RailCo 5.8 - základní praxe

Software pro železniční modelářství, simulátory, ovládání, plánování....

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

RailCo 5.8 - základní praxe

Příspěvekod Jan Svatoň » ned 03 úno, 2008 10:19 pm

Ahoj všem, kdo toto čtou.
Snažím se již poněkolikáté zjistit informace o programu Raill&Co verze 5.8(jeliož neumím německy).
Je schopen mi někdo z praxe poradit buď přes internet nebo případně i osobně?
Děkuji za odpověď Honza S.
Jan Svatoň
 
Příspěvky: 76
Registrován: úte 29 led, 2008 12:47 am
Bydliště: Lanškroun

Příspěvekod kvasha » stř 06 úno, 2008 10:55 am

určitě ANO. existuje také manuál v ENG. Co potřebuješ konkrétně? Odkud jseš?
kvasha
 
Příspěvky: 551
Registrován: pon 05 bře, 2007 2:16 pm
Bydliště: KLADNO, Ústí n.L.

Příspěvekod Jan Svatoň » čtv 14 úno, 2008 9:31 pm

Ahoj, teď nevím jestli správně reaguji,
potřebuji urychlit tápání v německém (anglický je pro mne to samé, jsem ze staré dobré "ruské" školy) manuálu. Zatím to zkouším púostupně metodou pokusů a omylů a částečným překladem, ale je to zdlouhavé.
Pořád totiž přesně nechápu princip - cesty, dráhy, bloky, stavění cest začátek - konec, spuštění vlaku, atd.
Díky za odpověď - jsem z Lanškrouna - Východní Čechy - Honza S.
Jan Svatoň
 
Příspěvky: 76
Registrován: úte 29 led, 2008 12:47 am
Bydliště: Lanškroun

Příspěvekod Jacek » čtv 14 úno, 2008 9:56 pm

Tady je pár obrázků mého "hraní si". Stavění vlakových a posunových cest funguje v PC vzorově včetně blokování libovolných výhybek, návěstidel a jiných prvků. Jestli to stejně bude fungovat i na kolejišti, to nevím. Zatím nemám centrálu a PC rozhraní.
http://modely-tt.wz.cz/pult1.JPG

http://modely-tt.wz.cz/pult2.JPG

http://modely-tt.wz.cz/pult3.JPG

http://modely-tt.wz.cz/pult4.JPG
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 887
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Příspěvekod MartinM » pát 15 úno, 2008 4:44 pm

Dovolím si otázečku ... sice se v tomto vlákně zatím probírá spíše nastavení programu jako takového -- k tomu jsem se ještě nedostal a nějaký ten týden jistě ani nedostanu :(
Potřeboval bych vědět, jaké máte kdo praktické zkušenosti s rozdělením kolejiště do úseků,, asi nejvíc mě zatím zajímá dělení v nádraží,, tedy kolik snímačů obsazení máte na jedné nádražní (průjezdné, kusé, případně jinde) koleji a třeba i proč :?: ,, možná ještě jaká by měla být délka jednotlivých úseků aby vůbec mělo smysl jich dělat víc než jeden / kolej
Osobně bych považoval za rozumné 3 úseky / kolej , ale když jsem pročítal zdejší konferu, názory -- často ale nepodložené praxí :!: -- se různí :cry:
Máte to tedy někdo opravdu otestované :?:
Všem předem díky ...
MartinM
 
Příspěvky: 13
Registrován: sob 12 led, 2008 7:28 pm
Bydliště: Praha 6

Příspěvekod kvasha » čtv 21 úno, 2008 2:50 pm

Jacek píše:Tady je pár obrázků mého "hraní si". Stavění vlakových a posunových cest funguje v PC vzorově včetně blokování libovolných výhybek, návěstidel a jiných prvků. Jestli to stejně bude fungovat i na kolejišti, to nevím. Zatím nemám centrálu a PC rozhraní.
http://modely-tt.wz.cz/pult1.JPG

http://modely-tt.wz.cz/pult2.JPG

http://modely-tt.wz.cz/pult3.JPG

http://modely-tt.wz.cz/pult4.JPG


no tak obrázky vypadají pěkně. Samozřejmě takhle napohled z .jpg nelze určit funkčnost, ale pokud to v offline módu funguje, mělo by to fungovat i v reálu. Záleží hodně na dalších prvcích. Zpětná vazba, obsazení kolejí,
kvasha
 
Příspěvky: 551
Registrován: pon 05 bře, 2007 2:16 pm
Bydliště: KLADNO, Ústí n.L.

Příspěvekod kvasha » čtv 21 úno, 2008 2:59 pm

MartinM píše:Dovolím si otázečku ... sice se v tomto vlákně zatím probírá spíše nastavení programu jako takového -- k tomu jsem se ještě nedostal a nějaký ten týden jistě ani nedostanu :(
Potřeboval bych vědět, jaké máte kdo praktické zkušenosti s rozdělením kolejiště do úseků,, asi nejvíc mě zatím zajímá dělení v nádraží,, tedy kolik snímačů obsazení máte na jedné nádražní (průjezdné, kusé, případně jinde) koleji a třeba i proč :?: ,, možná ještě jaká by měla být délka jednotlivých úseků aby vůbec mělo smysl jich dělat víc než jeden / kolej
Osobně bych považoval za rozumné 3 úseky / kolej , ale když jsem pročítal zdejší konferu, názory -- často ale nepodložené praxí :!: -- se různí :cry:
Máte to tedy někdo opravdu otestované :?:
Všem předem díky ...


jediné co mám dnes otestované je to, že na jednu kolej (nezáleží na průjezdnosti atd...) stačí jeden modul obsazení koleje. Zbylé ovládání je možné dělat pomocí jednoho fyzického kontaktu v kolejišti a třeba dalších deseti virtuálních v RailCou.

Osobně si totiž myslím, že pokud nemáš magnety (nebo jiný obdobný prvek: zrcátko, nebo nápravu natřenou odporovým lakem) na každém vagonu, tak je více úseků zbytečných. Tady to platí zejména u průjezdných kolejí.

nechci si dělat reklamu na stránky, ale když koukneš sem : http://vlacky.kvasha.net/ tak v sekci -DCC- mám plánek rozdělení na úseky.
kvasha
 
Příspěvky: 551
Registrován: pon 05 bře, 2007 2:16 pm
Bydliště: KLADNO, Ústí n.L.

Příspěvekod kvasha » úte 04 bře, 2008 9:45 am

Tak si dovolím svůj předchozí příspěvek mírně poupravit. Výsledkem několikadeního testování je zjištění, že pro ovládání kolejiště RailCo-em za pomoci bloků, je možná užitečnější rozdělit jednu kolej na tři úseky (bloky) s kontrolou obsazení. To rozdělení vidím asi v následujícím poměru:

1. a 3. úsek (levý a pravý): délka odpovídající potřebné vzdálenosti brždění z plné rychlosti na rychlost, která je nastavená jako omezená (já osobně nechávám standardně nastavených 40 km/h tím mi vychází cca 40 cm délka těchto úseků)
2. střední: je to samozřejmě zbytek celé délky koleje nastavené na omezenou rychlost pro danou vlakovou cestu v rámci Schedules.

Toto uspořádání je výhodné při potřebě přesného zastavení na koncích koleje (1. a 3. úsek dle směru) a umožňuje zároveň "pohrát" si s možným bodem zastavení i na středním úseku a to bez nutnosti instalace kontaktních indikátorů.

Zjistil jsem totiž, že použití virtuálních kontaktů má jeden háček, který se mi zatím nepodařilo obejít. :?: Na každé dva virtuální je potřeba instalovat jeden fyzický. Tím odpadá mnou zkoušená alternativa, že na jednom úseku budu mít jen jeden fyzický kontakt, ke kterému budou nastaveny na každém konci koleje tři virtuální. Abych byl schopen realizovat výše uvedený systém, musel bych mít 3 fyzické kontakty na této jedné koleji. V tu chvíli je na ovládání vlakových cest jednodušší rozdělit kolej na 3 zmíněné úseky. 2 fyzické kontakty si ponechat na vjezdu na určitou kolej pro ovládání otatních funkcí.

pokud máte někdo nápad jak toto řešit elegantněji sem s tím. díky.
H0 - digitál - RailCo 7.0 Gold - ep.V
kvasha
 
Příspěvky: 551
Registrován: pon 05 bře, 2007 2:16 pm
Bydliště: KLADNO, Ústí n.L.

Příspěvekod Jan Svatoň » úte 04 bře, 2008 3:46 pm

Ahoj, já jsem se konečně prokousal pokusně k virtuálním kontaktům a už mi 3 lokomotivy zastavují celkem přesně při jejich různých rychlostech. Zatím to mám jenom jednosměrně (předpokládám že obousměrně už to bude to samé) - 2 virtuální kontakty (1. jako brzdící a 2. zastavovací) a 1 kontakt trvalý (obsazení) . Teď budu postupně zkoušet to samé i z druhé strany. Doufám, že už to půjde rychleji. Zdravím Honza S.
Jan Svatoň
 
Příspěvky: 76
Registrován: úte 29 led, 2008 12:47 am
Bydliště: Lanškroun

Příspěvekod kvasha » úte 04 bře, 2008 8:23 pm

No, moc, moc držím palce. V jednom směru mi to taky chodilo ok, ale právě ve druhém směru jsem přišel na to, co popisuji v předchozím, opravném, příspěvku. :?

Ten trvalý, to je a/ modul obsazení LB od Lenze, nebo b/ opravdu jen kontakt (např. jazýčkový)? předpokládám, že a/ je správně. Pokud ano, tak máš asi nastavenou vzdálenost k virtuálnímu vlastně obráceně. Nikoliv od kontaktu ve směru jízdy, ale od začátku toho izololvaného úseku, jakoby proti směru jízdy. Chápu to správně?! Pokud je správně b/, tak mi, prosím, popiš, jak donutíš takový kontakt k trvalému sepnutí? (časové zpozdění chápu např. na průjezdných kolejích nějakého okruhu, to ale asi na nádraží nejde)

A budeš pro druhý směr umisťovat další trvalý kontakt, nebo máš nějaký fígl, jak k jednomu fyzickému přiřadit více než dva virtuální?!
H0 - digitál - RailCo 7.0 Gold - ep.V
kvasha
 
Příspěvky: 551
Registrován: pon 05 bře, 2007 2:16 pm
Bydliště: KLADNO, Ústí n.L.

Příspěvekod Jan Svatoň » úte 04 bře, 2008 10:23 pm

Ahoj, "a" je správně (od Marathon - detektor obsazení). Zatím to zkouším pouze na 1 staniční koleji a se 2-ma lokomotivama. Není to oboustranně úplně přesné (cca 5 cm rozdíl na 120 cm délky koleje). Ještě mi pořád nejsou jasné funkce rampy, brždění a zastavení, ale mám to nastavené asi takto: k bloku mám přiřazené 2 virtuální kontakty - + jako brzdící a 2. zastavovací. Oba jsou z obou stran stejné. Rampu na brždění mám nastavenou na hodnotu 55, 1. kontakt je posunut od začátku bloku o 30 cm (z obou stran) a zastavovací kontakt je nastaven na 85 cm od bloku (z obou stran). Asi nemám přesné poměry skutečné délky a délky podle PC (zatím to neumím nastavit), ale lokomotivy vjede do bloku max. rychlostí, po cca 40 cm začne zpomalovat až na minimální rychlost (dalších cca 40 cm) a potom ještě 5-10 cm jede na minimum než zastaví. Každá mašinka má tyto vzdálenosti trochu jiné (to záleží na přesném nastavení profilu - ASI), ale 3 mi zatím zastaví na cca 3 cm. Na opačnou stranu nemám odhadnuté vzdálenosti, ale je to podobné (možná ne tak přesně), ale to je asi nepřesností nastavení profilu při couvání. Takže nevím zda je toto konečné a správné řešení, ale mně zatím funguje nejlépe. I když nevím proč, ale nějak se mi při nastavení profilu 1 lokomotivy podaří trochu posunout ostatní, taže přesnější nastavení trvá dost dlouho.
To je zatím všechno, budu pokračovat dál, ale až zítra. Dobrou Honza S.
Jan Svatoň
 
Příspěvky: 76
Registrován: úte 29 led, 2008 12:47 am
Bydliště: Lanškroun

Příspěvekod Jan Svatoň » úte 04 bře, 2008 10:25 pm

Ještě jednou k tomu, toto zatím platí vpodstatě pro zastavení jenom na koncích bloku a symetricky. Při jiném požádavku to bude muset být asi jinak. Honza S.
Jan Svatoň
 
Příspěvky: 76
Registrován: úte 29 led, 2008 12:47 am
Bydliště: Lanškroun

Příspěvekod kvasha » stř 05 bře, 2008 7:41 am

tomuhle řešení moc nerozumím resp. neumí si ho představit. můžeš mi, prosím, na mail kvasha<zavinac>seznam<tecka>cz poslat soubor z railca abych se podival na to nastaveni. Podle mého by totiž takovéhle nastavení fungovat nemělo. :shock: Mám totiž dojem, že zastavení ti neovládají virtuální kontakty ale kombinace nastavení bloku a charakteristiky brždění lokomotiv.

Já to zkouším na dvou stejných lokomotivách Roco se stejnými dekodéry od LENZE s továrním nastavením. Tím se snažím eliminovat rozdíly v jízdních vlastnostech :-) pravda, občas nevím, která je která, ale pomáhám si. Jenda chudinka musí jezdit pořád rozsvícená :-)

neboj, to dáme dohromady :-)
H0 - digitál - RailCo 7.0 Gold - ep.V
kvasha
 
Příspěvky: 551
Registrován: pon 05 bře, 2007 2:16 pm
Bydliště: KLADNO, Ústí n.L.

Příspěvekod Jan Svatoň » stř 05 bře, 2008 11:56 am

Jaký soubor? - ten s koncovkou *.yrr. Honza S.
Jan Svatoň
 
Příspěvky: 76
Registrován: úte 29 led, 2008 12:47 am
Bydliště: Lanškroun

Příspěvekod Jan Svatoň » stř 05 bře, 2008 12:05 pm

Ahoj, samozřejmě je možné, že se mně tam něco motá jiného něž si myslím (stále ještě tápu a pracuji metodou pokus x omyl). Ale na obrazovce PC postupně jak jede lokomotiva, tak nejdříve zčervená signalizace obsazení bloku (po celou dobu), potom po chvíli 1. virtuál (jenom cca 1 s), loko začne zpomalovat a těsně před zastavením (opět cca 1 s) 2. virtuál. Taže jsem se domníval, že to je řízeno podle nich. Jinak v dekodéru mám nastavení brždění v CV 4 na "1". A myslím si, že pokud nic neudělám s nastavením loko, tak změnou vzdáleností virtuálů a rampy se mění vzdálenosti brždění a nastavení. Zdravím Honza S.
Jan Svatoň
 
Příspěvky: 76
Registrován: úte 29 led, 2008 12:47 am
Bydliště: Lanškroun

Další

Zpět na Software

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků