Stránka 1 z 1

Dost bylo dřiny!

PříspěvekNapsal: ned 07 srp, 2011 7:24 pm
od Mašinka
Jako každý, kdo stavěl barák, natož pak tovární halu, mám toho tahání materiálu dost,takže jsem si odskočil k odpočinkové činnosti.Je to sice z trochu jiného ranku, ale snad mne omlouvá to, že jsem také pár let s autobusem jezdil.To, co by mělo vzniknout z modelu GAZ O3-30 v "Nulce", je poštovní autobus ze třicátých let minulého století.Takže jsem vyřízl schody z pravé strany a přemístil je vlevo, opačnou proceduru prodělá volant a sedačka řidiče.Sedačky dostanou koženou barvu, přibyde schrána na poštu u první levé sedačky, kde byla štěrbina na dopisy,na střechu přibude nosič zavazadel.Ukazatel směru a rezerva na zadní část by měly vzhled doplnit.Modrá karoserie s černými blatníky, oranžovým pruhem pod okny a bílou okenní částí a střechou by po dolepení obtisku se znaky pošty (zatím nemám) mohla na kolejišti vypadat dobře, ne?
Obrázek
Zdraví
Mašinka

Re: Dost bylo dřiny!

PříspěvekNapsal: pon 08 srp, 2011 5:22 am
od Petr Zatrepalek
Mašinka píše:Jako každý, kdo stavěl barák, natož pak tovární halu, mám toho tahání materiálu dost,takže jsem si odskočil k odpočinkové činnosti.Je to sice z trochu jiného ranku, ale snad mne omlouvá to, že jsem také pár let s autobusem jezdil.To, co by mělo vzniknout z modelu GAZ O3-30 v "Nulce", je poštovní autobus ze třicátých let minulého století.Takže jsem vyřízl schody z pravé strany a přemístil je vlevo, opačnou proceduru prodělá volant a sedačka řidiče.Sedačky dostanou koženou barvu, přibyde schrána na poštu u první levé sedačky, kde byla štěrbina na dopisy,na střechu přibude nosič zavazadel.Ukazatel směru a rezerva na zadní část by měly vzhled doplnit.Modrá karoserie s černými blatníky, oranžovým pruhem pod okny a bílou okenní částí a střechou by po dolepení obtisku se znaky pošty (zatím nemám) mohla na kolejišti vypadat dobře, ne?
Obrázek
Zdraví
Mašinka


No pokud to bude sovětská pošta tak určitě :D Gaz je de facto zkopčená fordka, ale co vím tak u čs pošty jezdily jen český autáky (30. tá léta)

Re: Dost bylo dřiny!

PříspěvekNapsal: pon 08 srp, 2011 5:58 am
od Mašinka
Má pravdu ten chlapec! Ale po studiu publikací o autobusech a vlastního archivu jsem došel k názoru, že podobnost Fordu AA který Rusové vyráběli v "licenci" podobně jak to dnes dělají Číňané, s ostatními vozidly z tehdejší doby je flagrantní.Třeba WALTER PN a mnohé jiné.Konečně, chci jej jako doplněk a nechci stavět celé vozidlo zgruntu.Modelařina je kompromis a tak k tomu přistupuji.Doufám, že až bude stát na kolejišti, tak to nikomu divné nepřijde!
Zdraví
Mašinka

Re: Dost bylo dřiny!

PříspěvekNapsal: čtv 11 srp, 2011 11:20 am
od Mašinka
Po nastříkání a složení dohromady (ne konečné montáži, ta má ještě dost času!) vypadá autobus následovně.
Obrázek
Po srovnání s obrázky starých autobusů nevypadá nejhůř.
Zdraví
Mašinka

Re: Dost bylo dřiny!

PříspěvekNapsal: čtv 11 srp, 2011 4:37 pm
od miroslav lengyel
Co k tomu říct,GOLDEN CZECH HANDE. :mrgreen:

Re: Dost bylo dřiny!

PříspěvekNapsal: čtv 11 srp, 2011 6:37 pm
od Mašinka
Ač mám s azbuky své (neblahé) zkušenosti, musím zde napsat, že pokud se týče toho základu, tedy autobusu "An Sich" (sama o sobě), primární zlaté ruce jsou ty ruské.Všechno je dobře konstrukčně promyšleno a velmi pečlivě vyrobeno.Vím co říkám, jsem vyučený nástrojař.Ty formy musí být pohádka!
Vše na pravou míru uvádějící
Mašinka

Re: Dost bylo dřiny!

PříspěvekNapsal: ned 11 zář, 2011 6:32 pm
od StaraPakna
Petr Zatrepalek píše:No pokud to bude sovětská pošta tak určitě :D Gaz je de facto zkopčená fordka, ale co vím tak u čs pošty jezdily jen český autáky (30. tá léta)


Rád bych upozornil že "kopírování" v případě GAZ AA NEEXISTOVALO, Firma Ford hned po revoluci začenichala bussines a prodla (OPRAVDU PRODALA!!!) kompletní linky do NOVÉ továrny GAz u Moskvy. Z počátklu dokonce pomáhala s výrobou Inženýři a technici. To že jim pak udělali čáru přez rozpočet, neudělali upgrade a ty auta se tam dělala až do druhé války beze změn je historie psaná srpem a kladivem. Pak nastoupily repatriační vzory vozů. OPEL, BMW, Horch resp už AUTOUnion (AUDI). Tolik k historii GAZů prostě tahle fabrika je můj kůň a ta špína na ní vrhaná mi vadí :) Jo dnešní China to je jiná :)

Srry za OFFTopic Dědo Mašinko.
Kde se dá koupit ten model?? Moc by se mi líbil :) Děkuji P.

Re: Dost bylo dřiny!

PříspěvekNapsal: ned 11 zář, 2011 7:58 pm
od Mašinka
V principu je to tak napůl, což ostatně potvrzují slova nás obou.Pravdou je, že v převodovce GAZu byl vyvrtán a zaslepen otvor přesně tak, jako u Forda, kde to byl následek chyby při výrobě, což na licenční výrobu vrhá poněkud jiné světlo.Výroba byla ale zahájena nikoliv po revoluci, ale na přelomu dvacátých a třicátých let, kdy se vzájemné vztahy poněkud stabilizovaly.Co se týká reparací, tak zde byla do CCCP převezena celá továrna Opel, takže první typy Moskvičů byly Opel Adam a Olympia.O výrobě BMW a Horchu v Rusku nevím nic, v NDR byl BMW 326 a 327 vyráběn v původním závodě v Eisenachu pod značkou EMW (Eisenacher Motoren Werke), Horchy pak modifikovány a dál vyráběny ve Zwickau.Stejně tak IFA byla k nerozeznání od DKW, ale to je dlouhá historie.Model sám je koupen ve FOX Toys v pasáži Černá růže v Praze za 450 Kč.Plánuji ještě úpravu na ČSD a fiktivní dopravní podnik, t.j. v šedozeleném a červeném provedení.
Zdraví
Mašinka
P.S. Továrna GAZ stála (a stojí) v Gorkém, nynějším Nižním Novgorodu, 418 km VVS od Moskvy.Jako řidič kamionu jsem tuto továrnu navštívil při přepravě náhradních dílů na Volhy.