RailCo a brzdná dráha

Software pro železniční modelářství, simulátory, ovládání, plánování....

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

RailCo a brzdná dráha

Příspěvekod RobH0 » sob 08 pro, 2007 6:52 pm

Zdravím, používám RailCo a mám problém s nastavením brzdné dráhy.

Potřebuji aby ve stanici a vlastně kdekoliv jinde na trati zastavila lokomotiva skoro přesně. Jenže problém je v tom že každá loko ( teď se trápím se dvěma ) jezdí jinou "modelovou " rychlostí než jakou ukazuje RailCo. Potom nastává ten problém, že rampy v blocích na zastavování sedí pouze k jednomu z modelů. Nevíte někdo jak je možné "normálně" donutit loko aby když nastavím 50km/h aby oba dva modely jeli stejnou rychlostí ? Pak si myslím, že bude problém vyřešen, oba dva dekodéry mám nastaveny tak jak byly dodány z fabriky ( ZIMO a ESU ).
Uživatelský avatar
RobH0
 
Příspěvky: 16
Registrován: sob 08 pro, 2007 6:43 pm
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod orkan » ned 09 pro, 2007 6:40 pm

Zdravím,
co automatické nastavení Speed Profilu v RailCo pro každou lokomotivu?

Experimentoval jsme před časem s Demo verzi. Plnou verzi nemám.

Přiznám se, že jsem s tím také zápasil a automatické nastavení profilu mi nepomohlo. Přičítal jsme to tehdy tomu, že trať vedoucí přes několik bloků byla se stoupáním a v oblouku.
Nakonec jsem zvolil ruční nastavení tří rychlostních stupňů ve zjednodušeném Seed Profilu. Takto se mi podařilo lokomotivy sjednotit při zastavení na přesnost cca. 3-5 cm. Což se mi zdalo jakž takž přijatelné.

K dalším experimentům jsem se zatím nedostal.
orkan
 
Příspěvky: 40
Registrován: pát 18 kvě, 2007 4:34 pm
Bydliště: Praha 5

Příspěvekod RobH0 » úte 11 pro, 2007 5:25 pm

Jo , na tohle jsem už také přišel, studuji teď tuto sekci v manuálu.....
Jde mi teď o to jak dlouhou postavit kolej v nádraží. podle těch možností musím upravit plán ( každej milimetr dobrej ) a tak jsem se k tomu ještě nedostal, vrtalo mi to hlavou a přišel jsem že každou lokomotivu musím nastavit zvlášť a funguje mi to.
Uživatelský avatar
RobH0
 
Příspěvky: 16
Registrován: sob 08 pro, 2007 6:43 pm
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod radi » stř 12 pro, 2007 5:09 pm

Zdravím.Tak problém automatického zastavování jsem taky řešil. Bylo to několik dlouhých nocí :-)
Dekodéry v loko. jsem všechny nastavil na stejné hodnoty max.zrychlení,zpomalení a setrvačnosti.Pak jsem v speed profilu v RailCo nastavil "jemný tuning" pro každou mašinu. No a teď už mi všechny mašiny zastavují +- 2cm stejně. Co s týká délky úseků tak doporučuji udělat tento pokus: Rozjeď nejrychlejší mašinu na max,pak vypni napájení a změř jakou vzdálenost setrvačností ujede,přidej 10 cm jako rezervu a máš nejkratší úsek:-) Já mám nejkratší úsek 80 cm.
radi
 
Příspěvky: 9
Registrován: stř 12 pro, 2007 4:56 pm

hmmm, ....

Příspěvekod kvasha » pát 21 pro, 2007 2:54 pm

tak zkusím vše, co jsem si tady přečetl. Zatím tomu moc nerozumím?! Já jsem dost času strávil na nastavení "čísla" u hodnot "ramp" v každém úseku. Nikde jsem se nedočetl (orig.manuál), jaké jednotky ta čísla mají a co vyjadřují?! Hovoří se o vzdálenosti, ale ať jsem měřil, jak jsem měřil, nenaměřil?! Zkoušel jsem i hodnotu "0", jako "default braking distance". Výsledek se nedostavil :-(

Jdu experimentovat.
kvasha
 
Příspěvky: 551
Registrován: pon 05 bře, 2007 2:16 pm
Bydliště: KLADNO, Ústí n.L.

to Radi:

Příspěvekod kvasha » pát 21 pro, 2007 2:58 pm

to Radi: tak tomu taky nerozumím?! Když rozjedu mašinu a vypnu napájení, tak mi zastaví téměř "na fleku". Přičtu 10 cm a mám centimetrů 15 ?! Jak si se dostal na 80?!

radi píše:Zdravím.Tak problém automatického zastavování jsem taky řešil. Bylo to několik dlouhých nocí :-)
Dekodéry v loko. jsem všechny nastavil na stejné hodnoty max.zrychlení,zpomalení a setrvačnosti.Pak jsem v speed profilu v RailCo nastavil "jemný tuning" pro každou mašinu. No a teď už mi všechny mašiny zastavují +- 2cm stejně. Co s týká délky úseků tak doporučuji udělat tento pokus: Rozjeď nejrychlejší mašinu na max,pak vypni napájení a změř jakou vzdálenost setrvačností ujede,přidej 10 cm jako rezervu a máš nejkratší úsek:-) Já mám nejkratší úsek 80 cm.
kvasha
 
Příspěvky: 551
Registrován: pon 05 bře, 2007 2:16 pm
Bydliště: KLADNO, Ústí n.L.

Příspěvekod radi » ned 23 pro, 2007 6:39 pm

kvasha: No jasně,napřed musíš nastavit v dekodéru mašiny "zpomalení"-CV 4 . Já mám nastavenou hodnotu 1. Pak Ti mašina nezastaví hned na fleku,ale ještě chvíli pojede.Tak jsem došel k těm 80 cm.
Ramp znamená vzdálenost od začátku úseku ( jak sw detekuje obsazení vjíždějícím mašinou) po čelo nebo střed nebo konec vlaku( podle toho co nastavíš- přednastavené je čelo) kde vlak zastaví. Takže když zadáš ramp např 500 ( je to v mm)a zaškrkneš červenou vlaječku, tak by Ti měla mašina čelem zastavi právě těch 500 mm od začátku úseku. Je tu ale ten zádrhel,že když jede mašina na max. rychlost a má nastavený zpomalení větší než 0 tak může ujet setrvačností více než máš definovanou délku ramp.Proto jsem psal,že min.délka úseku by měla být cca 80 cm. Samozřejmě to jde ošetřit tím,že předchozí úsek nadefinuješ jako brzdí,pak je nastavení ramp trochu jiné. Radim
radi
 
Příspěvky: 9
Registrován: stř 12 pro, 2007 4:56 pm

Příspěvekod kvasha » ned 23 pro, 2007 8:28 pm

radi píše:kvasha: No jasně,napřed musíš nastavit v dekodéru mašiny "zpomalení"-CV 4 . Já mám nastavenou hodnotu 1. Pak Ti mašina nezastaví hned na fleku,ale ještě chvíli pojede.Tak jsem došel k těm 80 cm.


Jo tak to je mi jasný, platí to i v případě kdy potřebuješ nouzově BREAKnout kolejiště, nebo to platí jen v případě, kdy jde do kolejí proud?! předpokládám, že B je správně

radi píše:Ramp znamená vzdálenost od začátku úseku ( jak sw detekuje obsazení vjíždějícím mašinou) po čelo nebo střed nebo konec vlaku( podle toho co nastavíš- přednastavené je čelo) kde vlak zastaví. Takže když zadáš ramp např 500 ( je to v mm)a zaškrkneš červenou vlaječku, tak by Ti měla mašina čelem zastavi právě těch 500 mm od začátku úseku. Je tu ale ten zádrhel,že když jede mašina na max. rychlost a má nastavený zpomalení větší než 0 tak může ujet setrvačností více než máš definovanou délku ramp.Proto jsem psal,že min.délka úseku by měla být cca 80 cm. Samozřejmě to jde ošetřit tím,že předchozí úsek nadefinuješ jako brzdí,pak je nastavení ramp trochu jiné. Radim


No on bude zádrhel ještě i jinde. Sice v tom, že mám-li délku lokomotivy 25 cm a mám-li jen jednu hnanou nápravu (která vytváří odpor a tedy aktivuje obsazení koleje, např. LB101) a lokomotiva "couvá", pak nastavení ramp neplatí, je nutné přičíst vzdálenost čelo vs. náprava, která vytváří odpor?! To se mi zatím taky vyřešit nepodařilo :-(

Přes tohle všechno se mi nechce přistoupit na magnetické kontakty ...
kvasha
 
Příspěvky: 551
Registrován: pon 05 bře, 2007 2:16 pm
Bydliště: KLADNO, Ústí n.L.

Příspěvekod radi » ned 23 pro, 2007 11:28 pm

kvasha:B je správně,když dáš generální stop, tak se všechno zastaví na fleku. Jo je to tak, ramp se spustí šlápnutím do úseku,takže pokud Ti mašina nesbírá proud oběma podvozky,pak musíš počítat pro zastavení(ramp) o délku mašiny méně. Ale jen v tomto směru, v opačném už ne. Takže to chce jezdit s pořád stejně otočenou mašinou :-)
Radim
radi
 
Příspěvky: 9
Registrován: stř 12 pro, 2007 4:56 pm

Příspěvekod Jan Svatoň » pát 29 úno, 2008 12:08 am

Ahoj všem,
jestli mi někdo poradí nastavení brzdění a zastavení v bloku. Jaké jsou vzdálenosti, od začátktu, kdy začně brzdit, jak nastavit virtuální kontakty.
Už 3. den pořád zkouším a neumím si představit třeba 5 lokomotiv.
Díky a zdravím Honza S.
Jan Svatoň
 
Příspěvky: 76
Registrován: úte 29 led, 2008 12:47 am
Bydliště: Lanškroun

Příspěvekod jares » pon 22 bře, 2010 12:16 pm

Já řeším podobný problém. Jednak při automatickém nastavení rychlostního profilu se mi stává, že mi lokomotiva nezastaví v cílovém bloku a projede ho. Potom když nastavuji brzdnou kompenzaci, tak při opakovaném vjezdu do téhož bloku tou samou rychlostí na téže rampě zastaví s rozptylem 20 cm. Mám podezření na nějakou mechanickou závadu v lokomotivě, jinak si to neumím vysvětlit.
Ale chci se hlavně zeptat, které registry (CV) je třeba nastavit před zahájením měření rychlostního profilu, a případně na jaké hodnoty. CV 5 je maximální rychlost, CV 6 střední rychlost, jaké další? Chtěl bych, aby na 28 stupeň to jelo maximální rychlostí, logické by bylo, aby to na 14 stupeň byla poloviční rychlost, ale při nastavení stejných hodnot do CV 5 a CV 6 to neodpovídá.
jares
 
Příspěvky: 110
Registrován: pát 23 bře, 2007 9:58 am
Bydliště: Praha

Příspěvekod Houmr » úte 23 bře, 2010 6:23 am

"HO" - DCC - III - IV
Uživatelský avatar
Houmr
 
Příspěvky: 1324
Registrován: sob 07 říj, 2006 5:44 pm
Bydliště: Bukovice

Příspěvekod jares » stř 24 bře, 2010 6:58 am

Díky, prostudoval jsem i vyzkoušel. Mám několik otázek:
1) Je opravdu nutné v blocích, kde kalibruji lokomotivu, odstranit všechny stop a brake indikátory i ve verzi 7? Nejsem si vědom, že by Freiwald toto v manuálu uváděl. Ale neměl jsem čas ho včera studovat detailně.
2) Opravdu nevadí, když lokomotiva přejede krajní blok? Mně se to stalo, najednou prostě nezastavila, projela, kroužila po kolejišti, ale tím se asi měření znehodnotí, ne?
3) Při použití páté varianty (n měření na obsazovacích detektorech) mi to pouze měří rychlosti, test brždění na konci měření to ale neprovede. Musí se někde něco zapnout? Freiwald uvádí nastavení brake compensation jako samostané měření. Zase, mám verzi 7 Silver, jak to bylo v 5.8, si už přesně nepamatuji.
Jako zásadní slabinu u mne považuji, že jsem doposud ignoroval nastavení dekodéru, neexistuje nějaký podobný manuál i k tomu? Například jak nastavit typ motoru a podobně? Mám třeba hektora, který na prvních několik stupňů nereaguje a pak se rozjede jako když vystřelí.
jares
 
Příspěvky: 110
Registrován: pát 23 bře, 2007 9:58 am
Bydliště: Praha

Příspěvekod Houmr » stř 24 bře, 2010 9:19 am

Nejzásadnější věc je právě nastavení dekodéru před samotnou kalibrací. To znamená CV5 maximální rychlost a CV6 střední rychlost, CV3,4 není až tak pro kalibraci důležité, stačí aby to vyhovovalo spíše tobě, to znamená přiměřená délka rozjezdu i brždění. Max. rychlost by ti měla odpovídat se skutečností, nejlépe měřit na jeden metr, viz tabulka http://trainmania.info/ruzne/tabulka_rychlosti.pdf
Nastavit dekodér v ostatních CV je dobré udělat tak, aby ti mašinka jezdila plynule, to ale většina nových mašinek splňuje a postačí tovární nastavení dekodéru. Nebo použít vlastní křivku rychlosti CV67 - CV94.
1- já tam nechal break i stop a na měření to vliv nemělo
2- nejlepší je vypnout regulaci (zrychlení, zpomalení), pak mašinka zastavuje skoro okamžitě a blok ti nepřejede, pokud je blok moc krátký, tak já použil i zarážky před koncem bloku
3- já bych řekl že ne, i když já mám 5.8
"HO" - DCC - III - IV
Uživatelský avatar
Houmr
 
Příspěvky: 1324
Registrován: sob 07 říj, 2006 5:44 pm
Bydliště: Bukovice

Příspěvekod jares » stř 24 bře, 2010 1:12 pm

A má na nastavení rychlostního profilu vliv třeba i změna typu motoru? Mám na mysli příslušné bity CV 50. Hledám nějaké optimální nastavení pro staré BTTB modely, ale pořád se nedaří. Co hodnota CV2 - minimální napětí? Jaký to má význam, když v kolejích je pořád konstantní napětí 16V střídavých?
jares
 
Příspěvky: 110
Registrován: pát 23 bře, 2007 9:58 am
Bydliště: Praha

Další

Zpět na Software

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků