Irudzi píše:Im sorry, Diana byla u Tisnova nad Brnem. A pokud mam spravne info delali se tam Bf 109 G10, ty vyjizdeli z kopce na podvozcich, bez kridel a jednim vrtulovym listem nasmerovanym dolu k zemi, zrejme kvuli prujezdnemu profilu. A jeste jedna malickost, nebyla tato trat uzkorozchodna??? Vite to nekdo???
To Petr Zatrepalek.: Petre kdo prosim dela BF109 v meritku 1:87?
Zrovna před 14ti dnima jsem na toto téma dočetl jednu super knihu.Celá byla věnována tunelové továrně Diana.Trať která vedla od nejvzdálenějšího tunelu u Níhova přez prostřední tunel u Říkonína dál k tunelu v Mezihoří (dnes Dolní Loučky) a napojená byla do nádraží Tišnov.Celé jako úzkorozchodka.Vozíky i tažná lokomotiva byla použita z nedalekého dolu Dolní Rožínka.
Těsně před II.válkou se začala stavět trať mezi Tišnovem a tehdá Německým Brodem.(dnes Havlíčkův)Dělníci začali pracovat prvně na tunelech a už tehdá vystavěli pomocnou úzkorozchodku.Samozřejmě měli taky vystavené ubytovny,jídelny atd..Po vypuknuti války byla stavba trati pozastavena..ocel měla jaksi jiné uplatnění.V tunelech tedy nebylo naprosto žádné kolejové lože.Proto byl tunel rozpůlen na horní a dolní podlaží.Po vybombardování "Winerneustadtu" se přesunul celý podnik právě do těchto tunelů.S tím spouštěním trupů to není zas až tak jednoznačný,ale podle výpovědi svědků se v určitou dobu používalo právě toho postupu co popisuješ.Mechanismů spouštění bylo několik v průběhu 1944-45.
A protože do této oblasti jezdím víc než dost.Mám tam rodinu...tak při procházkách s dítky pátrám.
I dnes se dají najít základy baráků,po úzkorozchodce jen dva mostky.No a za přispění místních jsem narazil na boční unikový vchod do Loučského tunelu.Musí se lízt plížením,plazením a končí to za tunelovou zdí.
Pokud by vás to zajímalo víc mohu se rozepsat,téma to je opravdu více než zajímavé.