Stránka 1 z 2

433.0

PříspěvekNapsal: pon 06 dub, 2009 8:32 am
od marwin
Ahoj,
uz nejaky patek se snazim vytvorit dalsi parni masinku. Tentokrat prisel na radu bejcek. Puvodne jsem chtel postavit 423.0, ale po nekolikahodinovem zapasu s odlitkem jsem to vzdal. Odlitek 423 rozmerove nesedi, je cca o 1 cm kratsi, hrb (parni dom, pisecak a vodocistic) je asi o 8mm kratsi, coz uz jde videt. To bych jeste zkousnul, ale na odlitku je nekolik prasklin, ktere nejdou rozumne prebrousit (velky pocet nytu).

Odlitek 433.0 rozmerove "celkem" sedi. Je o par mm kratsi a kotel by mel byt o 1mm posazen vys. Praskliny na odlitku jsou taky, ale jdou bez problemu prebrousit (nejsou na nem zadne nyty). Z odlitku jsem postupne orezal vsechny armatury, dvere do kuchyne, vymyvaci vycka, predni prsa a dalsi prkotinky. Striknul surfem, prebrousil, sktriknul surfem, prebrousil........ Jeste tato procedura neni u konce.
Na pojezd jsem pouzil br81 od fleischmanna, masinka me dost nadchla, luxusni jizdni vlastnosti. Dvojkoli na behouny jsou od fleischmanna (osmipaprskove!!). Sehnat tyto dvojkoli v cechach je nemozne. U dvou prodejcu jsem si je objednal(cca pred 1,5 rokem) a doted nic neprislo. U krale mi dokonce rekli, ze fl. neprodava nahradni dily..... no comment. Nakonec jsem je s pomoci Zdenka Valtra sehnal pres jednoho fremaka z nemecka, diky zdenku:). 8-paprskove behouny se daji sehnat od roca, ale nejsou tak pekne:).

A tady jsou fotky:
pred nastrikem surfu
Obrázek
stav po 2x (surf a brouseni)
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Jako velky vzor jsem si vybral 433.002.

Re: 433.0

PříspěvekNapsal: pon 06 dub, 2009 2:03 pm
od Jarda H.
marwin píše: .....Jako velky vzor jsem si vybral 433.002.


Jóóóó Matěje :lol: - pro ostatní pár informací a obrázků zde http://lokomotiva.inext.cz/

Jinak držím palec, ať se přestavba povede, párovky mají prostě své kouzlo :lol: :!:

PříspěvekNapsal: pon 06 dub, 2009 6:46 pm
od alf
Ahoj,blahopřeju a zas mám co závidět..Jen dumám nad tím odsouzením odlitku 423.Ta délka pravda ideálně nesedí ,ale ten parní dóm a písečák v jednom krytu jsou různé délky,záleží jakou lok.např.naše 423.009 má krátký "hrb",423.094 KHKD zase dlouhý..podrobně jsem to nepřepočítával,8mm jak píšeš mě docela překvapilo..Každopádně hodně zdaru v práci,já teď nějak nemám čas..dělá se na 423.0 v měřítku 1:1 :lol:

PříspěvekNapsal: pon 06 dub, 2009 6:57 pm
od Radek
No jestli se vydaří jako Krasin, tak jsme na začátku dalšího supr seriálu! :wink:

PříspěvekNapsal: úte 07 dub, 2009 6:02 am
od milan ferdián
No ,paráda,tak proto jsi sháněl fota.Nejsem si jist ,ale ve starém Železničáři byla přímo barevná fotka této lokomotivy,ale ruku bych do ohně nedal ,zda tato informace je správná.

PříspěvekNapsal: úte 07 dub, 2009 10:56 am
od marwin
dekuji, doufam, ze se podari, ale na kotli je jeste hodne brouseni, aby jaks taks vypadal.


alf píše:Jen dumám nad tím odsouzením odlitku 423.Ta délka pravda ideálně nesedí ,ale ten parní dóm a písečák v jednom krytu jsou různé délky,záleží jakou lok.např.naše 423.009 má krátký "hrb",423.094 KHKD zase dlouhý..podrobně jsem to nepřepočítával,8mm jak píšeš mě docela překvapilo..


jj urcite mely jine hrby. Porovnaval jsem to s vykresy od kratochvila a bohuzel ten hrb je o dost kratsi, ale tak to se da jeste prekousnout.... Ale ten povrch je fakt tragickej. Je mi to lito, 423 je nadherna masinka, libi se mi mnohem vic nez 433.

alf píše:Každopádně hodně zdaru v práci,já teď nějak nemám čas..dělá se na 423.0 v měřítku 1:1 :lol:

drzim palce, obdivuju lidi, kteri se staraji o velke parni masinky a jsem jim velice vdecny.

milan ferdián píše:No ,paráda,tak proto jsi sháněl fota.Nejsem si jist ,ale ve starém Železničáři byla přímo barevná fotka této lokomotivy,ale ruku bych do ohně nedal ,zda tato informace je správná.

jedna dobra duse se mi uz ozvala. Takze uz nejake fotky mam, ale porad shanim fotky vrsku van, abych mohl spravne natahat trubky.

PříspěvekNapsal: úte 07 dub, 2009 5:01 pm
od Petr Zatrepalek
Škoda že tahle mašina není moje krevní skupina, jinka bych tu kastli snad udelal celou znovu a naodléval... Takhle zatím počítám s Krasinem a 422 - bude-li na "malýho bejčka" vhodný pojezd...

PříspěvekNapsal: stř 08 dub, 2009 8:05 am
od marwin
Petr Zatrepalek píše:Škoda že tahle mašina není moje krevní skupina, jinka bych tu kastli snad udelal celou znovu a naodléval... Takhle zatím počítám s Krasinem a 422 - bude-li na "malýho bejčka" vhodný pojezd...


radsi udelej 475.1 a ja si vezmu klidne tri:). Slechticna je pro me nejkrasnejsi masinka co jezdila u CSD. Je to posledni kousek, ktery jeste mel dymnicni dvere s centralnim uzaverem, pak uz byly jen obrtliky...... a ten pruhled mezi pojezdem a kotlem..... :P Bylo jich vyrobeno bez mala 150 a je to typicka rychlikova lokomotiva nasich trati.
Na pojezd lze pouzit BR22 od fleischmanna (prumer kol sedi, vzdalenost sprazenych a hnacich dvojkoli je o par mm vetsi).

Prijde mi skoda delat krasina, kdyz uz je celkem obstojny odlitek od Masi... 422 dela klein a rekl bych, ze trh je dost nasyceny. No a vhodny pojezd na malyho bejcka asi jen tak nebude:(, ty lity kola budou problem.

PříspěvekNapsal: čtv 09 dub, 2009 9:07 am
od Petr Zatrepalek
No právě že ten Klein stojí za h... ! Krasin odlitek taky - teda obecně "staré" odlitky - on i ten "nový" papouch od Máši má své chyby, ale není to tak hrozně zprasený. S tou šlechtičnou tě nepotěším - mě tahle mašina vůbec neoslovuje, to už radši 464 všech variant...

PříspěvekNapsal: čtv 09 dub, 2009 11:46 am
od Michal Šuhajda
Škoda, té Šlechtičny, tu bych bral taky a klidně i ve více exemplářích. Vím, že v Lípě nebyly, ale nechceš si to rozmyslet?

PříspěvekNapsal: čtv 09 dub, 2009 11:56 am
od marwin
Michal Šuhajda píše:Škoda, té Šlechtičny, tu bych bral taky a klidně i ve více exemplářích. Vím, že v Lípě nebyly, ale nechceš si to rozmyslet?


taky bych se o ni primluvil. Nechal jsem si uz vytisknout domy a dymnicni dvere na 3d tiskarne, tak bych je klidne i poskytnul:). Myslim si, ze by zajem o ni byl....

PříspěvekNapsal: pon 27 dub, 2009 3:51 pm
od Petr_J
Kdo touží po šlechtičně a má nastřádáno tak tady je odkaz:
http://www.modellbahnmanufaktur-crottendorf.de/
Cena bez červených linek (spíš pruhů - ty se trošku nepovedly) 1820Euro, s linkami 2120Euro
Ještě vyměnit ty uši a řekl bych, že vypadá velice slušně!

PříspěvekNapsal: pon 27 dub, 2009 4:07 pm
od Yarda
Uši jsou v pořádku, takhle zkosené skutečně na některých byly.

PříspěvekNapsal: pon 27 dub, 2009 4:09 pm
od Petr_J
Neříkám že nejsou, jen se mi tohle provedení nelíbí :D

PříspěvekNapsal: úte 28 dub, 2009 9:46 am
od Petr Zatrepalek
K té šchlechtičně - měl jsem tu "čest" ji vidět osobně - takhle si model za tyhle prachy rozhodně nepředstavuju! Linky hrůza, obtisky na tak drahým modelu místo tampon tisku?! Detaily armarur, ty uši plus absence mnoha detailů pod kotlem?! http://picasaweb.google.cz/PetrZatrepal ... 8443095186

Do tohohle modelu investovat teda fakt ne! To avizovaný štokr limitka ze Slovenska, to je jiný kafe - i když je podle mě taky předražený (35000-42000 podle vybavení a distributora)

http://picasaweb.google.cz/PetrZatrepal ... 7398998994