Stránka 4 z 4

Re: Sw pro ovládání kolejiště

PříspěvekNapsal: stř 03 lis, 2021 7:10 pm
od chphoto
Myšpulín píše:
chphoto píše:... že budu stavět z flexi a izolované úseky mám všude a mám jich tam hodně, na nádraží jsou vždy 2 na jedné staniční koleji a jediné co není izolované jsou výhybky a pár nepodstatných spojovaček mezi výhybkami ...

Sice to do toho vlákna nepatří, za což se omlouvám, přesto upozorňuji, že pokud máte indikaci obsazení úseků tvořenu detektory pracujícími na principu úbytku napětí na diodách, nekombinovat nedetekované a detekované úseky. Hlavně řídící SW na rozdíl obyčejného indikování je na to choulostivý. Již se to zde několikrát řešilo, proto obsáhleji jinde. Děkuji a ještě jedna omluva.

Na jakém principu fungují detektory od Myrklina a od Digikeijs to nevím ale asi to budou nějaké variace na diody a převod na S88. Ale to že bych neměl kombinovat detekci a nedetekci jsem nikde nenašel, jen jsem našel a bylo mi porazeno, že to musí být na celém kolejišti na stejné koleji. Co toto může způsobovat za problémy?

Re: Sw pro ovládání kolejiště

PříspěvekNapsal: stř 03 lis, 2021 7:57 pm
od sidlo
Myšpulín píše:
chphoto píše:... že budu stavět z flexi a izolované úseky mám všude a mám jich tam hodně, na nádraží jsou vždy 2 na jedné staniční koleji a jediné co není izolované jsou výhybky a pár nepodstatných spojovaček mezi výhybkami ...

Sice to do toho vlákna nepatří, za což se omlouvám, přesto upozorňuji, že pokud máte indikaci obsazení úseků tvořenu detektory pracujícími na principu úbytku napětí na diodách, nekombinovat nedetekované a detekované úseky. Hlavně řídící SW na rozdíl obyčejného indikování je na to choulostivý. Již se to zde několikrát řešilo, proto obsáhleji jinde. Děkuji a ještě jedna omluva.

Jsem zastáncem způsobu detekovat úplně všechno, tedy i každou výhybku, nejlépe každou zvlášť.

Kombinace detekovaných a nedetekovaných úseků může způsobit změnu rychlosti lokomotivy s některými dekodéry. Na řídící software to nemá žádný vliv. Normální software běžně s nedetekovaným úsekem (dark territory https://en.wikipedia.org/wiki/Dark_territory) pracuje odpovídajícím způsobem.

Re: Sw pro ovládání kolejiště

PříspěvekNapsal: stř 03 lis, 2021 8:12 pm
od Myšpulín
sidlo píše:Na řídící software to nemá žádný vliv.

Právě že může. Proud může být odebírán z nedetekované části a na čidle nedojde k poklesu napětí a tudíž k detekci. Vždy je potřeba zajistit, aby nebylo propojení soupravou mezi nedetekovaným a detekovaným úsekem. Hlavně u stojící soupravy.
sidlo píše:Jsem zastáncem způsobu detekovat úplně všechno, tedy i každou výhybku, nejlépe každou zvlášť.

Já taktéž. A když ne detekce, tak alespoň napájení.

Re: Sw pro ovládání kolejiště

PříspěvekNapsal: stř 03 lis, 2021 8:51 pm
od chphoto
sidlo píše:
Myšpulín píše:
chphoto píše:... že budu stavět z flexi a izolované úseky mám všude a mám jich tam hodně, na nádraží jsou vždy 2 na jedné staniční koleji a jediné co není izolované jsou výhybky a pár nepodstatných spojovaček mezi výhybkami ...

Sice to do toho vlákna nepatří, za což se omlouvám, přesto upozorňuji, že pokud máte indikaci obsazení úseků tvořenu detektory pracujícími na principu úbytku napětí na diodách, nekombinovat nedetekované a detekované úseky. Hlavně řídící SW na rozdíl obyčejného indikování je na to choulostivý. Již se to zde několikrát řešilo, proto obsáhleji jinde. Děkuji a ještě jedna omluva.

Jsem zastáncem způsobu detekovat úplně všechno, tedy i každou výhybku, nejlépe každou zvlášť.

Kombinace detekovaných a nedetekovaných úseků může způsobit změnu rychlosti lokomotivy s některými dekodéry. Na řídící software to nemá žádný vliv. Normální software běžně s nedetekovaným úsekem (dark territory https://en.wikipedia.org/wiki/Dark_territory) pracuje odpovídajícím způsobem.

Ta změna rychlosti by mohla nastat, ale spíš jsem myslel, jestli by to nemělo ještě nějaký další negativa. ale přišlo mi zbytečný detekovat samostatně výhybku. Ale šlo by to ještě alespoň mírně doupravit, že i výhybky by byly detekovatelné.
detekce.jpg
detekce.jpg (36.46 KiB) Zobrazeno 3133 krát

Takhle to je uděláno nyní, ale šlo by z těchto míst "vzít" jedny vodiče a dát je na detektor taky. Výhybky jsou ale vodivě spojeny a s tím už teď nic nenadělám. S detekcí ještě ano, to je jen přezapojit pár drátů.

Re: Sw pro ovládání kolejiště

PříspěvekNapsal: stř 03 lis, 2021 8:54 pm
od HWSlot
Myšpulín píše:
chphoto píše:... že budu stavět z flexi a izolované úseky mám všude a mám jich tam hodně, na nádraží jsou vždy 2 na jedné staniční koleji a jediné co není izolované jsou výhybky a pár nepodstatných spojovaček mezi výhybkami ...

Sice to do toho vlákna nepatří, za což se omlouvám, .................... Děkuji a ještě jedna omluva.

Omluva evidentně není nic platná, páč se ti to vlákno evidentně povedlo zasvinit a posunout úplně jinam. :-(

Re: Sw pro ovládání kolejiště

PříspěvekNapsal: stř 03 lis, 2021 9:00 pm
od chphoto
HWSlot píše:
Myšpulín píše:
chphoto píše:... že budu stavět z flexi a izolované úseky mám všude a mám jich tam hodně, na nádraží jsou vždy 2 na jedné staniční koleji a jediné co není izolované jsou výhybky a pár nepodstatných spojovaček mezi výhybkami ...

Sice to do toho vlákna nepatří, za což se omlouvám, .................... Děkuji a ještě jedna omluva.

Omluva evidentně není nic platná, páč se ti to vlákno evidentně povedlo zasvinit a posunout úplně jinam. :-(


Mohl bych poprosit admina, aby tuhle část přesunul ke mě do vlákna o mém kolejišti, aby se to nesvinilo v SW, když se to skoro týká HW. Děkuji. (viewtopic.php?f=1&t=13533)