JJO díky za konstruktivní názor
Tunelový portál bude určitě potřeba dodělat,to je bez debat.Je to "polotovar" od MŽ a barevně to fakt svítí.Chtěl bych odzkoušet olejovou barvu.Takže asi "kaselská hněď" , nebo "umbra pálená" Spáry bílou barvou...tohle si sice zatím moc neumím představit,ale uvidíme,jak to dopadne.
Celkově bych to ještě rád barevně doladil vč. trávy.Naposled jsem trávu napouštěl "kaselskou hnědí" "sienou přírodní" a "neapolská žluť". S tímto bych si rád ještě pohrál.Zákoutí s velkou vlhkostí víc zelenožlutá.S patinováním a barevným dolaďováním se dá experimentovat dle libosti.
Co se týče kolejí a celého kolejového svršku.Do této doby jsem používal pouze a jen betonové pražce Tillig.Ty jsem následně patinoval pomocí pigmentů "rez a prach",celý jsem to pak jemně šplíchl matným lakem.
http://tauvec.rajce.idnes.cz/Patina_koleji#P5090039.JPGNásledovalo nalepení podloží na podložku a až potom jsem protahoval pruty.Nikdy nepoužívám brunýrované.Boky prutů vč.patek natírám jemně "rzí agama" potom velmi jemně pigment "rez tmavá"..Nelíbí se mi když je ta rez moc zářivá..světlá..Co jsem měl možnost vypozorovat,tak světle rezavé kolejnice jsou pouze po dešti a to jen max pár hodin,než voda oschne.To se týká i kanálových vpustí.Štěrk pak napouštím "umbrou pálenou"
Nyní experimentuji s dřevěnými pražci.A to je trochu problém.Nevím,dnes už moc tratí na dřevě není,tak není s čím porovnávat,ale nevzpomínám si že by byly pražce černý jak bota.Spíš bych to viděl do hněda až světle hněda, s tím,že vrchní strana byla špinavá od oleje a nafty.Metoda suchého štětce za použití bílé barvy,tomu sice pomůže,ale pražce sou pak šedivý a vypadají jako plesnivý.Prostě nemůžu si pomoct,ale udělat věrohodný dřevěný pražec je kumšt.Pokud máte někdo nějaké triky sem s nimi.