Stránka 1 z 1

Zd - rozvor 6,0m

PříspěvekNapsal: úte 12 kvě, 2009 1:59 pm
od Petr Berka
Tak jsem se 1.5. pustil do stavby nákladního vodu Zd, dle návodu (stavebnice) Vlasty Lepieše, mimochodem naprosto skvěle zpracovaného. Stavbu zvládli i 12ti letí kluci, proto jsem si ji trochu ztížil - rozhodl jsem se pro otevírací vrata, a tím také kompletní znázornění vnitřku - (rýhování prken, kostra střechy a pod.)

Model je osazen šachtou s kulisou, znázorněna je kompletní brzdou (lept).

Něco málo fotek naleznete zde:http://berka.vyrobce.cz/modely/zd/zd.html - něco již po nástřiku surfacerem...

PříspěvekNapsal: úte 12 kvě, 2009 2:32 pm
od Petr Zatrepalek
Tak tomuhle říkám správnej ústřel! Držím palec ať se dílo podaří! Vypadá to nádherně! Takhle by měly vypadat mástery... Škoda že to nebudete odlévat...

Ten vagon je naprostá bomba!

PříspěvekNapsal: úte 12 kvě, 2009 3:03 pm
od Petr Berka
Petr Zatrepalek píše:Tak tomuhle říkám správnej ústřel! Držím palec ať se dílo podaří! Vypadá to nádherně! Takhle by měly vypadat mástery... Škoda že to nebudete odlévat...

Ten vagon je naprostá bomba!


Děkuji za pochvalu, to vždycky potěší (proto jsem to sem dával :-))

Nepřijde mi etické formovat model, když konstrukce není moje...to ať si to zaformuje sám autor. Já to jen podle jeho podkladů sestavil. Navíc mě stačí do soupravy jeden. V současnosti už je v barvě. Teď mě čekají obtisky...a pak patina...budu fotit, slibuju...

PříspěvekNapsal: úte 12 kvě, 2009 3:54 pm
od radeksindy
Zrovna včera jsem dokončil Zl, voz.sk. Ib, 4m rozvor. Teď čeka na základovku, barvu atd. Akorát to dělám se šroubovkama.

U kratších konstrukcí byl trochu problém s novější brzdou, protože chybí díly pro pákový převod umístěný na příčníku pod čelní stěnou. Ale jinak super, v tuto chvíli mám tři různé typy určeny ke stříkání.

Koukám, že po novu už není rozsocha s ložiskem odlévaná v kuse, ale asi lept, s ložiskem od Romforda. Z čeho je skříň ložiska? Odlitek? Budu si muset napsat o Zd :)

PříspěvekNapsal: úte 12 kvě, 2009 7:26 pm
od Petr Berka
radeksindy píše:Zrovna včera jsem dokončil Zl, voz.sk. Ib, 4m rozvor. Teď čeka na základovku, barvu atd. Akorát to dělám se šroubovkama.

U kratších konstrukcí byl trochu problém s novější brzdou, protože chybí díly pro pákový převod umístěný na příčníku pod čelní stěnou. Ale jinak super, v tuto chvíli mám tři různé typy určeny ke stříkání.

Koukám, že po novu už není rozsocha s ložiskem odlévaná v kuse, ale asi lept, s ložiskem od Romforda. Z čeho je skříň ložiska? Odlitek? Budu si muset napsat o Zd :)


Kdepak, rozsochy jsou stále odlévané stejně, to jde jen o můj vlastní "upgrade" Modely mi najezdí poměrně hodně, takže vlastní leptaná rozsocha, soustružené ložisko Romford bylo správně odhaleno, z původního dílu jen ložiskový domek a pružnice. Jen je zapotřebí Romforda z venku dost obrousit (hlavně ze stran), aby se dalo schovat.

Doma mám lepty na všech 8 variant, takže ještě 5 jich budu tvořit. Ale jen Zd je (a bude) s funkčními vraty. Příliš práce navíc.

PříspěvekNapsal: stř 13 kvě, 2009 5:47 am
od radeksindy
Už jsem nad něším podobným také dumal. Ložisko Romford (bez toho okraje) vkládám do odlitků také. Spíše než naběhané kilometry mi jde o lepší jízdní vlastnosti. Ani není potřeba ho nijak upravovat, jenom díru do ložiskové skříně vrtám na třikrát, abych ho neponičil . Akorát se musí ubrousit ta špička, zbytek po upíchnutí. O změně jsem uvažoval z několika důvodů:
- odlitek je univerzální a po vložení do spodku není jeho okraj na místě, kde má správně být vnitřní příčník
- šílená práce s očištěním a kitováním odlitku, velice často se poškodí koníky
- (ne)možnost udělat tříbodové uložení

Otvírací dveře zatím vynechám. I když je to pořádná výzva :)

PříspěvekNapsal: stř 13 kvě, 2009 7:13 am
od Petr Berka
Leptaná rozsocha má obrovskou výhodu v přesnosti...není třeba kontrolovat výšku odlitku, ubrušovat, aby byly obě nápravy stejně vysoko a nekývaly se, prostě se jen přilepí na desku.
A nemyslím si, že by bylo nějak zvlášť nutné tříbodové uložení... Jízdní vlastnosti jsou super...dokonce nám na některých kolejích vozy ujížděly samy...

Dokončeno

PříspěvekNapsal: pon 29 čer, 2009 7:56 am
od Petr Berka
Tak, model je už od 5.6. hotov, bohužel k fotkám jsem se dostal až dnes:

Obrázek

Více fotek najdete zde:
http://berka.vyrobce.cz/modely/zd/zd.html

PříspěvekNapsal: pon 29 čer, 2009 1:15 pm
od Martin HO
Super práce, klobouk dolů !

PříspěvekNapsal: pon 29 čer, 2009 5:50 pm
od milan ferdián
Parádní práce :wink: Já jsem zamilovaný do vozidel KFNB a stále koukám na třívozové rychlíkové vozy té doby.Někdy ve snu vidím ,jak moji modelovou stanici projíždí mezinárodní rychlík St.Peterburg-Wien-Cannes. :wink: