od brejsak » ned 01 led, 2012 10:01 pm
Zdravím,teď jsem narazil na toto Vaše téma,celkem s tím,co jste napsali souhlasím,ale ještě pro doplnění:
Na parních lokomotivách jsem jezdil jako topič a později i jako fíra,tak dost důležitou roli ještě kromě popisovaného hrálo roli,jaké uhlí měla ta která výtopna,jakým poměrem se míchalo to lepší s horším,(Polák,Sokolov,Ostrava apod)jak která lokomotiva "vařila" a nejdůležitější byly sklonové poměry na trati a i druh vagonů,jaké se táhli. Třeba 4nápravové měli menší odpor než dvounápravové,plné vozy nebo prázdné,smíšený vlak apod.
Třeba na Kremáku (řada 534) na Smíchově při jízdě semeringem na Kladno přistupoval ještě jeden topič,protože se prakticky musel vyházet skoro celý tendr uhlí,ve Zličíně dělat popel apod.
To jen na okraj.
S pozdravem brejsak