv spotřebovala denně kolem 600 t uhlí.Dále platil předpis ,že každá výtopna musí mít na skládce týdenní zálohu uhelných zásob.Jmenované malé výtopně stačila povinná zásoba,pod níž nesměl klesnout stav uhlí na skládce,nanejvýš 35 tun,v tomto případě stačila na zbrojení lopata a koše nebo plechové putny.Uvedený případ velké výtopny však vyžadoval stálou záložní skládku přes 4000 tun.
Citace z knížky LOKOMOTIVNÍ DEPA A JEJICH MODELY/Vladimír Zuska.To jsem jenom psal o uhlí.Voda se pravidelně doplňovala při čištění lokomotivy na popelové jámě nebo se na delších vozebních ramenech voda doplňovala přímo ve stanicích u dopravních kolejí.Zásoby vody byly plněny dle kapacity vodních van daných řad parních lokomotiv.

Napsal:
pon 11 kvě, 2009 8:08 pm
od slajfka
Loni když na Strojírenském veletrhu byl Albatros, tak fíra říkal že plný tendr uhlí mu stačí na celou cestu z Brna do Prahy. Vodu musel dobírat cestou 2x.
Poměr spotřeby vody a paliva se údajně pohyboval okolo 4.5 m3 vody na 1 t paliva. (Dle Příručky pro strojvedoucí).

Napsal:
úte 12 kvě, 2009 5:48 am
od Houmr
Pánové děkuji z toho se už dá vyjít, nepotřebuji to naprosto přesně.


Napsal:
úte 12 kvě, 2009 8:28 am
od Petr Zatrepalek
Teď ze sebe udělám pitomce - ten program umí fakt zařídit že mašina se po "ujetí" naprogramované vzdálenosti sama odebere do depa k příslušnému zařízení, tam setrvá určenou dobu a teprv pak se vrátí na trať?

Napsal:
úte 12 kvě, 2009 10:18 am
od Houmr
No to já nevím, vím jen, že pokud si určitou věc vypotřebuješ, tak nejde jet dál

Já to beru tak, že strojvůdce si musí toto hlídat a pak si dojet do depa dozbrojit. Mě to přijde jako velice zajímavé a opět to provoz na kolejišti přiblíží reálnému provozu. Ale možná by šlo nastavit, že v určitém úseku v depu se toto provede automaticky, zatím jsem nad tím nebádal.

Napsal:
úte 12 kvě, 2009 10:19 am
od PaMi
Petr Zatrepalek píše:Teď ze sebe udělám pitomce - ten program umí fakt zařídit že mašina se po "ujetí" naprogramované vzdálenosti sama odebere do depa k příslušnému zařízení, tam setrvá určenou dobu a teprv pak se vrátí na trať?
Program umí to, že když nedočerpáš vodu nebo naftu, tak se Ti lokomotiva zastaví klidně během jízdy.
Doplnění naftou, uhlím vodou lze zajistit různými způsoby:
buďto "ručně", anebo co je nejčastěji používané, tak když vjede na kolej kde je např. zbrojení, tak se tam na určenou dobu zastaví a "dotankuje". Taky často používaný způsob je naprogramované tlačítko "NATANKUJ". Lokomotiva si sama dojede na kolej kde je zbrojení, tam zastaví atd atd. Naprogramovat lze nepřeberné množství variant co se má dít.

Napsal:
úte 12 kvě, 2009 10:56 am
od Petr Zatrepalek
Tak to je doost dobrý

! Bohužel software zatím nepoužívám - teda krom toho na programování ESU dekodérů...

Napsal:
úte 12 kvě, 2009 10:59 am
od Petr Zatrepalek
Docela dobrý by bylo, naprogramovat "nahodilou" závadu na trati - aby pro soupravu musela dojet záloha... Tohle ten program asi taky bude umět.

Napsal:
stř 20 kvě, 2009 6:29 pm
od vorelj
PaMi píše:Petr Zatrepalek píše:Teď ze sebe udělám pitomce - ten program umí fakt zařídit že mašina se po "ujetí" naprogramované vzdálenosti sama odebere do depa k příslušnému zařízení, tam setrvá určenou dobu a teprv pak se vrátí na trať?
Program umí to, že když nedočerpáš vodu nebo naftu, tak se Ti lokomotiva zastaví klidně během jízdy.
Doplnění naftou, uhlím vodou lze zajistit různými způsoby:
buďto "ručně", anebo co je nejčastěji používané, tak když vjede na kolej kde je např. zbrojení, tak se tam na určenou dobu zastaví a "dotankuje". Taky často používaný způsob je naprogramované tlačítko "NATANKUJ". Lokomotiva si sama dojede na kolej kde je zbrojení, tam zastaví atd atd. Naprogramovat lze nepřeberné množství variant co se má dít.
Nyní jsme s Lokopinem diskutovali možnost "automatického " dotankování a zatím jsme na nic nepřišli, můžeš upřesnit jakým způsobem řešíš " dotankování " , nebo tlačítko " Natankuj" programově. Jedná se o to zda je někde v programu číselné , nebo jiné vyjádření stavu zásob paliva , využitelné dále v programování ? Graficky se to znázorňuje na grafickém ovladači lokomotivy.

Napsal:
čtv 21 kvě, 2009 10:28 am
od Houmr
No já to taky zkoumal a zdá se mi že v 5.8 to nejde. V nové verzi programu to možná půjde, jak mi kolega psal používá Gold.

Napsal:
pát 22 kvě, 2009 3:28 pm
od PaMi
Ahoj,
vvrátil jsem se po týdnu z dovolené, proto jsem tak dlouho nereagoval.
Předně se musím všem omluvit za mystifikaci.
Já jsem to ještě nikdy neimplementoval, ale jak jsem psal, tak jsem to v programu viděl a to sice v "Properties" bloku funkce "Operations". A tady je to, zač se hlavně omlouvám, tam je funkce "Load CAR". Já když to jenom zběžně procházel, tak tam viděl LOAD a bylo to.
Nějak to jde ale určitě, protože jsem o tom četl na nějakém diskuzním fóru (asi u Freiwalda). Pokusím se to tam dohledat a tady popsat abych napravil tohle moje pochybení.
P.S. používám verzi Gold

Napsal:
úte 30 čer, 2009 7:24 pm
od PaMi
Protože jsem to diskuzním fóru nenalezl, založil jsem nové vlákno a zde je odpověď přímo od Freiwalda na můj dotaz, zdali je možné naprogramovat doplnění paliva:
Ne, toto zatím není možné. Simulacespotřeby a doplňování paliva je myšleno pro použití realistického manuálního ovládání lokomotiv. Jako skutečný strojvůdce uživatel má možnost zvolit, jestli je také zodpovědný za stav paliva.
Zatím toto nebylo adaptováno na automatický provoz lokomotiv.
Na soukromý dotaz jsem získal odpověď, že je to zajímavá myšlenka a v budoucí verzi by se toto mohlo objevit.
Omlouvám se tedy znovu všem za mystifikaci. Ve volbě Actions v bloku jsem zahlédl možnost "Load", ale to je jenom Load Cars (nalož vagóny).
Ještě jednou sorry.