PŘESTAVBA PARNÍ LOKOMOTIVY G7.1 OD PIKO HOBBY NA 413.086 ČSD

Založte si vlastní témata a prezentuje zde stavbu vlastních modelů od A do Z. Pouze lokomotivy, vozy či stavby. Ne kolejiště.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod Petr Zatrepalek » stř 22 dub, 2009 1:15 pm

No já ji měl "doma" na zakázkovou patinaci, jen zběžně jsem ji zkoušel... Když jsou teda jízdní vlastnosti OK, možná do ní taky pujdu :D
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod vorisekml » stř 22 dub, 2009 10:19 pm

Hlavně kupte model s černým spodkem (ČSD,OBB,....verze), odpadne vám spousta problémů s rozebíráním a pájením. Sice budete mít černá kola, ale ta u těchto strojů taky byla. A nastříkat kola červenou je mnohem menší práce než rozebírat nešikovně udělaný spoj mezi lok-tendrem. Jsem předběžně domluven s p.Daleckým že dá do placu můj článek o přestavbě. Bohužel jsem po konzultacích s p. V.Bekem zjistil že mám špatně dynamo. Mám ho vlevo a má být na pravé straně. Takže předělávám :cry:
H0
Uživatelský avatar
vorisekml
 
Příspěvky: 889
Registrován: pát 06 bře, 2009 8:43 pm
Bydliště: Lom u Mostu / Most

Příspěvekod Sandy » čtv 23 dub, 2009 6:49 pm

Petr Zatrepalek píše:No já ji měl "doma" na zakázkovou patinaci, jen zběžně jsem ji zkoušel... Když jsou teda jízdní vlastnosti OK, možná do ní taky pujdu :D

Něco málo o jízdních vlastnostech je tady:
http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php?t=1266
Sandy
 
Příspěvky: 1485
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Příspěvekod Petr Zatrepalek » pát 24 dub, 2009 4:15 pm

Díky za link. Závěr jsem si udělal - co nevidím, nezjistím :D Až pujdu kolem nějakého krámku tak si jí nechám na DCC ukázat a uvidím. Do případných předělávek i pojezdu se mi zas tak moc nechce... Na to mám už papoucha, T3 od Brawy, M152, m296, rosňu, prasátko, krysu, bobinu a čmeldu - teda kdy k nim všem se při té práci a starostech dostanu :roll: ...
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod alf » pát 24 dub, 2009 6:13 pm

S tou turbínou bych zas tak nekvaltoval..Prošel jsem dnes všechny fotky co jsem kde sehnal a mám v literatuře,včetně německé a polské verze ve skutečnosti.Trochu mi vrtá hlavou rozmístění potrubí okolo kompresoru-hlavně přívod a výfuk do dýmnice.Model má na každé straně parního dómu jakoby dva vývody s ventily pro napájení příslušenství.(to spodní bude asi dle výrobce jen madlo,nebo táhlo ovládání písečníku,ne hřídel k ovládání ventilu na parním dómu)Na fotografiích našich strojů to však vypadá jen po jednom.Stroj kolegy Voříška má přívod ke kompresoru od parního dómu na straně topiče,dle našich zvyklostí,bohužel není příliš patrné kudy je vedeno potrubí k dmychavce do dýmnice(na fotce skutečného stroje) stejně jako potrubí stříkání vody k ochlazování mouru taktéž do dýmnice.Staré stroje neměly ještě armaturu sjednocenou v jednom místě a tak zvláště u cizích strojů se při sjednocování dle našich zvyklostí zřetelně v detailech lišily.Potrubí k dmychavce snad zůstalo na straně strojvedoucího,místo původně kompresoru,ale potrubí k stříkání a později ještě k turbíně na straně topiče.I když právě známá fotka 413.068 z Brna má turbínu napravo.Potrubí byla čistě prakticky vedena nad madly které vedou po délce kotle,takže to u horších fotek docela splývá.Někdy vedly trubky téměř po hřbetu kotle.U sdružené verze ještě vede po kotli táhlo k rozjížděcímu zařízení na dýmnici.Jak jsem již psal další věc je tendr.Ve speciálu Dráhy č.1/08 je foto 413.0 kde je vidět bok tendru s víkem bočního plnění vodou.Zatím jsem se tréninkově pustil do vylepšení továrního modelu - jiná dýmniční vrata,nátěr interiéru budky,doplnění uhlí..Podobné reko jako tu proběhlo snad začnu příští týden až dojede další loko.Kotel od BV modelu mám už připraven..Škoda že tu nelze dát foto,budu to asi dávat na K report.AŤ se všem daří. :wink:
alf
 
Příspěvky: 222
Registrován: úte 01 led, 2008 11:43 pm
Bydliště: Letohrad

Příspěvekod alf » ned 26 dub, 2009 10:53 am

Tak jsem na K rep dal obrázky malého vylepšení továrního modelu..
alf
 
Příspěvky: 222
Registrován: úte 01 led, 2008 11:43 pm
Bydliště: Letohrad

Příspěvekod vorisekml » pon 11 kvě, 2009 11:13 pm

Bohužel jsem po konzultacích s p. V.Bekem zjistil že mám špatně dynamo. Mám ho vlevo a má být na pravé straně. Taky jsem předělal přívod ke kompresoru.Mám už svolení vyvěsit fotku té tajemné 413.086. Všechno jsem to přidal na rajče, tak suďte. Jinak Alfe, dík za fotky a připomínky- pomohlo mě to !
link- http://cpavkar.rajce.idnes.cz/G_7.1/
H0
Uživatelský avatar
vorisekml
 
Příspěvky: 889
Registrován: pát 06 bře, 2009 8:43 pm
Bydliště: Lom u Mostu / Most

Příspěvekod vorisekml » pon 15 čer, 2009 5:54 pm

PRO VŠECHNY PŘESTAVBY CHTIVÉ PRIMA TIP NA BASIS MODEL G 7.1 . SICE POLSKÁ VERZE ALE PRO NÁS VÍC NEŽ VHODNÁ VERZE. HODNĚ ŠTĚSTÍ A SPĚCHEJTE.
http://www.puerner.de/shop3/s-1/s-2541/s-3717/s-2606
PÁR FOTEK TÉ POLSKÉ VERZE JSEM DAL NA RAJČE, JE TO AŽ NA KONCI.
http://cpavkar.rajce.idnes.cz/G_7.1/
H0
Uživatelský avatar
vorisekml
 
Příspěvky: 889
Registrován: pát 06 bře, 2009 8:43 pm
Bydliště: Lom u Mostu / Most

Příspěvekod alf » pon 15 čer, 2009 8:02 pm

Ta cena je výborná..ale germánsky moc nevládnu..fotka taknějak taky není..no pro informované dobrý kup..
alf
 
Příspěvky: 222
Registrován: úte 01 led, 2008 11:43 pm
Bydliště: Letohrad

Příspěvekod alf » úte 04 srp, 2009 11:05 am

Procházením různých polských stránek jsem našel dva pěkné pohledy na dostavěnou ohradu na uhlí na tendr odpovídající naší 413.0.Jinak je to klasický Piko model..holt polákům se to díky společné ex.německé historii dělá..jiné tabulky,bíločervené doplňky a mají lokomotivu PKP..
http://www.k-report.net/discus/messages ... 1249383689
alf
 
Příspěvky: 222
Registrován: úte 01 led, 2008 11:43 pm
Bydliště: Letohrad

Příspěvekod alf » ned 13 zář, 2009 11:56 am

Na K report jsem hodil foto 413.070 aneb další možnost úpravy ala ČSD.Má ještě původní dýmniční vrata jako model od Pika,úprava ohrady na uhlí je téměř totožná se zde předvedenou přestavbou.
http://www.k-report.net/discus/messages ... 1252842548
alf
 
Příspěvky: 222
Registrován: úte 01 led, 2008 11:43 pm
Bydliště: Letohrad

Re: PŘESTAVBA PARNÍ LOKOMOTIVY G7.1 OD PIKO HOBBY NA 413.086

Příspěvekod PajaF » pát 27 lis, 2015 3:44 am

U ty 413.086 mne to nejak nesedi - zrejme je spatne cislo.

Jeden písečník u budky - 413.096 až 0101, tendr 412.1 a 712.0, dvojčitá, kola zasahuji do ochozu - pr. 1250mm. Kořistní - u nas po II. valce.

Dva písečníky - 413.064 až 095, tendr 412.1 a 616.0, dvojčitá, kola zasahuji do ochozu - pr. 1250mm. Dodavky po roce 1925.

Jeden písečník za komínem - 413.001 až 063, tendr 412.1, sdruzena, kola - pr.1150mm.
PajaFt
Uživatelský avatar
PajaF
 
Příspěvky: 202
Registrován: sob 31 črc, 2010 4:36 pm
Bydliště: Waier in Sudetenland

Re: PŘESTAVBA PARNÍ LOKOMOTIVY G7.1 OD PIKO HOBBY NA 413.086

Příspěvekod vorisekml » pát 27 lis, 2015 6:52 pm

Písečník sedí na 86. Mám to dobře, ověřeno podle dvou nezávislých fotografií, sedí i ty blatníčky na ochozu....
H0
Uživatelský avatar
vorisekml
 
Příspěvky: 889
Registrován: pát 06 bře, 2009 8:43 pm
Bydliště: Lom u Mostu / Most

Re: PŘESTAVBA PARNÍ LOKOMOTIVY G7.1 OD PIKO HOBBY NA 413.086

Příspěvekod PajaF » pon 30 lis, 2015 2:36 pm

Mozna, ze ja mam asi spatne informace. Ty cisla od 001 az 063 by mela byt sdruzena pruska G7.2, a ty mely jen jeden pisecnik za kominem, mensi kola. Zde jeden ze zdroju - http://parniloko.wz.cz/web/loko/rady/400/4130/4130.html. Pan Bek st. ve svych atlasech lokomotiv z osmdesatych let uvadi, ze u CSD mezi valkami slouzily jen lokomotivy se dvema pisecniky (G7.1) s cisly 64 až 95. U lokomotiv cisel 1 až 63 zase kola nezasahovala do ochozu a mely jen jeden pisecnik za kominem. Tak nevim.
Ja ji chci take predelat, cislo bude mit 078, dva pisecniky, tendr 412.1.
PajaFt
Uživatelský avatar
PajaF
 
Příspěvky: 202
Registrován: sob 31 črc, 2010 4:36 pm
Bydliště: Waier in Sudetenland

Re: PŘESTAVBA PARNÍ LOKOMOTIVY G7.1 OD PIKO HOBBY NA 413.086

Příspěvekod PajaF » pát 11 bře, 2016 12:08 am

K lokomotive 413.086

Tak jsem si vypujcil knihu Atlas lokomotiv, sv. 5, lokomotivy z let 1918-1945, ing. Jindrich Bek, r.v. 1982, a tam se na strane 37, 38 pise, cituji: "Na kotli byl na druhem prstenci parni dom a v nem regulator, u lokomotiv z roku 1916 jiz ventilovy. Pred budkou byly pojistovaci zaklopky Ramsbottom a pred parnim domem byl pisecnik. Lokomotivy z roku 1916 (a take vsechny u CSD) mely pisecnik i za domem." , konec citatu.

tak a ted babo rad :D

Co je teda spravne? Jeden pisecnik nebo dva?
PajaFt
Uživatelský avatar
PajaF
 
Příspěvky: 202
Registrován: sob 31 črc, 2010 4:36 pm
Bydliště: Waier in Sudetenland

PředchozíDalší

Zpět na Mám rozestavěno (máme rozestavěno)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků