Stránka 1 z 3

PŘESTAVBA PARNÍ LOKOMOTIVY G7.1 OD PIKO HOBBY NA 413.086 ČSD

PříspěvekNapsal: stř 11 bře, 2009 8:50 pm
od vorisekml
Tak jsem se pustil do přestavby hned dvou lokomotiv G 7.1 od PIKO Hobby. Jednu jsem jenom poupravil tím že jsem vyměnil dýmniční dveře za typ od povídající ČSD. Ještě jsem je osadil krásnou ostnaticí/hvězdou/,dýmničním uzávěrem a novou tabulkou od p.Banka. Popis na budce je původní PIKO, dal jen jsem jiné tabulky. Jinak je model původní tov.PIKO hobby.
Druhá loko se bude upravovat podstatně víc, o tom se rozepíšu jindy. Bude to 413.086. Foto originálu nemůžu ukázat nemám svolení p.Beka. Zatím jen pár fotek ze stavby. Nemá někdo ještě nějaké fotky těchto lok. u ČSD ? Dost by mě to pomohlo. Mám jen to co vyšlo v enciklopedii od corony+ fotku od p.Beka. Připomínky vítány !!!!

FOTKY zde : http://cpavkar.rajce.idnes.cz/G_7.1/

PříspěvekNapsal: čtv 12 bře, 2009 5:06 pm
od Petr Zatrepalek
No, ta úprava ji hodně sluší! Je to hned něco jiného!

Re: PŘESTAVBA PARNÍ LOKOMOTIVY G7.1 OD PIKO HOBBY NA 413.086

PříspěvekNapsal: pon 16 bře, 2009 11:15 pm
od Zippich
vorisekml píše:Tak jsem se pustil do přestavby hned dvou lokomotiv G 7.1 od PIKO Hobby. Jednu jsem jenom poupravil tím že jsem vyměnil dýmniční dveře za typ od povídající ČSD. Ještě jsem je osadil krásnou ostnaticí/hvězdou/,dýmničním uzávěrem a novou tabulkou od p.Banka. Popis na budce je původní PIKO, dal jen jsem jiné tabulky. Jinak je model původní tov.PIKO hobby.
Druhá loko se bude upravovat podstatně víc, o tom se rozepíšu jindy. Bude to 413.086. Foto originálu nemůžu ukázat nemám svolení p.Beka. Zatím jen pár fotek ze stavby. Nemá někdo ještě nějaké fotky těchto lok. u ČSD ? Dost by mě to pomohlo. Mám jen to co vyšlo v enciklopedii od corony+ fotku od p.Beka. Připomínky vítány !!!!

FOTKY zde : http://cpavkar.rajce.idnes.cz/G_7.1/


Také jsem se nechal okouzlit jmenovaným strojem. Je to klasický veterán pruské konstrukční školy z přelomu století a jezdil u ČSD už před válkou. Jako model je cenově dostupný a má slušné trakční vlastnosti. Provedl jsem jednoduché úpravy, jako zabroušení ohavné tabulky na původních dymničních dveřích a osazení leptaných tabulek s černým polem, nahrazení rosolu v tendru uhlím, červeným nátěrem kotle v budce a doplněním předního písečníku. Pěticípími symboly na dýmnici se jako druhoepochář zabývat nemusím. Zaujalo mě ale označení lokomotivy, které uvádí Vorisek. Nevím, jak to je s tou neuveřejnitelnou fotkou pana Beka, ale pan Bek starší ve svých atlasech lokomotiv z osmdesátých let jasně uvádí, že u ČSD sloužily jen lokomotivy se dvěma písečníky s pořadovým číslem 64 až 95. U čísel 1 až 63 zase kola nezasahovala do ochozu (G7-1 a G7-2). Kolik má tedy lokomotiva na zmíněné fotografii písečníků?
Jinak další podrobnosti o přestavbách těchto strojů doporučuji ke shlédnutí zde: http://www.rbd-breslau.de/11-dampfloks/ ... nsatz.html
Jde hlavně o úpravu velikostí obručí a průhledu pod kotlem. Velmi inspirující...

PříspěvekNapsal: úte 17 bře, 2009 8:36 am
od vorisekml
Ten tip na německé web stránky je super. To jak tam udělal průhled mezi rámem a kotlem...moc hezký, ale naročný. A výměna dvojkolí-to už je opravdu frajeřina. To posouvá hobby model mezi elitu. Těď mě to láká udělat to taky. Mají tam fotky skutečný mašiny. Sice polský, ale špičkový. A vůbec dobrej tip !! Díky. Škoda že zippich hodil ten odkaz do placu tak pozdě, má už tu svojí 413.086 nastříkanou. Sestavit, dát popisy.

PříspěvekNapsal: čtv 19 bře, 2009 9:09 pm
od alf
No hurá,že se tím začal někdo zabývat..před časem jsem vznesl dotaz na přestavbu na K reportu,ale nikdo nereagoval..Úvodem chválím přestavbu!Taky o ní uvažuju delší dobu.Jednu lok.chci nechat v tovární verzi (snad krom šíleného čísla na dýmnici..)a další více předělat..Co se týká podkladů,tak bych upozornil na literaturu Encyklopedie č.5 str.248 413.086 (Řepka),100 let místní dráhy Skalice-Opatovice str.121 413.036 (Kolář) a dále v knize k výročí železnice v Brně(tuším 160 let)je 413.068..tuhle fotku mám i zvlášť.já mám dále foto 413.001(Řepka)vč.tendru zezadu..Před přestavbou je třeba rozlišovat nejen umístění a počet písečníků,ale zvlášť zda to není lokomotiva se sdruženým parním strojem,kde je na dýmnici "hrb"rozjížděcího zařízení a také jiné průměry válců..Mám podezření,že některé přestavby nabízené např.na burze tohle nerespektují..Takže je třeba mít foto konkrétního stroje..další věc co mi vrtá hlavou je tendr,provedení nástavby na uhlí a zejména umístění vodních plnících otvorů a jejich vík..jak známo původní německé umístění je vzadu,z fotek lze ale tušit že byly dodělány i boční dle našich zvyklostí..Ohrada na uhlí končí u původního otvoru vzadu.U 413.001 je zajímavé i označaní tendru 412- na bocích barvou ,vzadu litá tabulka..lokomotiva na boku litý státní znak a smaltované číslo..Rok 1967 jako K147 depo Sp.N.Ves. Měl bych taky dotaz - JAK SE MODEL ROZEBÍRÁ? ,TENDR od LOK. a dále kde se dá koupit odlitek přepracovaného kotle?Díky!

PříspěvekNapsal: ned 22 bře, 2009 1:00 am
od vorisekml
Pro alfa /alfe posílal jsem ti soukr.zprávu-mám na tebe prosbu /a i pro jiné. Jedním slovem model se rozebíra "blbě"! Pod parojemem je šroub co drží kotel na pojezdu. Rozebrat! Na rámu se objeví se tišták. Pak zespoda lok.odšroubovat pojku mezi lok.-tendrem. Potom všechno z tištáku odpájet-krom žlutý-modrý pro světla lok. a rudého a černého vodiče od sběračů na kolech lok. Ale pozor jsou tam ještě rudý a černý přivádějící proud od tendru+modrý a žlutý pro světla tendru a ty musíš odpájet taky. Prostě všechny dráty od tendru musíš odpájet. Jestli máš černý provedení pojezdu tak je to vše, pak by měl jít tendr oddělit. Jestli máš rudé provedení pojezdu tak odpájej všechno, protože budeš barvit i pojezd-prostě totální rozborka -na šrot ! Já si pro sichr všechno fotím abych se měl při sestavování čeho chytit. Jinak většina dílů je od BV Model. A ještě jsem dal do fotogalerie fotky z rozborky.
Fotky zde- http://cpavkar.rajce.idnes.cz/G_7.1/

PříspěvekNapsal: úte 24 bře, 2009 12:06 am
od alf
Díky díky..mívám plný mail,nejsem na netu denně..kdyžtak certalf@seznam.cz Děláš precizně,rád se pokochám.. :)ta rozborka je vražda.. :lol: :shock: :oops:

PříspěvekNapsal: pon 20 dub, 2009 5:09 pm
od vorisekml
Takže po delší pauze se mě podařilo dokončit přestavbu PIKO G 7.1 na 413.086 ČSD. Nemá cenu debatovat, podívejte se na moje neumělé fotky. Mám připravený článek, ale nevím zda byl zájem o nějaké povídání, ony fotky to řeknou samy. http://cpavkar.rajce.idnes.cz/G_7.1/
S pozdarvem B.Voříšek

PříspěvekNapsal: pon 20 dub, 2009 6:15 pm
od Michal Dalecký
vorisekml píše:Takže po delší pauze se mě podařilo dokončit přestavbu PIKO G 7.1 na 413.086 ČSD. Nemá cenu debatovat, podívejte se na moje neumělé fotky. Mám připravený článek, ale nevím zda byl zájem o nějaké povídání, ony fotky to řeknou samy. http://cpavkar.rajce.idnes.cz/G_7.1/
S pozdarvem B.Voříšek
To je pekna pracicka. Sakra me se ten model od Pika moc nelibil, ale po uprave je to jiny kafe.

PříspěvekNapsal: úte 21 dub, 2009 9:26 am
od marwin
vorisekml píše:Takže po delší pauze se mě podařilo dokončit přestavbu PIKO G 7.1 na 413.086 ČSD. Nemá cenu debatovat, podívejte se na moje neumělé fotky. Mám připravený článek, ale nevím zda byl zájem o nějaké povídání, ony fotky to řeknou samy. http://cpavkar.rajce.idnes.cz/G_7.1/
S pozdarvem B.Voříšek


Moc pekna cista prace. Uz se tesim az se pustis do dalsi pary, radost pohledet :wink:

PříspěvekNapsal: úte 21 dub, 2009 9:36 am
od simonides
Mám připravený článek, ale nevím zda byl zájem o nějaké povídání, ony fotky to řeknou samy.


Samozrejme ze fotky reknou hodne, ale pokud je pripravene povidani, radi si ho precteme. :D

PříspěvekNapsal: úte 21 dub, 2009 5:59 pm
od alf
Mooc pěkné!Blahopřeji!

PříspěvekNapsal: stř 22 dub, 2009 8:26 am
od Petr Zatrepalek
Velmi pěkné, začínám taky uvažovat! Ta původní pára od Pika je sice pěknej hnůj, ale :D

PříspěvekNapsal: stř 22 dub, 2009 9:32 am
od Michal Šuhajda
Petr Zatrepalek píše:Velmi pěkné, začínám taky uvažovat! Ta původní pára od Pika je sice pěknej hnůj, ale :D

Doma ji nemám, ale co se týká jízdních vlastností, slyšel jsem na ni všude jen chválu. Takže pro úpravy by to měl být ideální stroj.

PříspěvekNapsal: stř 22 dub, 2009 11:37 am
od Martin HO
Dlouho jsem s její koupí váhal, ale přesvědčily mne nejprve její výborné jízdní vlastnosti (výstava pražských modelářů v Písku), cena a nakonec i přibližná podoba s naší lokomotivou 413.2.

Po vlastních zkušenostech jenom chvála.