belgarat píše:Myslis tim spravne postaveni vymen + NEobsazene bloky v prislusne vlakove ceste (+ volne zhlavi, resp. 1. usek volne trati) ? Nebo jeste neco dalsiho ? Kazdopadne - po splneni podminek "ono samo", operator nastaveni spravneho znaku povolujiciho jizdu (resp. shozeni na cervenou) neresi.
Odkazuji se na kapitolu Logika návěstidel
https://sites.google.com/site/sidloweb/jmri/20-logika-navestidel/logika-navestidel. Logika návěstidel je zřízena vždy pro dvojici návěstidel
Výchozí návěstidlo a
Cílové návěstidlo, přičemž jedno výchozí návěstidlo může mít více cílových návěstidel. Každá dvojice návěstidel má vlastní tabulky
Bloky přes které se jede a musí být volné, a po obsazení bloku se výchozí návěstidlo přestaví do polohy Stůj. Dále má
Výhybky podle kterých se určí aktuální rychlost která bude svítit v dolní části návěstidla. Dále má
Snímače což jsou v našem případě řadiče které povolují jízdu. Ještě tam je tabulka
Návěstidla, kterou jsem v průvodci vynechal. Pro náš jednoduchý příklad není třeba. Kdo by si to chtěl rozšířit např. o posun, tak by tam patřily seřaďovací návěstidla v dané cestě, která by musela být v poloze Posun zakázán. Samotné cílové návěstidlo potom nastavuje na výchozím návěstidle návěst
Očekávej něco což na daném návěstidle svítí v horní části návěstidla. Ale to už zabíháme do detailů, které běžného uživatele nezajímají.
belgarat píše:Tohle jsem nepobral vubec; myslis tim, ze popsana Logika navestidel se chova jako ten "rezim autobloku", tzn. jakmile _je mozne_ jet, tak se nastavi navest ? V tom pripade (pripominam ze plavu v realiich ze skutecne zeleznice !) jak funguje postup v normalnim (ne-tratovem) rezimu ?
V době před modernizací byly všechny nácestné stanice (s výjimkou uzlových stanic) mezi Tišnovem a Kutnou Horou vybaveny typově stejnou releovkou.
V té době měly všechny nácestné stanice mezi Havlíčkovým Brodem a Kutnou Horou traťový režim zakázaný. Výpravčí postavil pro každý vlak vlakovou cestu (postavil se volnoznak na vjezdu a odjezdu) a ta se po projetí vlaku zrušila (návěstidla zůstala v poloze Stůj). Pro další vlak musel tento postup opakovat.
V té době měly všechny nácestné stanice mezi Havlíčkovým Brodem a Tišnovem traťový režim povolený a výpravčí si ho mohl kdykoliv zapnout. Po zapnutí traťového režimu se postavil volnoznak na vjezdu a odjezdu. Průjezdem vlaku se návěstidla stavěly do polohy Stůj. Po uvolnění následujícího oddílu vlakem se zase sami postavili do polohy povolující jízdu. Takto to fungovalo až do chvíle, kdy výpravčí traťový režim zrušil. Na domácím kolejišti tomu odpovídá situace, kdy si chce někdo kroužit po oválu a nechce pořád stavět vlakovou cestu.
Odkazovaný průvodce Logiky návěstidel je udělaný právě na povolený
traťový režim. Ale jak jsem zmiňoval minule není problém to předělat do
normálního režimu.