Tak si dovolím svůj předchozí příspěvek mírně poupravit. Výsledkem několikadeního testování je zjištění, že pro ovládání kolejiště RailCo-em za pomoci bloků, je možná užitečnější rozdělit jednu kolej na tři úseky (bloky) s kontrolou obsazení. To rozdělení vidím asi v následujícím poměru:
1. a 3. úsek (levý a pravý): délka odpovídající potřebné vzdálenosti brždění z plné rychlosti na rychlost, která je nastavená jako omezená (já osobně nechávám standardně nastavených 40 km/h tím mi vychází cca 40 cm délka těchto úseků)
2. střední: je to samozřejmě zbytek celé délky koleje nastavené na omezenou rychlost pro danou vlakovou cestu v rámci Schedules.
Toto uspořádání je výhodné při potřebě přesného zastavení na koncích koleje (1. a 3. úsek dle směru) a umožňuje zároveň "pohrát" si s možným bodem zastavení i na středním úseku a to bez nutnosti instalace kontaktních indikátorů.
Zjistil jsem totiž, že použití virtuálních kontaktů má jeden háček, který se mi zatím nepodařilo obejít.

Na každé dva virtuální je potřeba instalovat jeden fyzický. Tím odpadá mnou zkoušená alternativa, že na jednom úseku budu mít jen jeden fyzický kontakt, ke kterému budou nastaveny na každém konci koleje tři virtuální. Abych byl schopen realizovat výše uvedený systém, musel bych mít 3 fyzické kontakty na této jedné koleji. V tu chvíli je na ovládání vlakových cest jednodušší rozdělit kolej na 3 zmíněné úseky. 2 fyzické kontakty si ponechat na vjezdu na určitou kolej pro ovládání otatních funkcí.
pokud máte někdo nápad jak toto řešit elegantněji sem s tím. díky.