Stránka 1 z 1

ČDS T478.1138

PříspěvekNapsal: sob 11 říj, 2008 1:58 pm
od Čouda
Ahoj!

Také jako jiní se s Vámi chci podělit o svoje úspěchy. Pro začátek je to moje prvotina T478.1138. V příspěvku je několik fotek ze stavby + popis. Úplně nakonec je obrázek těsně před dokončením. Čekám pouze na dodávku světlovodných trubiček, abych mohl dokončit osvětlení

podvozek s maskama

Obrázek

kardan nadstavený trubičkou z propisky

Obrázek

zde je detail pájeného drátku jako čep, na kterém se otáčí podvozek a zároveň ho pomáhá držet

Obrázek

čep z vrchu

Obrázek

kovová podložka pod nádrž, která drží na třech šroubech a pomáhá taktéž odsadit nádrž od kastle

Obrázek

rám z vrchu

Obrázek

zde je výřez pro podvozek

Obrázek

pluhy

Obrázek

nadrz vyplněná olovem - bohužel až po vyhloubení otvorů pro šrouby jsem si všiml, že je dělám naopak, Takže jsem se o pár gramů olova ošidil, ale při hmotnosti 450g je tuta ztráta zanedbatelná. Jenom to nevypadá hezky

Obrázek

nádrž z vrchu

Obrázek

motor- klasickej pětipolovej motor ROCO

Obrázek

Tak a teď přichází na řadu postup při montáži:

nejprve přiděláme k rámu nádrž. provlečeme dva šrouby, které nám zároveň budou z vrchu držet motor

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Teď přijde na řadu montáž podvozku. Ty mají uprostřed díru a nahoře pacičky. Z této fotografie ještě nenasazeného podvozku musí být každému jasné jak drží v lokomotivě.

Obrázek

Obrázek

Tak teď přišroubujeme provizorní "tišťák" a bude skoro hotovo, zde je třeba dbát při projektování na to, aby plišky seděli na kontakty na motoru, ale toto je jenom dočasné provizorium. Po zakoupení digitalniho dekodéru bude hanrazen tišťákem vlastní výroby

Obrázek

Teď budeme přidělávat pluhy, asi trošku netradiční konstrukce, ale funguje dobře.

Obrázek

Obrázek

Skompletovaný pojezd

Obrázek

A je připraveno na stříkání

Obrázek

Obrázek

A je skoro hotovo!

Obrázek

PříspěvekNapsal: sob 11 říj, 2008 2:46 pm
od JBr
Perfektni prace! Predpokladam, ze je to H0 a odlitek Ciz?

PříspěvekNapsal: sob 11 říj, 2008 5:18 pm
od Čouda
Děkuju za pochvalu.
Samozřejmě se jedná o odlitek pana Číže ve velikosti HO. Asi jsem tenkrát udělal chybu, že jsem si nekoupil odlitek od pana Máši, ale co už.

PříspěvekNapsal: sob 11 říj, 2008 5:38 pm
od Petr Zatrepalek
Povedla se! Hezký model. Upravoval jsi nějak šachty na spřáhla (je to pojezd z Br295 nebo nová 100 od Roca?)

PříspěvekNapsal: sob 11 říj, 2008 5:46 pm
od Jarda H.
Parádní práce :!: Líbilo se mi mimo jiné i "tvarově čisté" zasklení kabiny !!

PříspěvekNapsal: sob 11 říj, 2008 5:54 pm
od Zdenek Valter
Petr Zatrepalek píše:Povedla se! Hezký model. Upravoval jsi nějak šachty na spřáhla (je to pojezd z Br295 nebo nová 100 od Roca?)

Řekl bych na 99 % je to BR295.
V100 má podvozky kovové a jsou velmi podobné podvozkům ATLAS. Ty nejsou nad krajní nápravou uskočené do kraje.

PříspěvekNapsal: sob 11 říj, 2008 6:02 pm
od Čouda
Ano, podvozky jsou z BR 295, V100 mám doma také, ale pojezd použiju do brejlovce od ČS trainu, ovšem je tu rozdíl v rozvoru, takže to budu muset ještě pořádně promyslet. Na podvozky z BR 295 sedí Čížovy masky. Na V 100 zase sedí masky od ČS trainu a navíc mají lepší rozvor. Otázkou je, jak budou vypadat tyto dvě loko vedle sebe. Je to dilema.

Šachtu spřáhla jsem upravil jenom lehce - uřízl jsem tam takové pacičky a v místě otáčení doplnil schůdek kouskem plastu. Ještě je plánuji zakrátit a spřáhlo natvrdo zalepit dvousložkovým epoxidem, aby to spřáhlo tak nekoukalo.

PříspěvekNapsal: sob 11 říj, 2008 8:17 pm
od richard0404
Super práce gratuluji. :lol:

PříspěvekNapsal: stř 15 říj, 2008 8:45 pm
od rchlumecky
Kde se daj sehnat světlovodné trubičky ?
Díky za info. R.

PříspěvekNapsal: stř 15 říj, 2008 9:51 pm
od richard0404
rchlumecky píše:Kde se daj sehnat světlovodné trubičky ?
Díky za info. R.


Světlovodné vlákna mají
U KRÁLE ŽELEZNIC, Mánesova 42, Praha 2, 120 00, tel:02/22 25 25 25,
otevírací doba: po-pá 11:00 - 18:00 hod, so 9:00 - 12:00 hod

jinak se to tu už řešilo je dobré občas použít odkaz Hledat

PříspěvekNapsal: stř 15 říj, 2008 9:57 pm
od Pavel Dryml
jo a když tam nenecháš aspoň čtyřcifernou částku tak je obsluha vcelku nepříjemná :evil: :evil:

PříspěvekNapsal: čtv 16 říj, 2008 7:53 am
od kubulak
Pavel Dryml píše:jo a když tam nenecháš aspoň čtyřcifernou částku tak je obsluha vcelku nepříjemná :evil: :evil:


Pardon za OT, ale dovolim si nesouhlasit... zrovna ted jsem tam za jeden vagon (bazarovej ale naprosto netknutej Schicht CSD Bb za 399) a nejaky kroviska od Polaka nechal trojcifernou castku, a obsluha uplne v pohode :)
A to jsem se tim krovim probiral asi 10 minut a celkove tam oxidoval aspon 1/2h...

Myslim ze to fakt neni o utraceny castce, ale o tom jakej ma prodavac zrovna den, i on je jen clovek... uprimne, nektery zakaznici by taky nekdy zaslouzili nakopat ...

PříspěvekNapsal: čtv 16 říj, 2008 11:59 am
od dan
Mráča vypadá parádně

T478.1

PříspěvekNapsal: úte 30 pro, 2008 5:48 pm
od Čouda
Tak se pánové (koho to zajímá) podívejte jak dopadla moje bardotka.
http://www.kzm.prerov.cz/files/images/PF2009kzm.JPG
http://kzm.prerov.cz/files/images/StrojovkaJD2kzmw.jpg
http://kzm.prerov.cz/files/images/Strojo...aJDw_0.jpg
Fotografie jsou z výstavy železničních modelářů Přerov, kde můj stroj první výstavní víkend zajišťoval vozbu rychlíku.
Fotorgafie pochází ze stránek http://www.kzm.prerov.cz a autorem je pan Jan Dostál.