Stránka 2 z 2

Re: Pára 365.418 ČSD

PříspěvekNapsal: pát 04 lis, 2011 9:39 am
od greenery
Je to možná trochu od věci, a možná, že by stačilo přemýšlet... Proč se vlastně i u kořistních lokomotiv vyměňovala dýmniční dvířka za kulatá? Mělo to nějakou vazbu na jiná zařízení, nebo jen nějaký předpis, byrokracie? Nebo byla jednodušší a lepší, než třeba dvoudílná u rakouských lokomotiv nebo ta používaná u německých lokomotiv? Nebo se upravovaly i jiné části dýmnice a dvířka tak nějak vyplynula?
Myslel jsem si, že právě u řady 365.4 to to bylo v souvislosti s odstraněním předehřívače, ale tahle zmiňovaná ho má.

Re: Pára 365.418 ČSD

PříspěvekNapsal: úte 27 pro, 2011 11:32 pm
od alf
Řekl bych unifikace..Než rovnat např.zohýbaná stará dvoudílná dvířka,či napálená stará německá,bylo snadnější při větší opravě navařit nová dle našich zvyklostí s centrálním uzávěrem..i když..kořistní mašiny mi přijdou z dochovaných fotek co kus to originál.. :)

Re: Pára 365.418 ČSD

PříspěvekNapsal: čtv 19 dub, 2018 1:04 pm
od vorisekml
První fotky, ještě dost věcí chybí a něco přebývá. Jinak ta konbinace ČSD vypouklých vrat a DRG ohříváku je autentická. Viz fotka zde ve vláknu.


IMG_20180419_143132.jpg


IMG_20180419_143156.jpg


IMG_20180419_143305.jpg

Re: Pára 365.418 ČSD

PříspěvekNapsal: pát 17 pro, 2021 7:25 pm
od Kulsud
Předem se omlouvám za technické nepřesnosti, tak jdu s kůží na trh. Z dochovaných fotografií má lok. 365.4 jen jeden kompresor, narozdil od dvou na BR 64. Dá se koupit ten, který by měl být správně na 365.4?

Re: Pára 365.418 ČSD

PříspěvekNapsal: sob 18 pro, 2021 10:01 pm
od Polabský
Ten "druhý kompresor" není kompresor ale napájecí pístová pumpa.
Hezká Vánoce Všem,
Polabský.

Re: Pára 365.418 ČSD

PříspěvekNapsal: ned 19 pro, 2021 6:04 am
od Kulsud
Polabský píše:Ten "druhý kompresor" není kompresor ale napájecí pístová pumpa.
Hezká Vánoce Všem,
Polabský.


No, tak to vidíte, tu neznalost. A jste ochotný to dovysvětlit? Znamená to, že na 365.4 ta pístová pumpa není, ale kompresor tam je také jiný? Alespoň tak soudím dle mála dochovaných fotek.

Hezké svátky i Vám.

Re: Pára 365.418 ČSD

PříspěvekNapsal: ned 19 pro, 2021 10:10 am
od Jiri Heracek
"Kulsud"
Bylo zvykem, ze koristni nemecke pary prochazely "bohemizaci" ruznych stupnu, coz znamenalo zejmena montaz ruznych typizovanych pristroju a soucastek podle zvyku CSD a demontaz nekterych typickych prvku DR. Tedy se dockaly treba tech vypouklych dveri do dymnice, nebo odstraneni a zaslepeni napajecich pistovych cerpadel a nahradou za u nas standartni Metcalf na vyfukovou paru. Tech uprav bylo samozrejme jeste vice a probihaly postupne, takze masina mela behem casu povicero ruznych podob.

Re: Pára 365.418 ČSD

PříspěvekNapsal: ned 19 pro, 2021 5:35 pm
od Polabský
Jiri Heracek píše:"Kulsud"
Bylo zvykem, ze koristni nemecke pary prochazely "bohemizaci" ruznych stupnu, coz znamenalo zejmena montaz ruznych typizovanych pristroju a soucastek podle zvyku CSD a demontaz nekterych typickych prvku DR. Tedy se dockaly treba tech vypouklych dveri do dymnice, nebo odstraneni a zaslepeni napajecich pistovych cerpadel a nahradou za u nas standartni Metcalf na vyfukovou paru. Tech uprav bylo samozrejme jeste vice a probihaly postupne, takze masina mela behem casu povicero ruznych podob.


"Má pravdu přecedo" :P
Jak tady kolega zmiňuje, příběh kořistních lokomotiv byl velmi složitý. Bylo by to tak na dost tlustou knížku.
Některé opuštěné stroje byly i značně násilně poškozeny. Na počátku byly všechny lokomotivy nacházející se na území osvobozeném Rudou armádou majetkem SSSR. Kde nebylo s čím jezdit, tam se nouzově dočasně zprovozňovalo co se dalo. Sověti si následně odváželi hlavně stroje využitelné, opravitelné a udržitelné v jejich podmínkách. Zdejší dílny jim dokonce některé stroje opravovaly. Byly lokomotivní řady, o které nebyl zájem pro složitost, nebo jen malý počet. Příkladem může být Br 50 / 555.1 a další.
Později byly některé lokomotivy poskytnuty ČSD. Mezi nimi to byly řady 64 a 86, z unifikovaných typů DRG.
Postupná bohemizace byla způsobena nedostatkem původních dílů a jinak zařízenou opravárenskou základnou.
Úpravy byly také prováděny postupně i podle celkového stavu každého jednotlivého stroje a uvažované provozní budoucnosti. Právě proto je těžké stanovit vzhled jednotlivých strojů i během jejich provozního nasazení.
Hezké Vánoce, Polabský.

Re: Pára 365.418 ČSD

PříspěvekNapsal: ned 19 pro, 2021 7:48 pm
od Kulsud
Moc děkuji za vysvětlení.