Stránka 1 z 1
Dost bylo dřiny!

Napsal:
ned 07 srp, 2011 7:24 pm
od Mašinka
Jako každý, kdo stavěl barák, natož pak tovární halu, mám toho tahání materiálu dost,takže jsem si odskočil k odpočinkové činnosti.Je to sice z trochu jiného ranku, ale snad mne omlouvá to, že jsem také pár let s autobusem jezdil.To, co by mělo vzniknout z modelu GAZ O3-30 v "Nulce", je poštovní autobus ze třicátých let minulého století.Takže jsem vyřízl schody z pravé strany a přemístil je vlevo, opačnou proceduru prodělá volant a sedačka řidiče.Sedačky dostanou koženou barvu, přibyde schrána na poštu u první levé sedačky, kde byla štěrbina na dopisy,na střechu přibude nosič zavazadel.Ukazatel směru a rezerva na zadní část by měly vzhled doplnit.Modrá karoserie s černými blatníky, oranžovým pruhem pod okny a bílou okenní částí a střechou by po dolepení obtisku se znaky pošty (zatím nemám) mohla na kolejišti vypadat dobře, ne?

Zdraví
Mašinka
Re: Dost bylo dřiny!

Napsal:
pon 08 srp, 2011 5:22 am
od Petr Zatrepalek
Mašinka píše:Jako každý, kdo stavěl barák, natož pak tovární halu, mám toho tahání materiálu dost,takže jsem si odskočil k odpočinkové činnosti.Je to sice z trochu jiného ranku, ale snad mne omlouvá to, že jsem také pár let s autobusem jezdil.To, co by mělo vzniknout z modelu GAZ O3-30 v "Nulce", je poštovní autobus ze třicátých let minulého století.Takže jsem vyřízl schody z pravé strany a přemístil je vlevo, opačnou proceduru prodělá volant a sedačka řidiče.Sedačky dostanou koženou barvu, přibyde schrána na poštu u první levé sedačky, kde byla štěrbina na dopisy,na střechu přibude nosič zavazadel.Ukazatel směru a rezerva na zadní část by měly vzhled doplnit.Modrá karoserie s černými blatníky, oranžovým pruhem pod okny a bílou okenní částí a střechou by po dolepení obtisku se znaky pošty (zatím nemám) mohla na kolejišti vypadat dobře, ne?

Zdraví
Mašinka
No pokud to bude sovětská pošta tak určitě

Gaz je de facto zkopčená fordka, ale co vím tak u čs pošty jezdily jen český autáky (30. tá léta)
Re: Dost bylo dřiny!

Napsal:
pon 08 srp, 2011 5:58 am
od Mašinka
Má pravdu ten chlapec! Ale po studiu publikací o autobusech a vlastního archivu jsem došel k názoru, že podobnost Fordu AA který Rusové vyráběli v "licenci" podobně jak to dnes dělají Číňané, s ostatními vozidly z tehdejší doby je flagrantní.Třeba WALTER PN a mnohé jiné.Konečně, chci jej jako doplněk a nechci stavět celé vozidlo zgruntu.Modelařina je kompromis a tak k tomu přistupuji.Doufám, že až bude stát na kolejišti, tak to nikomu divné nepřijde!
Zdraví
Mašinka
Re: Dost bylo dřiny!

Napsal:
čtv 11 srp, 2011 11:20 am
od Mašinka
Po nastříkání a složení dohromady (ne konečné montáži, ta má ještě dost času!) vypadá autobus následovně.

Po srovnání s obrázky starých autobusů nevypadá nejhůř.
Zdraví
Mašinka
Re: Dost bylo dřiny!

Napsal:
čtv 11 srp, 2011 4:37 pm
od miroslav lengyel
Co k tomu říct,GOLDEN CZECH HANDE.

Re: Dost bylo dřiny!

Napsal:
čtv 11 srp, 2011 6:37 pm
od Mašinka
Ač mám s azbuky své (neblahé) zkušenosti, musím zde napsat, že pokud se týče toho základu, tedy autobusu "An Sich" (sama o sobě), primární zlaté ruce jsou ty ruské.Všechno je dobře konstrukčně promyšleno a velmi pečlivě vyrobeno.Vím co říkám, jsem vyučený nástrojař.Ty formy musí být pohádka!
Vše na pravou míru uvádějící
Mašinka
Re: Dost bylo dřiny!

Napsal:
ned 11 zář, 2011 6:32 pm
od StaraPakna
Petr Zatrepalek píše:No pokud to bude sovětská pošta tak určitě

Gaz je de facto zkopčená fordka, ale co vím tak u čs pošty jezdily jen český autáky (30. tá léta)
Rád bych upozornil že "kopírování" v případě GAZ AA NEEXISTOVALO, Firma Ford hned po revoluci začenichala bussines a prodla (OPRAVDU PRODALA!!!) kompletní linky do NOVÉ továrny GAz u Moskvy. Z počátklu dokonce pomáhala s výrobou Inženýři a technici. To že jim pak udělali čáru přez rozpočet, neudělali upgrade a ty auta se tam dělala až do druhé války beze změn je historie psaná srpem a kladivem. Pak nastoupily repatriační vzory vozů. OPEL, BMW, Horch resp už AUTOUnion (AUDI). Tolik k historii GAZů prostě tahle fabrika je můj kůň a ta špína na ní vrhaná mi vadí

Jo dnešní China to je jiná

Srry za OFFTopic Dědo Mašinko.
Kde se dá koupit ten model?? Moc by se mi líbil

Děkuji P.
Re: Dost bylo dřiny!

Napsal:
ned 11 zář, 2011 7:58 pm
od Mašinka
V principu je to tak napůl, což ostatně potvrzují slova nás obou.Pravdou je, že v převodovce GAZu byl vyvrtán a zaslepen otvor přesně tak, jako u Forda, kde to byl následek chyby při výrobě, což na licenční výrobu vrhá poněkud jiné světlo.Výroba byla ale zahájena nikoliv po revoluci, ale na přelomu dvacátých a třicátých let, kdy se vzájemné vztahy poněkud stabilizovaly.Co se týká reparací, tak zde byla do CCCP převezena celá továrna Opel, takže první typy Moskvičů byly Opel Adam a Olympia.O výrobě BMW a Horchu v Rusku nevím nic, v NDR byl BMW 326 a 327 vyráběn v původním závodě v Eisenachu pod značkou EMW (Eisenacher Motoren Werke), Horchy pak modifikovány a dál vyráběny ve Zwickau.Stejně tak IFA byla k nerozeznání od DKW, ale to je dlouhá historie.Model sám je koupen ve FOX Toys v pasáži Černá růže v Praze za 450 Kč.Plánuji ještě úpravu na ČSD a fiktivní dopravní podnik, t.j. v šedozeleném a červeném provedení.
Zdraví
Mašinka
P.S. Továrna GAZ stála (a stojí) v Gorkém, nynějším Nižním Novgorodu, 418 km VVS od Moskvy.Jako řidič kamionu jsem tuto továrnu navštívil při přepravě náhradních dílů na Volhy.