Stránka 2 z 3

PříspěvekNapsal: stř 22 dub, 2009 1:15 pm
od Petr Zatrepalek
No já ji měl "doma" na zakázkovou patinaci, jen zběžně jsem ji zkoušel... Když jsou teda jízdní vlastnosti OK, možná do ní taky pujdu :D

PříspěvekNapsal: stř 22 dub, 2009 10:19 pm
od vorisekml
Hlavně kupte model s černým spodkem (ČSD,OBB,....verze), odpadne vám spousta problémů s rozebíráním a pájením. Sice budete mít černá kola, ale ta u těchto strojů taky byla. A nastříkat kola červenou je mnohem menší práce než rozebírat nešikovně udělaný spoj mezi lok-tendrem. Jsem předběžně domluven s p.Daleckým že dá do placu můj článek o přestavbě. Bohužel jsem po konzultacích s p. V.Bekem zjistil že mám špatně dynamo. Mám ho vlevo a má být na pravé straně. Takže předělávám :cry:

PříspěvekNapsal: čtv 23 dub, 2009 6:49 pm
od Sandy
Petr Zatrepalek píše:No já ji měl "doma" na zakázkovou patinaci, jen zběžně jsem ji zkoušel... Když jsou teda jízdní vlastnosti OK, možná do ní taky pujdu :D

Něco málo o jízdních vlastnostech je tady:
http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php?t=1266

PříspěvekNapsal: pát 24 dub, 2009 4:15 pm
od Petr Zatrepalek
Díky za link. Závěr jsem si udělal - co nevidím, nezjistím :D Až pujdu kolem nějakého krámku tak si jí nechám na DCC ukázat a uvidím. Do případných předělávek i pojezdu se mi zas tak moc nechce... Na to mám už papoucha, T3 od Brawy, M152, m296, rosňu, prasátko, krysu, bobinu a čmeldu - teda kdy k nim všem se při té práci a starostech dostanu :roll: ...

PříspěvekNapsal: pát 24 dub, 2009 6:13 pm
od alf
S tou turbínou bych zas tak nekvaltoval..Prošel jsem dnes všechny fotky co jsem kde sehnal a mám v literatuře,včetně německé a polské verze ve skutečnosti.Trochu mi vrtá hlavou rozmístění potrubí okolo kompresoru-hlavně přívod a výfuk do dýmnice.Model má na každé straně parního dómu jakoby dva vývody s ventily pro napájení příslušenství.(to spodní bude asi dle výrobce jen madlo,nebo táhlo ovládání písečníku,ne hřídel k ovládání ventilu na parním dómu)Na fotografiích našich strojů to však vypadá jen po jednom.Stroj kolegy Voříška má přívod ke kompresoru od parního dómu na straně topiče,dle našich zvyklostí,bohužel není příliš patrné kudy je vedeno potrubí k dmychavce do dýmnice(na fotce skutečného stroje) stejně jako potrubí stříkání vody k ochlazování mouru taktéž do dýmnice.Staré stroje neměly ještě armaturu sjednocenou v jednom místě a tak zvláště u cizích strojů se při sjednocování dle našich zvyklostí zřetelně v detailech lišily.Potrubí k dmychavce snad zůstalo na straně strojvedoucího,místo původně kompresoru,ale potrubí k stříkání a později ještě k turbíně na straně topiče.I když právě známá fotka 413.068 z Brna má turbínu napravo.Potrubí byla čistě prakticky vedena nad madly které vedou po délce kotle,takže to u horších fotek docela splývá.Někdy vedly trubky téměř po hřbetu kotle.U sdružené verze ještě vede po kotli táhlo k rozjížděcímu zařízení na dýmnici.Jak jsem již psal další věc je tendr.Ve speciálu Dráhy č.1/08 je foto 413.0 kde je vidět bok tendru s víkem bočního plnění vodou.Zatím jsem se tréninkově pustil do vylepšení továrního modelu - jiná dýmniční vrata,nátěr interiéru budky,doplnění uhlí..Podobné reko jako tu proběhlo snad začnu příští týden až dojede další loko.Kotel od BV modelu mám už připraven..Škoda že tu nelze dát foto,budu to asi dávat na K report.AŤ se všem daří. :wink:

PříspěvekNapsal: ned 26 dub, 2009 10:53 am
od alf
Tak jsem na K rep dal obrázky malého vylepšení továrního modelu..

PříspěvekNapsal: pon 11 kvě, 2009 11:13 pm
od vorisekml
Bohužel jsem po konzultacích s p. V.Bekem zjistil že mám špatně dynamo. Mám ho vlevo a má být na pravé straně. Taky jsem předělal přívod ke kompresoru.Mám už svolení vyvěsit fotku té tajemné 413.086. Všechno jsem to přidal na rajče, tak suďte. Jinak Alfe, dík za fotky a připomínky- pomohlo mě to !
link- http://cpavkar.rajce.idnes.cz/G_7.1/

PříspěvekNapsal: pon 15 čer, 2009 5:54 pm
od vorisekml
PRO VŠECHNY PŘESTAVBY CHTIVÉ PRIMA TIP NA BASIS MODEL G 7.1 . SICE POLSKÁ VERZE ALE PRO NÁS VÍC NEŽ VHODNÁ VERZE. HODNĚ ŠTĚSTÍ A SPĚCHEJTE.
http://www.puerner.de/shop3/s-1/s-2541/s-3717/s-2606
PÁR FOTEK TÉ POLSKÉ VERZE JSEM DAL NA RAJČE, JE TO AŽ NA KONCI.
http://cpavkar.rajce.idnes.cz/G_7.1/

PříspěvekNapsal: pon 15 čer, 2009 8:02 pm
od alf
Ta cena je výborná..ale germánsky moc nevládnu..fotka taknějak taky není..no pro informované dobrý kup..

PříspěvekNapsal: úte 04 srp, 2009 11:05 am
od alf
Procházením různých polských stránek jsem našel dva pěkné pohledy na dostavěnou ohradu na uhlí na tendr odpovídající naší 413.0.Jinak je to klasický Piko model..holt polákům se to díky společné ex.německé historii dělá..jiné tabulky,bíločervené doplňky a mají lokomotivu PKP..
http://www.k-report.net/discus/messages ... 1249383689

PříspěvekNapsal: ned 13 zář, 2009 11:56 am
od alf
Na K report jsem hodil foto 413.070 aneb další možnost úpravy ala ČSD.Má ještě původní dýmniční vrata jako model od Pika,úprava ohrady na uhlí je téměř totožná se zde předvedenou přestavbou.
http://www.k-report.net/discus/messages ... 1252842548

Re: PŘESTAVBA PARNÍ LOKOMOTIVY G7.1 OD PIKO HOBBY NA 413.086

PříspěvekNapsal: pát 27 lis, 2015 3:44 am
od PajaF
U ty 413.086 mne to nejak nesedi - zrejme je spatne cislo.

Jeden písečník u budky - 413.096 až 0101, tendr 412.1 a 712.0, dvojčitá, kola zasahuji do ochozu - pr. 1250mm. Kořistní - u nas po II. valce.

Dva písečníky - 413.064 až 095, tendr 412.1 a 616.0, dvojčitá, kola zasahuji do ochozu - pr. 1250mm. Dodavky po roce 1925.

Jeden písečník za komínem - 413.001 až 063, tendr 412.1, sdruzena, kola - pr.1150mm.

Re: PŘESTAVBA PARNÍ LOKOMOTIVY G7.1 OD PIKO HOBBY NA 413.086

PříspěvekNapsal: pát 27 lis, 2015 6:52 pm
od vorisekml
Písečník sedí na 86. Mám to dobře, ověřeno podle dvou nezávislých fotografií, sedí i ty blatníčky na ochozu....

Re: PŘESTAVBA PARNÍ LOKOMOTIVY G7.1 OD PIKO HOBBY NA 413.086

PříspěvekNapsal: pon 30 lis, 2015 2:36 pm
od PajaF
Mozna, ze ja mam asi spatne informace. Ty cisla od 001 az 063 by mela byt sdruzena pruska G7.2, a ty mely jen jeden pisecnik za kominem, mensi kola. Zde jeden ze zdroju - http://parniloko.wz.cz/web/loko/rady/400/4130/4130.html. Pan Bek st. ve svych atlasech lokomotiv z osmdesatych let uvadi, ze u CSD mezi valkami slouzily jen lokomotivy se dvema pisecniky (G7.1) s cisly 64 až 95. U lokomotiv cisel 1 až 63 zase kola nezasahovala do ochozu a mely jen jeden pisecnik za kominem. Tak nevim.
Ja ji chci take predelat, cislo bude mit 078, dva pisecniky, tendr 412.1.

Re: PŘESTAVBA PARNÍ LOKOMOTIVY G7.1 OD PIKO HOBBY NA 413.086

PříspěvekNapsal: pát 11 bře, 2016 12:08 am
od PajaF
K lokomotive 413.086

Tak jsem si vypujcil knihu Atlas lokomotiv, sv. 5, lokomotivy z let 1918-1945, ing. Jindrich Bek, r.v. 1982, a tam se na strane 37, 38 pise, cituji: "Na kotli byl na druhem prstenci parni dom a v nem regulator, u lokomotiv z roku 1916 jiz ventilovy. Pred budkou byly pojistovaci zaklopky Ramsbottom a pred parnim domem byl pisecnik. Lokomotivy z roku 1916 (a take vsechny u CSD) mely pisecnik i za domem." , konec citatu.

tak a ted babo rad :D

Co je teda spravne? Jeden pisecnik nebo dva?