Stránka 1 z 2

ČSD T478.1230

PříspěvekNapsal: pon 13 dub, 2009 12:09 pm
od Čouda
Ahoj!

Po delší pauze Vám přináším další fotografie z mé tvorby. Vzhledem k časové -> maturitní tísni jdou práce pomaleji, daleko pomaleji než bych si přál. Snad po maturitě se to zrychlí :)

Takže pár fotek a popis:

Rám v pozadí kastle
Obrázek

Pohled na rám shora
Obrázek

Podvozek -> detail uchycení pluhu a masky k podvozku. Více k této konstrukci je napsáno ve vláknu ČSD T478.1138
Obrázek

Kastle a pojezd. Povšimněte si písečníků, které jsou zhotoveny s pomocí leptů od Detailu a pluhů od pana ?(nevzpomenu, kdyby někdo věděl, tak piště, ještě dva budu potřebovat, aby obě barči byly stejný)
Obrázek

Tuto je zatím hotovo
Obrázek

Tak, tady můžete vidět zapouzdřené olovo v nádrži. Bohužel kvůli šroubům, které drží plechovou destičku pod motorem, jsem musel do nádrže udělat dva otvory.
Obrázek

Detail nádrže
Obrázek

Detail jímky -> Přijde ještě předělat. Nelíbí se mi uchycení.
Obrázek

Ještě jednou pohled na rozestavbu
Obrázek

Mno a pořídil jsem si lokomotivu V 100, takže po barče se pomalu chystám na T466.2013 z leptu. Zatím šetřím :lol:
Je nutno použít pojezd s odpovídajícím rozvorem náprav v podvozku, protože v případě BR295 masky zasahují až za schůdky a už jsou to zbytečné problémy. popravdě se s tím potom už moc dělat nedá. Zatím to je plán, takže se o tom moc rozepisovat nebudu.

Následuje pár fotek pojezdu:

Obrázek

Obrázek

Jinak Houmre jestli tohle čtete, nešlo by u Vás vyjednat exkurzi + nějaké to popovídání :wink: . Myslím, že se Vám o mě už před časem zmiňoval p.Žid a že se na tu návštěvu u Vás ptal. Jenže to je déle jak 3/4 roku a nevím co a jak se změnilo...

Hezký den, Čouda.

PříspěvekNapsal: pon 13 dub, 2009 1:08 pm
od Pája
Nejspíš jde o H0 , co :?:

Jinak pěkná práce

PříspěvekNapsal: pon 13 dub, 2009 3:34 pm
od Petr Zatrepalek
No mne se moc nelíbí že budeš mít závaží/rám pojezdu hned za okny mašiny!

PříspěvekNapsal: pát 17 dub, 2009 3:01 pm
od Čouda
Ahoj!

Petře, nic nebude hned za okny mašiny. Na stanovišti bude pouze podvozek, s tím se nedá nic dělat a ve strojovně ty kovové pásky sahají asi 2 mm pod úroveň oken. Ještě počitám s tím, že navrch na ně přijde tišťák. Všecko to vyjde.

Pája: Ano je to HO.

Až pokročím, tak přidám další fotografie

PříspěvekNapsal: pát 17 dub, 2009 5:23 pm
od Petr Zatrepalek
Tak držím palce ať se daří! Já s "bardotkou" čekám na nový pojezd ROCO brejlovce - jinak bych si vzal z té tvé stavby inspiraci! :D

To Mr. Zatrepalek

PříspěvekNapsal: úte 21 dub, 2009 10:37 am
od Irudzi
I´m sorry pane Zatřepálek, ale nač čekat na brejlovce od Roco, když je tu cenově příznivá Atlaska. Je to každého věc samozřejmě, ale roz...at mašinku za X tisíc se mi stále příčí.

PříspěvekNapsal: úte 21 dub, 2009 12:08 pm
od vvitty
no pokud bude pojezd s ramem od Roca sehnatelny i jako ND, tak to cekani smysl ma - bude s tim minimum uprav, vyresi to masky podvozku atd.

osobne taky stavim na Atlaskach, bohuzel momentalne je problem je sehnat za prijatelnou cenu (mam na mysli nove, ne jezdene), a vzhledem k tomu ze firma Atlas momentalne vubec Atlasky v katalogu neuvadi, zrejme se to hned tak nezlepsi...

PříspěvekNapsal: stř 22 dub, 2009 8:30 am
od Petr Zatrepalek
A přesně vooo tooom, co píše vvitty, to je :D :D Navíc počítám že využiju i systém šachet spřáhel, tišták, světlovody, část kaslle (resp. spodní rám) atd! Prvního objednaného brejlouna mám určeného stejně na přestavbu na 753ku, takže hned uvidím co použít pude a co ne...

PříspěvekNapsal: čtv 21 kvě, 2009 7:26 am
od Čouda
Ha Svaťák! To jsem přesně potřeboval. Konečně jsem se hnul z místa. Na bardotce jsem udělal spoustu práce, však posuďte sami:


Vzduchojem je už na svém místě, nádrž správně usazena a doplněny kličky na zavírání dvířek k baterkám.
Obrázek

Na model byla doplněna madla a závěsné háčky na střeše a přepracovány závěsky. Na montáž čekají stupačky.
Obrázek

Zde na fotce krásně vynikne vada odlitku -> prolysy skříně. Mezi okýnky jsou vystouplejší. Napadlo mě je zbrousit, ale došlo by tím k rozšíření prolysů a výsledek by byl ještě horší. Snad to zachrání patina. Uvidíme. O počtu prolysů raději pomlčím, Kdyby tak šel jeden vygumovat ... :roll:
Obrázek

Mašinka je prakticky připravena na stříkání surfacerem. Potom uvidím, co kde přebrousit a na řadu přijde experimentování jestli si to do té doby nerozmyslím. To bude takové malé překvapení.

PříspěvekNapsal: čtv 21 kvě, 2009 7:39 am
od Martin HO
Ten odlitek je z čí dílny ? (mohu-li se zeptat)

PříspěvekNapsal: čtv 21 kvě, 2009 8:45 am
od kubulak
Jen dve minirejpnuti :)

1) prolys? Ty lysujes u lysu ? :)

2) neni hlavnim cilem svataku sprtat na madurytu ? :)

Jinak ovsem IMHO moc hezka prace !!

PříspěvekNapsal: čtv 21 kvě, 2009 8:50 am
od Čouda
Odlitek je od pana Číže.

prolys -> hrubka jako hrom! Ježiš já sem přece truka.

Mno tak já se učím, ale mezitím si "odskočím" něco vymodelovat. Stejně se to nenaučím všecko. Něco v hlavě mám a ono to nějak dopadne :-D

PříspěvekNapsal: čtv 21 kvě, 2009 12:31 pm
od Petr Zatrepalek
Když si vzpomenu na svůj svaťák, tak sem šprtal hlavně tři dny "před" a šílel z ruštiny a češtiny - pak si vytáhl přesně ty otázky co sem nechtěl a nakonec to "nějak" vokecal... Vypadalo to dost podobně jak ve filmu Vrať se do hrobu... Takže to odreagování u mašiny rozhodně schvaluju!

PříspěvekNapsal: čtv 21 kvě, 2009 9:31 pm
od Čouda
Já lama jsem zapoměl na poslední fotku. Tak teda dodatečně. A zbytek až po té maturitě...

P.S. nevíte někdo jak vyfotit model, aby fotka byla všude stejně ostrá?

Obrázek

PříspěvekNapsal: čtv 21 kvě, 2009 9:49 pm
od JBr
Čouda píše:P.S. nevíte někdo jak vyfotit model, aby fotka byla všude stejně ostrá?


Vic si priclonit, cim vetsi dira (mensi clonove cislo), tim mensi hloubka ostrosti.