Stránka 1 z 1
Spiráloviště

Napsal:
úte 17 úno, 2009 11:31 am
od MirekTT
Přibilo pár foteček s poznatky ze stavby z mého pomalu rostoucího skryťáku:
http://mirektt.rajce.idnes.cz/skrytak/

Napsal:
úte 17 úno, 2009 12:29 pm
od Houmr
Pěkná čistá práce paráda.

Napsal:
úte 17 úno, 2009 1:39 pm
od MirekTT
Pochvala od mistra potěší o to více - díky. Teď už je to zase o kousíček dál. Přišel jsem na pár věcí, jak stavbu urychlit, zjednodušit a hlavně udělat čistou i pro obyvatele paneláků. Každé patro lze totiž udělat z jednoho kusu překližky (nebo i jiného materiálu) a patra jsou krom prvotního stoupání oddělena stejným polystyrenovým ohebným profilem právě pro zachování stejné výšky. Stačí najít někoho, kdo strojně vyřeže jednotlivá celistvá patra, dále dodavatele ohebného polystyrenu (woodlandscenic?) a variabilní stavebnice je na světě. A je jedno, zdali to stavíte na samostatném rámu, jako já, nebo to zakomponujete do kolejiště. Velká výhoda této konstrukce je totální přístup ke všem uskladněným soupravám. Jen dle počtu požadovaných pater dokoupíte materiál a zvládnout to jde do týdne i s pokládkou kolejí a elektroinstalací. O té se potom taky veřejně zmíním, až to budu řešit a pravděpodobně budu potřebovat helpnout.
Pouze se přimlouvám za použití oblouku R310, který by měla zvládnout všechna vozidla a také výhybky bez úprav. Já zde przním EW1 na krapet větší úhel odbočení a to není nic jednoduchého. Sice o stavebních normách nemůže být ani řeč, ale ani R286 s tímto stoupáním není žádný problém pro Rosničku Start Tillig + tři 2.nápr. vagony.
Re: Spiráloviště

Napsal:
pon 09 bře, 2009 10:45 pm
od michal_n_cz
Fakt moc zajímavý nápad. Obrovská přednost je ta vizuální kontrola po celém obvodu - velice elegantní - v jednoduchosti je síla. Fotky taky moc pěkné. Jak vychází to stoupání? Je to tak, že stoupá jen ten pravý půlkruh a mezi vyhýbkami je to v rovině?
Michal N.

Napsal:
úte 10 bře, 2009 7:55 am
od MirekTT
Stoupá celý kruh. V R286 je to vražedných 6cm na otočku 360stupňů. Nic méně to vyfičí Tilligova dvounápravová start rosnička se třemi dvounápravovými krátkými vozy, pravda, s peho ložisky. Největší bolest této velikosti jsou výhybky. Dávám kvůli úhlu odbočení EW1 a ještě je mírně znásilňuji na 22,5st. Důrazně se přimlouvám, pokud to chcete někdo stavět, za použití větších oblouků a min EW2. Nebo použijte staré plechové výhybky. Nebudete to mít tak pracné. Já jsem se rozhodl pro tuto nejhorší variantu kvůli odzkoušení. Zatím to funguje a každá stavba s větším poloměrem už bude zcela bez chyby. Také je to výtečná příležitost, jak zcela ušetřit za přestavníky. Pokud máte malé kolejišťátko, veškeré pohyby výhybek ve spirálovišti si přímo říkají o ovládání táhly,a to i z obou stran pro případ modulovky. Případná úspora je velká jak za cenu přestavníků, tak za pracnost jejich zapojení a osazení.
A to není všechno. Odstavné koleje totiž nemusí vybíhat za spirály na jednu stranu, ale na dvě proti sobě. Jednou spirálou tak získáte dvojnásobný počet odstavných kolejí. samořejmě to platí v případě dostatku místa. Nicméně dokonalý přehled a přístup k odstaveným soupravám za to stojí.
Další fotky ze stavby, návrhy na zlepšení, zapojení atd., zaktualizuji, až dokončím tu proklatou zimní zahradu.

Napsal:
úte 10 bře, 2009 9:00 am
od milan ferdián
Jak máš vyzkoušené to rozpojování v obloucích na poloměru R310 ?


Napsal:
úte 10 bře, 2009 11:02 am
od MirekTT
To jsem zatím nezkoušel. Pokud myslíš tu variantu bez vratné smyčky, jen objíždění soupravy lokomotivou, tak bych se spíše obával následného spřahování.