Nerad bych zaplevelil zdejší forum svými fotkami, ale při čtení některých příspěvků jsem zjistil, že mnozí stavitelé nemají ujasněnu otázku upevnění budov na kolejišti.Těm je určen tato malá ukázka.Samozřejmě si nečiním nárok na to, že moje řešení je nejlepší! Mně se však osvědčilo, pokud má někdo lepší, ať se pochlubí.Každá nová zkušenost je vítaná, nemluvě o tom, že pokud se člověk soustředí na jedno řešení, bývá slepý k jiným možnostem.Takže, moje budovy kromě skladiště, jsou jen skelety, opatřené na dolní straně lištami z tvrdého dřeva, v nichž jsou zalepeny šrouby.Po nasazení na kolejiště se ze spodní strany natočí křídlaté matky a hotovo.Budova se světlíky je opřena navíc o lištu nalepenou na pozadí.Zároveň se o její střechu opírá konstrukce velké budovy, která své upínací prvky teprve dostane.Ta má zároveň pro lepší přístup vyjímatelné podlaží, tak aby při konečné montáži umožnilo vlepení oken a případně mohlo nést vnitřní zařízení.Zároveň bude zády upevněna k pozadí tak, aby celá sestava tvořila skříňový nosník.Budova skladu díky tomu, že je na rampě, tvoří výjimku a je postavena jako celek s podlahou, pouze střecha je snímatelná.Způsob upevnění ke kolejišti je identický s ostatními stavbami.Díky tomu je možné při sejmutých budovách téměř neomezeně tvořit (pokud to lze u továrního dvora tak říci) krajinu.Navíc, plánované vrchní vedení tak bude snadněji montovatelné.Doufám, že můj výklad alespoň některým z vás bude užitečný a fotografie dostatečně názorné.
Zdraví Děda Mašinka