Stránka 1 z 2

Moja prvá úprava rosničky

PříspěvekNapsal: pon 11 dub, 2011 1:58 pm
od josooo
Zdravím

Prinášam Vám fotky z mojej prvej prestavby loko T334. Je prerobená zo štartsetovej verzie od tilliga. Doplnené leptané detaily a obtisky od fy. Hekttor a fy. Detail. Vymenené nárazníky za široké. Nové spriahla s kyvnou šachtou od peho. Rosnička je prestriekaná do farieb ČSD. Akurát to číslo mi tam nesedí. Asi pojde vymeniť. Rosnička je digitalizovaná dekoderom od Kuehn, osvetlená smd-ledkami. Tri v predu, dve v zadu. Prepínajú sa v smere jazdy. Snažil som sa aj o patinu. Fotky sú docela kvalitné, takže vidieť dosť neprestností. Posúdte , pokritizujte:

http://josooo.rajce.idnes.cz/Prestavba_ ... icka01.jpg

Re: Moja prvá úprava rosničky

PříspěvekNapsal: pon 18 črc, 2011 7:33 pm
od Jeňa Sova
Patina a lesklý lak? To mi nejde moc dohromady... teda na kapotě ze shora se to blýská jak z fabriky a boky jsou špinavé - ono to ve skutečnosti bývá spíše naopak. Teda nevím, jak Rosničky, ale u dnešních mašin to tak je. Pokud banda "bláznů" nelozí po střeše a neleští! Je pěkné, že je u modelu docela myšleno na detaily, např. pootevřené okno. Akorát ty madla bych asi natřel třeba bílou barvou - beztak se už trochu oloupaly. To číslo se mi zdá dobré, akorát řekl bych, že asi byly umístěny stejně na obou stranách budky. Nevím, je možné, že i takto - nestudoval jsem to. To osvětlení asi nebyla žádná sranda, co? Jinak, já taky dělám na Rosničce tímto způsobem, trošku si s ní hraju - už asi rok a ještě není osazený jediný detail. Není to tím, že bych byl tak důkladný, ale že nemám čas :D Až bude, tak mi ji můžeš taky zkritizovat ;)

Re: Moja prvá úprava rosničky

PříspěvekNapsal: úte 19 črc, 2011 12:24 pm
od josooo
suvis píše:Patina a lesklý lak? To mi nejde moc dohromady... teda na kapotě ze shora se to blýská jak z fabriky a boky jsou špinavé - ono to ve skutečnosti bývá spíše naopak. Teda nevím, jak Rosničky, ale u dnešních mašin to tak je. Pokud banda "bláznů" nelozí po střeše a neleští! Je pěkné, že je u modelu docela myšleno na detaily, např. pootevřené okno. Akorát ty madla bych asi natřel třeba bílou barvou - beztak se už trochu oloupaly. To číslo se mi zdá dobré, akorát řekl bych, že asi byly umístěny stejně na obou stranách budky. Nevím, je možné, že i takto - nestudoval jsem to. To osvětlení asi nebyla žádná sranda, co? Jinak, já taky dělám na Rosničce tímto způsobem, trošku si s ní hraju - už asi rok a ještě není osazený jediný detail. Není to tím, že bych byl tak důkladný, ale že nemám čas :D Až bude, tak mi ji můžeš taky zkritizovat ;)


ahoj

Díky za tvoj názor. Po takom dlhom čase, čo som uverejnil tento príspevok sa konečne niekto ozval. Takže beriem aj kritiku. Na rosnu nebol použitý žiadny lesklý lak. Akurát farby boli lesklé. Ked sa mi podarí zohnať matný lak v spreji, tak to celé prestrieknem a doladím ešte patinu. Tie biele madla by vypadali fakt asi lepšie. Čísla som už vymenil. Samizdá 710-tko boli označené posledne rosny čo sa vyrabali a táto má byť ČSD. Takže dostala číslo T443 001. Osvetlenie bola fakt pekńa pakárna. Ešte by to chcelo zaliať svetlomety clearfxom alebo ako sa to volá.

Re: Moja prvá úprava rosničky

PříspěvekNapsal: úte 19 črc, 2011 1:34 pm
od Jeňa Sova
My na dráze říkáme nátěru lokomotivy lak , nemyslel jsem lak jako lak ;) A ty čísla jsem nepochopil, že jsi myslel staré/nové označení. Docela by mě zajímalo, jak jsi to osvětlení řešil, jestli to není tajemství. Stříkané je to sprejem? A ty proužky taky? Nechtěl jsem se na to ptát poprvé, ale myslel jsem si to... Na tu kapotu si kup třeba nějaký patinátor od Agamy - jsou docela levné a docela dobřeto vypadá - viz moje Tatra na rajčeti. Teda aspoň mě se to líb´ :D

Re: Moja prvá úprava rosničky

PříspěvekNapsal: úte 19 črc, 2011 2:57 pm
od josooo
suvis píše:My na dráze říkáme nátěru lokomotivy lak , nemyslel jsem lak jako lak ;) A ty čísla jsem nepochopil, že jsi myslel staré/nové označení. Docela by mě zajímalo, jak jsi to osvětlení řešil, jestli to není tajemství. Stříkané je to sprejem? A ty proužky taky? Nechtěl jsem se na to ptát poprvé, ale myslel jsem si to... Na tu kapotu si kup třeba nějaký patinátor od Agamy - jsou docela levné a docela dobřeto vypadá - viz moje Tatra na rajčeti. Teda aspoň mě se to líb´ :D


K tym číslam. Ja som myslel , že 710-tkou boli označované rosničky ktoré sa vyrábali ako posledné. Teda ČD. A ja som chcel prerobiť moju rosnu na ČSD. Teda som aj vymenil čisla. Na fotkách su ešte 710-tkove čisla. Alebo aky bol rozdiel medzi označením 710 a 334? Na naster som použil pištol od revellu. (taká ta najlacnejšia) boli pouzite akrylové farby od gunze. Pruhy su už len doštetcované. Svetlá som riešie smd-čkamy na malý plošny spoj s predradeným odporom. Musel som orezať závažia aby sa tam všetko vošlo. Dekóder je nad motorom v kabíne.

Re: Moja prvá úprava rosničky

PříspěvekNapsal: úte 19 črc, 2011 3:37 pm
od Jeňa Sova
No, já jsem si to myslel podle těch pruhů, že nesjou stříkané pistolí.
Rozdíl v číslech je ten, že tzv. Kryšpínovo značení (T334.0xxx) se používalo do roku, mám pocit, 1989. Dá se z něj vyčíst pár údajů, jako váha, počet náprav, rychlost. To nové (710xxx-x) se používá od roku 1989 a přečíst se z něj dá zhruba typ vozidla - první číslo. Např. 1, 2, 3 (dříve E, S, ES) jsou el. lokomotivy (163, 242, 340), 4,5,6 (dříve EM, SM, a pendolino by bylo asi ESM :D) jsou elektrické jednotky (471, 560, 680), 7 (dříve T) jsou motorové lokomotivy (710, 742, 754), 8 (dříve M - M152 = 810) motorové vozy (810,854,843). 0 a 9 se pužívaly ještě do nedávna pro přípojné a řídící vozy jednotek a motorových vozů (010, 943, 060).

Fotku toho osvětlení bys neměl?

Re: Moja prvá úprava rosničky

PříspěvekNapsal: úte 19 črc, 2011 4:50 pm
od josooo
Díky za vysvetlenie. Fotku bohužial nemam. Jedine že by som dal dole kasnu a cvakol to, ale to bude problem, páč je to tam pekne narvané. A verim tomu že by som si aj madla dolámal jak sa poznám. Ale takéto osvetlenie sa tu už predsa riešilo. Myslim v sekcií stavba lokomotiv.

Re: Moja prvá úprava rosničky

PříspěvekNapsal: úte 19 črc, 2011 4:57 pm
od Jeňa Sova
Jo, už jsem si vzpoměl. Jeto tady někde. Já jsem si říkal, že jsem tu už něco podobného četl. Jen se zeptám, pájel jsi to normální páječkou? Nebo mikropájkou? Já mám tu klasickou a docela se o ty SMDčka bojím :)

Re: Moja prvá úprava rosničky

PříspěvekNapsal: úte 19 črc, 2011 5:30 pm
od male zvire
Něco o osvětlení rosničky se dá vyčíst tady: viewtopic.php?f=3&t=4379

suvis píše:Jen se zeptám, pájel jsi to normální páječkou? Nebo mikropájkou? Já mám tu klasickou a docela se o ty SMDčka bojím :)

Běžnou trafopájkou to jde taky, ale chce to ten správný "grif", jinak ti budou SMDčka hořet jedno za druhým. Chce to kvalitní čistý hrot; ohřát, potom vypnout a s nahřátou pájkou připájet a rychle pryč.

Re: Moja prvá úprava rosničky

PříspěvekNapsal: úte 19 črc, 2011 5:44 pm
od Jeňa Sova
Tak já si nadělám hroty z drátů, vezmu pájecí kapalinu a nějak se s tím poperu. Ale na Rosničku je čas. Teď dělám 754 a 701 (702), i když tam to osvětlení bude podobné. Se dívám, že jsi tu ty fotky dal v dubnu, to je fakt dlouho. Já jsem si procházel náhodně témata, protože mě zajímá práce ostatních modelářů a tohle bylo snad první :) Máš ještě něco postavené? Na rajčeti jsem se díval. To dioráma se mi líbí. Taky jsem nad domácí modulovkou kdysi uvažoval, ale mám prostor a rozestavěný panel 200x120 cm. K tomu budu možná časem dělat druhý nebo nějakou nudli po pokoji se smyčkou na konci.

Re: Moja prvá úprava rosničky

PříspěvekNapsal: úte 19 črc, 2011 7:04 pm
od josooo
suvis píše:Tak já si nadělám hroty z drátů, vezmu pájecí kapalinu a nějak se s tím poperu. Ale na Rosničku je čas. Teď dělám 754 a 701 (702), i když tam to osvětlení bude podobné. Se dívám, že jsi tu ty fotky dal v dubnu, to je fakt dlouho. Já jsem si procházel náhodně témata, protože mě zajímá práce ostatních modelářů a tohle bylo snad první :) Máš ještě něco postavené? Na rajčeti jsem se díval. To dioráma se mi líbí. Taky jsem nad domácí modulovkou kdysi uvažoval, ale mám prostor a rozestavěný panel 200x120 cm. K tomu budu možná časem dělat druhý nebo nějakou nudli po pokoji se smyčkou na konci.


Ja to pajkoval klasickou 100W trafopajkou. A žiadna smd-ečka mi nepošla. Trochu som študoval kedysi na strednej elektroniku, tak niečo som si odpajkoval. To boly časi, celá dielna zadymená od kalafuny a prichádzajúci majster nám už spoza dverí nadával aby sme vyvetrali :D
Radsej si nakúp vetšie množstvo smd-ečiek až ti nechýbaju.
Inak tú domácu modulovku som už zavrhol. Moduly zo sololitu, to neni ono. Tiež mám zložený panel 165X85. Ale stále neni financií na začatie. Tak sa bavím skladaním vagónikov ako si videl na rajceti. Teraz napriklad prerábam starých hektorov od BTTB.
O tvojom kolajisku viem, pečlivo sledujem celé tvoje vlakno od začiatku. A tu dvojkolajku čo ti Milan teraz kreslí, tak to je paráda. Držim palce k stavbe

Re: Moja prvá úprava rosničky

PříspěvekNapsal: úte 19 črc, 2011 9:44 pm
od Jeňa Sova
Já jsem právě vloni nakupil nějaké kolejivo, tak na začátek dobré, ale stejně budu dost dokupovat. Není to levná sranda, no :D Taky teď dělám vozidla, ale na kolejišti začnu co nevidět, aby to mělo po čem jezdit :D Jen tu elektroniku zapojit a hlavně nakoupit! Já jsem taky studoval elekriku, ale silnoproud - elektrická trakce v dopravě. Ale pájení mě baví a to je půlka úspěchu. Hektor je taky v plánu, i motor mu dám jiný, ale to je ještě hodně daleko!

Re: Moja prvá úprava rosničky

PříspěvekNapsal: úte 19 črc, 2011 10:05 pm
od radula63
suvis píše:...
Rozdíl v číslech je ten, že tzv. Kryšpínovo značení (T334.0xxx) se používalo do roku, mám pocit, 1989. Dá se z něj vyčíst pár údajů, jako váha, počet náprav, rychlost. To nové (710xxx-x) se používá od roku 1989 ...

Nové označení vozidel šlo do praxe ruku v ruce s unifikovaným nátěrem ( :lol: třetí generace) se žlutým pruhem 600mm okolo celé skříně. Tj. od 1.1.1988.
Vzhledem k postupnému přebarvování a přeznačování se v přechodném období vyskytovaly vozidla s označením novým i starým (na jednom vozidle!). Tzn. , že by se neměly vyskytovat vozidla s "unifikem" se 600mm pruhem pouze se starým označením, jelikož se postupně dostávaly do dílen k výměně laku. I když i "anomálie" se vyskytovaly - např. pokud mělo vozidlo jít brzy do šrotu, tak se lak neměnil. Prohledám svůj domácí archiv a dohledám stránku z ABC s celým článkem o této problematice.

Re: Moja prvá úprava rosničky

PříspěvekNapsal: úte 19 črc, 2011 10:13 pm
od radula63
citace z : http://kpzs.logout.cz/t334/historie/precislovani.html
Na konci 60-tých let začala UIC doporučovat svým členům přechod na jednotné označení vozidel pouze s čísly. Tento systém měl být zaveden pro možnost počítačového zpracování. V Československu bylo nové značení pro vozidla ČSD zavedeno opatřením odboru lokomotivního hospodářství FMD č.j.7591/86-O12 ze dne 17.2.1986. Od konce roku 1986 bylo zahájeno postupné zavádění nového označování vozidel dle UIC. Přeznačování vozidel ČSD prováděla lokomotivní depa a organizace rezortu. V první fázi se nové číslo naneslo barvou, pomocí šablon, nad tabulku s původním označením. V další fázi pak byla stará čísla demontována a nahrazena novým číslem na litých tabulkách.

Od 1.1.1988 začalo oficiálně platit nové označování vozidel u ČSD. Po zániku ČSR (1.1.1993) a rozdělení ČSD převzaly tento systém obě nástupnické organizace - ČD i ŽSR a používají ho dodnes.

A ještě dobré počtení je tady: http://cs.wikipedia.org/wiki/Zna%C4%8De ... _lokomotiv
Vysvětlen jak "Kryšpín" , tak i nové označení včetně výpočtu kontrolní číslice.

Re: Moja prvá úprava rosničky

PříspěvekNapsal: stř 20 črc, 2011 3:06 am
od Jeňa Sova
Trošku jsem se spletl v datumu :)