PŘESTAVBA PARNÍ LOKOMOTIVY G7.1 OD PIKO HOBBY NA 413.086 ČSD

Založte si vlastní témata a prezentuje zde stavbu vlastních modelů od A do Z. Pouze lokomotivy, vozy či stavby. Ne kolejiště.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

PŘESTAVBA PARNÍ LOKOMOTIVY G7.1 OD PIKO HOBBY NA 413.086 ČSD

Příspěvekod vorisekml » stř 11 bře, 2009 8:50 pm

Tak jsem se pustil do přestavby hned dvou lokomotiv G 7.1 od PIKO Hobby. Jednu jsem jenom poupravil tím že jsem vyměnil dýmniční dveře za typ od povídající ČSD. Ještě jsem je osadil krásnou ostnaticí/hvězdou/,dýmničním uzávěrem a novou tabulkou od p.Banka. Popis na budce je původní PIKO, dal jen jsem jiné tabulky. Jinak je model původní tov.PIKO hobby.
Druhá loko se bude upravovat podstatně víc, o tom se rozepíšu jindy. Bude to 413.086. Foto originálu nemůžu ukázat nemám svolení p.Beka. Zatím jen pár fotek ze stavby. Nemá někdo ještě nějaké fotky těchto lok. u ČSD ? Dost by mě to pomohlo. Mám jen to co vyšlo v enciklopedii od corony+ fotku od p.Beka. Připomínky vítány !!!!

FOTKY zde : http://cpavkar.rajce.idnes.cz/G_7.1/
H0
Uživatelský avatar
vorisekml
 
Příspěvky: 889
Registrován: pát 06 bře, 2009 8:43 pm
Bydliště: Lom u Mostu / Most

Příspěvekod Petr Zatrepalek » čtv 12 bře, 2009 5:06 pm

No, ta úprava ji hodně sluší! Je to hned něco jiného!
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: PŘESTAVBA PARNÍ LOKOMOTIVY G7.1 OD PIKO HOBBY NA 413.086

Příspěvekod Zippich » pon 16 bře, 2009 11:15 pm

vorisekml píše:Tak jsem se pustil do přestavby hned dvou lokomotiv G 7.1 od PIKO Hobby. Jednu jsem jenom poupravil tím že jsem vyměnil dýmniční dveře za typ od povídající ČSD. Ještě jsem je osadil krásnou ostnaticí/hvězdou/,dýmničním uzávěrem a novou tabulkou od p.Banka. Popis na budce je původní PIKO, dal jen jsem jiné tabulky. Jinak je model původní tov.PIKO hobby.
Druhá loko se bude upravovat podstatně víc, o tom se rozepíšu jindy. Bude to 413.086. Foto originálu nemůžu ukázat nemám svolení p.Beka. Zatím jen pár fotek ze stavby. Nemá někdo ještě nějaké fotky těchto lok. u ČSD ? Dost by mě to pomohlo. Mám jen to co vyšlo v enciklopedii od corony+ fotku od p.Beka. Připomínky vítány !!!!

FOTKY zde : http://cpavkar.rajce.idnes.cz/G_7.1/


Také jsem se nechal okouzlit jmenovaným strojem. Je to klasický veterán pruské konstrukční školy z přelomu století a jezdil u ČSD už před válkou. Jako model je cenově dostupný a má slušné trakční vlastnosti. Provedl jsem jednoduché úpravy, jako zabroušení ohavné tabulky na původních dymničních dveřích a osazení leptaných tabulek s černým polem, nahrazení rosolu v tendru uhlím, červeným nátěrem kotle v budce a doplněním předního písečníku. Pěticípími symboly na dýmnici se jako druhoepochář zabývat nemusím. Zaujalo mě ale označení lokomotivy, které uvádí Vorisek. Nevím, jak to je s tou neuveřejnitelnou fotkou pana Beka, ale pan Bek starší ve svých atlasech lokomotiv z osmdesátých let jasně uvádí, že u ČSD sloužily jen lokomotivy se dvěma písečníky s pořadovým číslem 64 až 95. U čísel 1 až 63 zase kola nezasahovala do ochozu (G7-1 a G7-2). Kolik má tedy lokomotiva na zmíněné fotografii písečníků?
Jinak další podrobnosti o přestavbách těchto strojů doporučuji ke shlédnutí zde: http://www.rbd-breslau.de/11-dampfloks/ ... nsatz.html
Jde hlavně o úpravu velikostí obručí a průhledu pod kotlem. Velmi inspirující...
Naposledy upravil Zippich dne úte 21 dub, 2009 7:45 pm, celkově upraveno 1
Zippich
 
Příspěvky: 385
Registrován: pát 05 led, 2007 8:00 am
Bydliště: Českolipsko

Příspěvekod vorisekml » úte 17 bře, 2009 8:36 am

Ten tip na německé web stránky je super. To jak tam udělal průhled mezi rámem a kotlem...moc hezký, ale naročný. A výměna dvojkolí-to už je opravdu frajeřina. To posouvá hobby model mezi elitu. Těď mě to láká udělat to taky. Mají tam fotky skutečný mašiny. Sice polský, ale špičkový. A vůbec dobrej tip !! Díky. Škoda že zippich hodil ten odkaz do placu tak pozdě, má už tu svojí 413.086 nastříkanou. Sestavit, dát popisy.
Naposledy upravil vorisekml dne ned 22 bře, 2009 1:04 am, celkově upraveno 1
H0
Uživatelský avatar
vorisekml
 
Příspěvky: 889
Registrován: pát 06 bře, 2009 8:43 pm
Bydliště: Lom u Mostu / Most

Příspěvekod alf » čtv 19 bře, 2009 9:09 pm

No hurá,že se tím začal někdo zabývat..před časem jsem vznesl dotaz na přestavbu na K reportu,ale nikdo nereagoval..Úvodem chválím přestavbu!Taky o ní uvažuju delší dobu.Jednu lok.chci nechat v tovární verzi (snad krom šíleného čísla na dýmnici..)a další více předělat..Co se týká podkladů,tak bych upozornil na literaturu Encyklopedie č.5 str.248 413.086 (Řepka),100 let místní dráhy Skalice-Opatovice str.121 413.036 (Kolář) a dále v knize k výročí železnice v Brně(tuším 160 let)je 413.068..tuhle fotku mám i zvlášť.já mám dále foto 413.001(Řepka)vč.tendru zezadu..Před přestavbou je třeba rozlišovat nejen umístění a počet písečníků,ale zvlášť zda to není lokomotiva se sdruženým parním strojem,kde je na dýmnici "hrb"rozjížděcího zařízení a také jiné průměry válců..Mám podezření,že některé přestavby nabízené např.na burze tohle nerespektují..Takže je třeba mít foto konkrétního stroje..další věc co mi vrtá hlavou je tendr,provedení nástavby na uhlí a zejména umístění vodních plnících otvorů a jejich vík..jak známo původní německé umístění je vzadu,z fotek lze ale tušit že byly dodělány i boční dle našich zvyklostí..Ohrada na uhlí končí u původního otvoru vzadu.U 413.001 je zajímavé i označaní tendru 412- na bocích barvou ,vzadu litá tabulka..lokomotiva na boku litý státní znak a smaltované číslo..Rok 1967 jako K147 depo Sp.N.Ves. Měl bych taky dotaz - JAK SE MODEL ROZEBÍRÁ? ,TENDR od LOK. a dále kde se dá koupit odlitek přepracovaného kotle?Díky!
alf
 
Příspěvky: 222
Registrován: úte 01 led, 2008 11:43 pm
Bydliště: Letohrad

Příspěvekod vorisekml » ned 22 bře, 2009 1:00 am

Pro alfa /alfe posílal jsem ti soukr.zprávu-mám na tebe prosbu /a i pro jiné. Jedním slovem model se rozebíra "blbě"! Pod parojemem je šroub co drží kotel na pojezdu. Rozebrat! Na rámu se objeví se tišták. Pak zespoda lok.odšroubovat pojku mezi lok.-tendrem. Potom všechno z tištáku odpájet-krom žlutý-modrý pro světla lok. a rudého a černého vodiče od sběračů na kolech lok. Ale pozor jsou tam ještě rudý a černý přivádějící proud od tendru+modrý a žlutý pro světla tendru a ty musíš odpájet taky. Prostě všechny dráty od tendru musíš odpájet. Jestli máš černý provedení pojezdu tak je to vše, pak by měl jít tendr oddělit. Jestli máš rudé provedení pojezdu tak odpájej všechno, protože budeš barvit i pojezd-prostě totální rozborka -na šrot ! Já si pro sichr všechno fotím abych se měl při sestavování čeho chytit. Jinak většina dílů je od BV Model. A ještě jsem dal do fotogalerie fotky z rozborky.
Fotky zde- http://cpavkar.rajce.idnes.cz/G_7.1/
H0
Uživatelský avatar
vorisekml
 
Příspěvky: 889
Registrován: pát 06 bře, 2009 8:43 pm
Bydliště: Lom u Mostu / Most

Příspěvekod alf » úte 24 bře, 2009 12:06 am

Díky díky..mívám plný mail,nejsem na netu denně..kdyžtak certalf@seznam.cz Děláš precizně,rád se pokochám.. :)ta rozborka je vražda.. :lol: :shock: :oops:
alf
 
Příspěvky: 222
Registrován: úte 01 led, 2008 11:43 pm
Bydliště: Letohrad

Příspěvekod vorisekml » pon 20 dub, 2009 5:09 pm

Takže po delší pauze se mě podařilo dokončit přestavbu PIKO G 7.1 na 413.086 ČSD. Nemá cenu debatovat, podívejte se na moje neumělé fotky. Mám připravený článek, ale nevím zda byl zájem o nějaké povídání, ony fotky to řeknou samy. http://cpavkar.rajce.idnes.cz/G_7.1/
S pozdarvem B.Voříšek
H0
Uživatelský avatar
vorisekml
 
Příspěvky: 889
Registrován: pát 06 bře, 2009 8:43 pm
Bydliště: Lom u Mostu / Most

Příspěvekod Michal Dalecký » pon 20 dub, 2009 6:15 pm

vorisekml píše:Takže po delší pauze se mě podařilo dokončit přestavbu PIKO G 7.1 na 413.086 ČSD. Nemá cenu debatovat, podívejte se na moje neumělé fotky. Mám připravený článek, ale nevím zda byl zájem o nějaké povídání, ony fotky to řeknou samy. http://cpavkar.rajce.idnes.cz/G_7.1/
S pozdarvem B.Voříšek
To je pekna pracicka. Sakra me se ten model od Pika moc nelibil, ale po uprave je to jiny kafe.
:: H0, DCC, III-IV :: http://www.ambmodely.cz :: http://diskuze.modely.biz
Uživatelský avatar
Michal Dalecký
 
Příspěvky: 1821
Registrován: pát 23 lis, 2007 8:50 pm
Bydliště: Praha 6

Příspěvekod marwin » úte 21 dub, 2009 9:26 am

vorisekml píše:Takže po delší pauze se mě podařilo dokončit přestavbu PIKO G 7.1 na 413.086 ČSD. Nemá cenu debatovat, podívejte se na moje neumělé fotky. Mám připravený článek, ale nevím zda byl zájem o nějaké povídání, ony fotky to řeknou samy. http://cpavkar.rajce.idnes.cz/G_7.1/
S pozdarvem B.Voříšek


Moc pekna cista prace. Uz se tesim az se pustis do dalsi pary, radost pohledet :wink:
Uživatelský avatar
marwin
 
Příspěvky: 675
Registrován: úte 28 lis, 2006 10:09 am
Bydliště: Praha

Příspěvekod simonides » úte 21 dub, 2009 9:36 am

Mám připravený článek, ale nevím zda byl zájem o nějaké povídání, ony fotky to řeknou samy.


Samozrejme ze fotky reknou hodne, ale pokud je pripravene povidani, radi si ho precteme. :D
___________
H0
Uživatelský avatar
simonides
 
Příspěvky: 27
Registrován: stř 28 lis, 2007 1:04 am
Bydliště: Enschede NL

Příspěvekod alf » úte 21 dub, 2009 5:59 pm

Mooc pěkné!Blahopřeji!
alf
 
Příspěvky: 222
Registrován: úte 01 led, 2008 11:43 pm
Bydliště: Letohrad

Příspěvekod Petr Zatrepalek » stř 22 dub, 2009 8:26 am

Velmi pěkné, začínám taky uvažovat! Ta původní pára od Pika je sice pěknej hnůj, ale :D
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod Michal Šuhajda » stř 22 dub, 2009 9:32 am

Petr Zatrepalek píše:Velmi pěkné, začínám taky uvažovat! Ta původní pára od Pika je sice pěknej hnůj, ale :D

Doma ji nemám, ale co se týká jízdních vlastností, slyšel jsem na ni všude jen chválu. Takže pro úpravy by to měl být ideální stroj.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2379
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod Martin HO » stř 22 dub, 2009 11:37 am

Dlouho jsem s její koupí váhal, ale přesvědčily mne nejprve její výborné jízdní vlastnosti (výstava pražských modelářů v Písku), cena a nakonec i přibližná podoba s naší lokomotivou 413.2.

Po vlastních zkušenostech jenom chvála.
Martin HO
 

Další

Zpět na Mám rozestavěno (máme rozestavěno)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků