Zd - rozvor 6,0m

Založte si vlastní témata a prezentuje zde stavbu vlastních modelů od A do Z. Pouze lokomotivy, vozy či stavby. Ne kolejiště.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Zd - rozvor 6,0m

Příspěvekod Petr Berka » úte 12 kvě, 2009 1:59 pm

Tak jsem se 1.5. pustil do stavby nákladního vodu Zd, dle návodu (stavebnice) Vlasty Lepieše, mimochodem naprosto skvěle zpracovaného. Stavbu zvládli i 12ti letí kluci, proto jsem si ji trochu ztížil - rozhodl jsem se pro otevírací vrata, a tím také kompletní znázornění vnitřku - (rýhování prken, kostra střechy a pod.)

Model je osazen šachtou s kulisou, znázorněna je kompletní brzdou (lept).

Něco málo fotek naleznete zde:http://berka.vyrobce.cz/modely/zd/zd.html - něco již po nástřiku surfacerem...
Uživatelský avatar
Petr Berka
 
Příspěvky: 201
Registrován: pon 14 led, 2008 6:50 pm
Bydliště: Cvrčovice

Příspěvekod Petr Zatrepalek » úte 12 kvě, 2009 2:32 pm

Tak tomuhle říkám správnej ústřel! Držím palec ať se dílo podaří! Vypadá to nádherně! Takhle by měly vypadat mástery... Škoda že to nebudete odlévat...

Ten vagon je naprostá bomba!
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod Petr Berka » úte 12 kvě, 2009 3:03 pm

Petr Zatrepalek píše:Tak tomuhle říkám správnej ústřel! Držím palec ať se dílo podaří! Vypadá to nádherně! Takhle by měly vypadat mástery... Škoda že to nebudete odlévat...

Ten vagon je naprostá bomba!


Děkuji za pochvalu, to vždycky potěší (proto jsem to sem dával :-))

Nepřijde mi etické formovat model, když konstrukce není moje...to ať si to zaformuje sám autor. Já to jen podle jeho podkladů sestavil. Navíc mě stačí do soupravy jeden. V současnosti už je v barvě. Teď mě čekají obtisky...a pak patina...budu fotit, slibuju...
Uživatelský avatar
Petr Berka
 
Příspěvky: 201
Registrován: pon 14 led, 2008 6:50 pm
Bydliště: Cvrčovice

Příspěvekod radeksindy » úte 12 kvě, 2009 3:54 pm

Zrovna včera jsem dokončil Zl, voz.sk. Ib, 4m rozvor. Teď čeka na základovku, barvu atd. Akorát to dělám se šroubovkama.

U kratších konstrukcí byl trochu problém s novější brzdou, protože chybí díly pro pákový převod umístěný na příčníku pod čelní stěnou. Ale jinak super, v tuto chvíli mám tři různé typy určeny ke stříkání.

Koukám, že po novu už není rozsocha s ložiskem odlévaná v kuse, ale asi lept, s ložiskem od Romforda. Z čeho je skříň ložiska? Odlitek? Budu si muset napsat o Zd :)
radeksindy
 
Příspěvky: 2515
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Příspěvekod Petr Berka » úte 12 kvě, 2009 7:26 pm

radeksindy píše:Zrovna včera jsem dokončil Zl, voz.sk. Ib, 4m rozvor. Teď čeka na základovku, barvu atd. Akorát to dělám se šroubovkama.

U kratších konstrukcí byl trochu problém s novější brzdou, protože chybí díly pro pákový převod umístěný na příčníku pod čelní stěnou. Ale jinak super, v tuto chvíli mám tři různé typy určeny ke stříkání.

Koukám, že po novu už není rozsocha s ložiskem odlévaná v kuse, ale asi lept, s ložiskem od Romforda. Z čeho je skříň ložiska? Odlitek? Budu si muset napsat o Zd :)


Kdepak, rozsochy jsou stále odlévané stejně, to jde jen o můj vlastní "upgrade" Modely mi najezdí poměrně hodně, takže vlastní leptaná rozsocha, soustružené ložisko Romford bylo správně odhaleno, z původního dílu jen ložiskový domek a pružnice. Jen je zapotřebí Romforda z venku dost obrousit (hlavně ze stran), aby se dalo schovat.

Doma mám lepty na všech 8 variant, takže ještě 5 jich budu tvořit. Ale jen Zd je (a bude) s funkčními vraty. Příliš práce navíc.
Uživatelský avatar
Petr Berka
 
Příspěvky: 201
Registrován: pon 14 led, 2008 6:50 pm
Bydliště: Cvrčovice

Příspěvekod radeksindy » stř 13 kvě, 2009 5:47 am

Už jsem nad něším podobným také dumal. Ložisko Romford (bez toho okraje) vkládám do odlitků také. Spíše než naběhané kilometry mi jde o lepší jízdní vlastnosti. Ani není potřeba ho nijak upravovat, jenom díru do ložiskové skříně vrtám na třikrát, abych ho neponičil . Akorát se musí ubrousit ta špička, zbytek po upíchnutí. O změně jsem uvažoval z několika důvodů:
- odlitek je univerzální a po vložení do spodku není jeho okraj na místě, kde má správně být vnitřní příčník
- šílená práce s očištěním a kitováním odlitku, velice často se poškodí koníky
- (ne)možnost udělat tříbodové uložení

Otvírací dveře zatím vynechám. I když je to pořádná výzva :)
radeksindy
 
Příspěvky: 2515
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Příspěvekod Petr Berka » stř 13 kvě, 2009 7:13 am

Leptaná rozsocha má obrovskou výhodu v přesnosti...není třeba kontrolovat výšku odlitku, ubrušovat, aby byly obě nápravy stejně vysoko a nekývaly se, prostě se jen přilepí na desku.
A nemyslím si, že by bylo nějak zvlášť nutné tříbodové uložení... Jízdní vlastnosti jsou super...dokonce nám na některých kolejích vozy ujížděly samy...
Uživatelský avatar
Petr Berka
 
Příspěvky: 201
Registrován: pon 14 led, 2008 6:50 pm
Bydliště: Cvrčovice

Dokončeno

Příspěvekod Petr Berka » pon 29 čer, 2009 7:56 am

Tak, model je už od 5.6. hotov, bohužel k fotkám jsem se dostal až dnes:

Obrázek

Více fotek najdete zde:
http://berka.vyrobce.cz/modely/zd/zd.html
Uživatelský avatar
Petr Berka
 
Příspěvky: 201
Registrován: pon 14 led, 2008 6:50 pm
Bydliště: Cvrčovice

Příspěvekod Martin HO » pon 29 čer, 2009 1:15 pm

Super práce, klobouk dolů !
Martin HO
 

Příspěvekod milan ferdián » pon 29 čer, 2009 5:50 pm

Parádní práce :wink: Já jsem zamilovaný do vozidel KFNB a stále koukám na třívozové rychlíkové vozy té doby.Někdy ve snu vidím ,jak moji modelovou stanici projíždí mezinárodní rychlík St.Peterburg-Wien-Cannes. :wink:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm


Zpět na Mám rozestavěno (máme rozestavěno)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků